Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Park&Ride Dw. Gdański

134
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu minus333
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ks. R. Indrzejczyka, zatoka pod wiaduktem Andersa
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na wytyczeniu dodatkowych ok. 15 ukośnych miejsc parkingowych przy pętli ul. ks. R. Indrzejczyka (d. Rydygiera), pod wiaduktem ul. gen. W. Andersa.

Preferowane są tzw. zielone miejsce parkingowe.

Miejsca, w których nie będzie miejsc parkingowych, powinny zostać fizycznie odgrodzone, aby nie było możliwe postawienie samochodu na "dziko" na trawniku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Parking samochodowy w tym miejscu służy jako park&ride dla wielu osób, które przesiadają się na metro lub pociąg. Dzięki temu nie wjeżdżają samochodem do centrum miasta.

Obecnie przy pętli funkcjonuje ok. 25 "cywilizowanych" miejsc parkingowych, oraz "dziki" parking przy krawędzi jezdni po stronie torów. Postawiony został znak B-36 + T-24 - zakaz zatrzymywania się, parkowanie grozi odholowaniem, ale zakaz ten nie jest egzekwowany i nie powstrzymuje kierowców przed parkowaniem. Praktycznie zawsze w "dzikiej" części parkingu stoją pojazdy, w dni powszednie nawet ok. 15-20 sztuk. Stan taki powoduje, że miejsce wygląda nieestetycznie, a kierowcy uczą się nieposzanowania prawa.

Projekt polega na ucywilizowaniu obecnej sytuacji i wytyczeniu dodatkowych ok. 15 miejsc parkingowych w miejscu "dzikiego" parkingu.

Wytyczenie miejsc parkingowych nie utrudni manewrów autobusowi inii 221, który w tym miejscu zawraca: przejazd jest bardzo szeroki, autobus bez problemów mieści się obecnie, kiedy samochody parkują na "dziko".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
działka ewidencyjna 26 z obrębu 7-01-20 znajduje się w gestii Zarządu Dróg Miejskich. Działka sąsiednia nr 13/1 z obrębu5-01-01 stanowi teren kolejowy.
Zgodnie z art. 53 ust.2 ustawy o transporcie kolejowym z dn. 28.03.2003 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 t.j. z późn. zm.) „budowle i budynki mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, z tym że odległość ta od osi skrajnego toru nie może być mniejsza niż 20 m”. W przypadku wykonywania robót ziemnych w odległości mniejszej niż 4 m należy uzyskać odstępstwo od ww. wymogów. Warunki te nie są spełnione. Nie jest to możliwa realizacja w trakcie jednego roku budżetowego. Projekt wymagałby wiele uzgodnień, również z jednostkami zewnętrznymi (PKP), jak również zgody na odstępstwo od przepisów, bez gwarancji jej uzyskania oraz pozwolenia na wejście w teren kolejowy.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Zamiast szukać kruczków dlaczego projekt nie może być zrealizowany, proponowałbym urzędnikom aby skupili się na poszukiwaniu rozwiązań co zrobić, aby projekt mógł zostać zrealizowany. Takim rozwiązaniem mogłyby być podjęcie uzgodnień z PKP, aby:
    - uzyskać odstępstwo, o którym zresztą mówi opiniujący projekt
    - przenieść własność terenu na PKP - co jak rozumiem z przywołanego przepisu pozwoliłoby już realizować budynki i budowle, budowa mogłaby zostać zrealizowana ze środków miasta.
    Wiem, że wszelkie uzgodnienia z PKP nie są łatwe, ale to przecież w interesie kolei, aby przy dworcu był cywilizowany parking, a nie klepisko zastawione chaotycznie samochodami.
    No ale wiadomo, lepiej powiedzieć NIEDASIE.
    minus333  09.08.2019 07:42 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany