Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Miejsca parkingowe, uspokojenie ruchu - ul. Broniewskiego

135
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu minus333
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
15 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Broniewskiego na odcinku od ul. Matysiakówny do ul. Krasińskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na wytyczeniu miejsc parkingowych przy krawędzi jezdni ul. Broniewskiego na odcinku od ul. Matysiakówny do ul. Krasińskiego.

Nie jest wymagane poszerzenie jezdni, ponieważ obecna jezdnia jest bardzo szeroka. Wytyczenie miejsc parkingowych doprowadzi do zwężenia pasów ruchu i uspokojenia ruchu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Odcinek ul. Broniewskiego pomiędzy ul. Matysiakówny i ul. Krasińskiego jest ponadnormatywnie szeroki, a mieści jedynie dwa pasy ruchu. Bardzo szeroka droga skłania kierowców do szybkiej jazdy. Ograniczenia prędkości nie są egzekwowane przez policję.
Bolączką Żoliborza, jak i pozostałych dzielnic Warszawy, jest deficyt miejsc parkingowych, czego skutkiem jest powszechne parkowanie na chodnikach i trawnikach.

Wytyczenie miejsc parkingowych po północno-wschodniej stronie jezdni ul. Broniewskiego pomoże zaradzić obu tym problemom: dostarczy wielu dodatkowych miejsc parkingowych i uspokoi ruch poprzez zwężenie pasów (co psychologicznie działa na kierowców).

Dużą zaletą projektu jest bardzo niski koszt realizacji, w porównaniu z wymiernym spodziewanym efektem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
15 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Negatywna opinia Biura Polityki Mobilności i Transportu.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (28)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ludzie, nie łapcie się na tego typu opisy projektów, nie dajmy zawężać jezdni, bo się wszyscy w tych korkach podusimy. Stop zwężeniom jezdni, bo tak naprawdę o to w tym projekcie tu chodzi, wrrrr!!!
    KatiKati  09.06.2019 22:15
  • Nie dajmy się nabrać. Prowadzi to do zakorkowania ul. Broniewskiego i bliskich skrzyżowań, a w konsekwencji zatruwania się własnymi spalinami. Jezdnia ulicy Broniewskiego wymaga na całej długości reorganizacji ruchu wraz z przebudową skrzyżowań i przejść dla pieszych, a nie jej zwężania. Proponuję pomysłodawcy ponowne przemyślenie i wycofanie się z pomysłu szkodliwego społecznie. Uprzejmie zwracam uwagę, że wydatkowanie środków powinno poprawiać, a nie pogarszać stan istniejący.
    roman kanarek  11.06.2019 09:37
  • Bolączką Warszawy jest zbyt duża ilość samochodów.
    Agnieszka Gołębiowska  11.06.2019 10:19
    • Miasto wciąż się rozrasta, przybywa nowych mieszkań, a w nich nowych mieszkańców, więc niedziwne, że przybywa również i samochodów. Nie wszędzie SPRAWNIE i szybko da się dojechać komunikacją miejską, a w mieście NIE ma jeszcze siatki metra..., a zwężanie jezdni to uliczka donikąd, a właściwe do zmierzania śladami Bogoty, która wiele lat temu postawiła na rozwiązania podobne do tych obecnych w Warszawie (zwężanie ulic, aby wepchnąć mieszkańców do komunikacji miejskiej) i obecnie jest zaraz po Mumbaju najbardziej zakorkowanym miastem świata. Dalej zwężajmy ulice i gońcy ...Bogotę !!!
      KatiKati  11.06.2019 10:45
    • Komentarz został usunięty przez autora

      roman kanarek  11.06.2019 12:33
    • Szanowna pani Agnieszko. Świata nie zmienimy, ale możemy sobie pomagać nie zgadzając się na realizację działań szkodliwych za środki publiczne.
      Pozdrawiam
      roman kanarek  11.06.2019 12:50
    • Tylko że próbując łatać deficyty w miejscach parkingowych szybko się zapętlimy. Już się zapętliliśmy. To jest worek bez dna. Nigdy nie będziemy mieć w mieście tylu miejsc postojowych, ile jest samochodów, bo zwyczajnie nie mamy na to miejsca. Już od dawna jest sufit. I akurat Broniewskiego nie jest ulicą, o której można powiedzieć, że ma złą komunikację publiczną.
      Agnieszka Gołębiowska  11.06.2019 14:08
    • Sufit??? Nie byłoby takich problemów, gdyby nie powszechna „słupkoza” w miejscach, które nikomu, poza nawiedzonymi aktywistami, parkowanie nie przeszkadzało. Nie tędy droga, aby zwężać jezdnie.., to jest chory, poroniony pomysł i naprawdę, w tym zakresie nie ma o czym dyskutować. Szkoda, że pomysłodawcy takich bzdur nie potrafią spojrzeć perspektywicznie, że zwężajac jezdnie utrudniają też dojazd służbom alarmowym... i kiedyś straż albo karetka nie zdążą dojechać na czas, właśnie przez psucie infrastruktury drogowej !
      KatiKati  11.06.2019 19:00
    • Komentarz został usunięty przez autora

      KatiKati  11.06.2019 21:36
  • Agnieszka Gołębiowska  11.06.2019 20:18
    • Bawi się Pani w ..slogany, naprawdę nie ma o czym z Panią dyskutować, skoro jest Pani przedstawicielką miejskiego aktywu.
      KatiKati  11.06.2019 21:36
  • Szanowna Pani Agnieszko,

    Czy to Pani jest pomysłodawcą zwężania ul. Broniewskiego?
    Proszę o szczerą odpowiedź.
    Jeśli tak, to proszę o chwilę refleksji, gdyż ten pomysł się nie broni.
    Zostawmy to fachowcom.

    Z wyrazami szacunku:
    -korzystający z komunikacji publicznej, posiadacz samochodu,
    wspierający realizację projektu zazieleniania przestrzeni publicznej ul. Broniewskiego
    oraz projektów społecznych, które poprawiają jakość życia mieszkańców.
    roman kanarek  11.06.2019 21:46
    • Odpowiadam szczerze, że nie jestem pomyslodawczynią wspomnianego projektu, ale go popieram.
      Agnieszka Gołębiowska  12.06.2019 00:32
  • Szanowna pani Agnieszko!!!
    Dziękuje za odpowiedź. Sprawa ewentualnego zwężenia jezdni była podnoszona na jednej z konsultacji społecznych związanej z zagospodarowaniem ul. Broniewskiego. Spotkała się z krytyczną oceną mieszkańców. Podsumowując. Każdy ma prawo mieć własne zdanie. "Chcesz żyć, to pozwól żyć innym, albo im nie utrudniaj życia". Zwracam uwagę, że ulica Broniewskiego jest ulicą główną, a jej południowa strona jest bardzo zaniedbana. Chciałbym Panią zainteresować zaniedbaną stroną tej ulicy i jej porządkowaniem dla dobra mieszkańców dzielnic Żoliborza i Bielan.
    Pozdrawiam.
    roman kanarek  12.06.2019 09:55
  • Kolejna manipulacja tytułem żeby zabrać mieszkańcom ulice i parkingi.
    Maciej Zoliborz  13.06.2019 17:57
    • Panie Macieju,
      Liczba pasów pozostanie na każdym odcinku dokładnie taka sama jak obecnie, a projekt polega właśnie na wytyczeniu dodatkowych miejsc parkingowych, a nie zabraniu ich. Wiele osób podnosi, że miejsc parkingowych w Warszawie brakuje, projekt wychodzi tej potrzebie naprzeciw. W okolicy znajduje się np. poczta, przy której ciężko obecnie znaleźć miejsce parkingowe. Oczywiście najlepiej do niej dojść pieszo, dojechać rowerem lub transportem publicznym, ale na pewno niektórzy wciąż będą decydować się dojechać samochodem i dzięki projektowi będzie możliwość postawić samochód. Według moich szacunków mogłoby powstać nawet 30-40 nowych cywilizowanych, asfaltowych miejsc parkingowych i nie są do tego wymagane większe nakłady inwestycyjne - chodzi jedynie o lepsze wykorzystanie szerokości obecnej jezdni.
      Pozdrawiam
      minus333  23.06.2019 10:43 Autor projektu
  • Wielu z Państwa widzi w projekcie "Zwężanie" ulicy (czytaj:usuwanie pasów ruchu).
    NIEPRAWDA! Ulica ta ma przekrój 1x2 z tym,że pasy te mają szerokość ok. 4 m (zamiast 3 do 3,5 max odpowiadających drogom w obszarze zabudowanym). A więc mamy z 8 do 10 m szerokości jezdni.
    Czyli tyle ile trzeba,by zmieścić dwa pasy ruchu "normatywne" plus pas parkingowy.
    Dokładnie 3+3+2,5 lub 3,5+3,5+2,5.Wniosek? BĘDZIE TYLE PASÓW ILE JEST.
    Docelowo ulica będzie miała po dwie jezdnie,czyli 2x2. Nie wiem kiedy,ale MPZP tak stanowi.
    Pendolino  17.06.2019 21:29
    • Proszę nie manipulować, akurat odcinek pomiędzy Krasińskiego a Matysiakówny nie należy do najszerszych, tak więc propozycja zawężenia (nawet, gdyby to miało dotyczyć tylko samych pasów) to typowe "zamienił stryjek siekierkę na kijek"...!!!
      KatiKati  18.06.2019 00:43
    • Nie trzeba żadnej manipulacji.
      Rys.1 autora pokazuje,że lewoskręt w Krasińskiego pozostanie tak jak jest.
      Rys.2 z kolei wskazuje na to,że wlot w JP2 (Matysiakówny) pozostaje 2-pasowy.
      Także będzie tylko zwężanie pasów (ich liczba więc pozostanie bez zmian).
      Z drugiej strony, można by odrobinę poszerzyć jezdnię od strony Wsch (kosztem 20-40 cm pasa zieleni) tak,aby wszystko się pomieściło (lecz niech się spece tu wypowiedzą) i można było ominąć wjeżdżającego na parking (na ruchliwej Potockiej też jest dość wąsko, lecz jakoś da się zaparkować nie denerwując reszty).
      Co do zwężania pasów, jako 2-letni kierowca stwierdzam, że to naprawdę działa na psychikę.
      Na Nowolazurowej (3,5 m) pędzę 60-70. Ale na takiej Jana Pawła (3,0 m) to więcej niż 55 nie odważyłbym się. I o to tutaj chodzi-im węższy pas,tym mniejsza skłonność do naciskania gazu. ;-)
      PS. Na wykładzie z cz. drogowej Podst. Inż. Ruchu nauczono nas,że przepustowość ma się najlepiej przy 40-50 km/h,potem już maleje (dłuższe odstępy)-taka ciekawostka.
      Pendolino  19.06.2019 14:00
    • Pendolino i tym się właśnie różnimy, Ty z dwuletnim stażem kierowcy i ja i wielu mnie równych ze stażem ponad 30 lat.... . Koło mnie są dwie takie zawężone ulice i ograniczenie jest odczuwalne tylko wtedy, gdy auta snują się w niekończącym się korku..., a poza godzinami szczytu, auta jak mknęły z dawną prędkością, tak nadal mkną, tylko obok poprowadzony jest jeszcze pas dla rowerów i to dopiero teraz tam dla rowerzystów jest mega niebezpiecznie, jak auta, przejeżdżają obok nich niemal się o nich ocierając i to z dużą prędkością! Wcześniej były dwa regularne pasy, więc jak jechał tam rowerzysta, to było miejsce aby go bezpiecznie ominąć... . Teraz jest tam naprawdę NIEBEZPIECZNIE.
      Co do teorii przepustowości nawet nie chce mi się w to wchodzić, nie wszyscy są idealnymi kierowcami, z odpowiednim refleksem itd. Mam koleżankę - inżyniera ruchu i nie raz się wnerwia, że ….na symulacji komputerowej wszystko ...działało, w później w realu, już nie jest tak idealnie.... . Temat ...rzeka!!
      KatiKati  19.06.2019 20:41
    • @Pendolino - dokładnie tak, po przerysowaniu pasów wszystko się zmieści - pasy ruchu i miejsca parkingowe.
      @KatiKati - liczba pasów pozostanie dokładnie taka sama jak obecnie, na każdym odcinku; ścieżka rowerowa jest tutaj wytyczona oboj jezdni, osobno, więc nie ma potrzeby wytyczania pasów rowerowych na samej jezdni. Mam natomiast nadzieję, że nieco węższe pasy ruchu skłonią kierowców do wolniejszej jazdy, co poprawi bezpieczeństwo.
      Pozdrawiam
      minus333  23.06.2019 11:07 Autor projektu
  • Dzień dobry,

    Przebywałem jakiś czas za granicą, a jak się okazuje strona komentarzy z jakiegoś powodu nie ładuje się poza granicami Polski.

    To ja jestem pomysłodawcą projektu i mogę tylko potwierdzić to, co napisali już moi przedmówcy: projekt nie polega na zmniejszeniu liczby pasów na żadnym odcinku drogi. Chodzi tylko o zwężenie wyjątkowo szerokich pasów ruchu, co pozwoli na łatwe i tanie wytyczenie miejsc parkingowych. Wydaje mi się zatem, że tzw. "samochodziarze" powinni być zadowoleni.

    Zysk dla tzw. "aktywistów miejskich" jest natomiast taki, że ruch zostanie uspokojony, a samochodów nie będzie trzeba już zostawiać na okolicznych trawnikach i chodnikach. Trawniki są dla przyrody, sportu, rekreacji, chodniki do chodzenia.

    Przypominam, że na tym odcinku, tak jak generalnie na terenie zabudowanym, obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h (60 w nocy). Jak wszyscy wiemy policja w Polsce jest w tym zakresie całkowicie bezradna i nic się nie robi aby to się miało zmienić, więc pozostaje odpowiednie projektowanie dróg. Dążenie do tego, aby pomimo ograniczenia do 50 km/h możliwa było swobodna jazda z prędkościami 70-80 km/h uważam za sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Obok chodzą ludzie, jeżdżą rowery, bawią się dzieci. To jest teren zamieszkały.

    Rozumiem, że pojawiają się głosy sprzeciwu, w mojej opinii część tego sprzeciwu wynika z niezrozumienia założeń projektu, część być może ma bardziej fundamentalny charakter. Cieszę się, że pojawiły się też głosy poparcia. Chciałbym poddać projekt pod głosowanie i zweryfikować tym samym, czy projekt jest w stanie uzyskać szersze poparcie mieszkańców ul. Broniewskiego, Żoliborza, Warszawy, czy też punkt widzenia większości jest inny. Pojedyncze głosy w dyskusji, jakkolwiek cenne, nie dają takiego oglądu.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do głosowania.
    minus333  20.06.2019 10:36 Autor projektu
    • Miło powitać autora pomysłu!!
      Uprzejmie przypominam, że projekt ulicy Broniewskiego przewidywał dwie jezdnie jednokierunkowe. Obecnie mamy tylko jedną jezdnię dwukierunkową, druga prawdopodobnie nie będzie pobudowana.
      W związku z tym kuruję do Pana zapytanie, czy ma Pan świadomość o krzywdzie jaka zostanie wyrządzona mieszkańcom tej części Żoliborza i Bielan w przypadku realizacji nieprzemyślanego pomysłu? Ulica Broniewskiego wymaga przeorganizowania ruchu, patrz wpis powyżej. Pozdrawiam, mieszkaniec Bielan z rejonu za trasą AK
      z wieloletnią praktyką projektową.
      roman kanarek  20.06.2019 13:53
    • Nie do końca rozumiem jaki jaka rzekoma krzywda wyrządzona mieszkańcom jest związana z brakiem realizacji rozbudowy drogi do przekroju dwujezdniowego i jak wynika ona z realizacji mojego projektu. To, że Pan się nie zgadza z proponowaną zmianą organizacji ruchu nie oznacza, że projekt jest nieprzemyślany.
      Mam nadzieję, że ewentualne "krzywdy" lub korzyści mieszkańcy będą mieli okazję sami ocenić w formie głosowania nad projektem. Korzyści, które ja widzę, przedstawiam w opisie projektu.
      minus333  20.06.2019 19:00 Autor projektu
  • Dzień dobry,
    Szanowni Państwo, proponuję zamknięcie dyskusji i pozostawienie tej sprawy fachowcom od drogownictwa i organizacji ruchu oraz od weryfikacji budżetu obywatelskiego. Pozostaję
    z nadzieją, że fachowcy zweryfikują ten pomysł pod względem efektywnego wykorzystania drogi z korzyścią dla jej użytkowników oraz mieszkańców dzielnic Żoliborza i Bielan.
    Kierując się w szczególności zapewnieniem możliwości bezpiecznego przejazdu służbom ratunkowym oraz bezpieczeństwem pieszych, rowerzystów i kierowców. Mając na uwadze, iż jest to jedna z głównych ulic obsługujących dwie dzielnice tego samego miasta. Podtrzymuję swoją propozycję reorganizacji ruchu na całej długości ulicy Broniewskiego z wykorzystaniem jej wszystkich trzech pasów ruchu, tak jak to częściowo już zostało zrealizowane.
    Z wyrazami szacunku,
    mieszkaniec tej okolicy Bielan o wieloletnim doświadczeniu w projektowaniu.
    roman kanarek  21.06.2019 01:46
    • Panie Romanie,

      Projekt ma być zrealizowany na terenie dzielnicy Żoliborz, a nie Bielany. Rozumiem, że nie zgadza się Pan z projektem dlatego, że uważa Pan, że liczba pasów ruchu powinna być de facto powiększona, co miałoby prowadzić do poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. W mojej opinii poszerzenie dróg i zwiększenie liczby pasów ruchu nie wiąże się z poprawą bezpieczeństwa, a wręcz odwrotnie. Może to potwierdzić odcinek ul. Broniewskiego od ul. Braci Załuskich do Galerii Żoliborz, gdzie faktycznie niedawno zdecydowano się na wytyczenie trzech pasów ruchu. Dodatkowy pas ruchu służy głównie do wyprzedzania pojazdów, które jadą "wolniej", tzn. 50-60 km/h, przez pojazdy, które wbrew przepisom decydują się jechać szybciej. Nie służy w mojej opinii do rozładowania ruchu, bo na tym odcinku zatory powstają bardzo rzadko. Szybka jazda niezgodna z przepisami nie służy "zapewnieniu bezpieczeństwa przejazdu służbom ratunkowym oraz bezpieczeństwem pieszych, rowerzystów i kierowców". Jak ktoś wcześniej zauważył, nie służy też poprawie płynności ruchu.

      Jeszcze raz podkreślę, że mój projekt nie zmniejsza na żadnym odcinku obecnej liczby pasów ruchu, a jedynie pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie bardzo szerokiej w tym miejscu jezdni.
      W przypadku przebudowy drogi w przyszłości, dobudowy drugiej jezdni lub zmiany organizacji ruchu po przebudowie Pl. Grunwaldzkiego, będzie możliwa korekta organizacji ruchu. Plany te jednak to pieśń przyszłości.

      Z wyrazami szacunku,
      mieszkaniec tej okolicy Żoliborza
      minus333  21.06.2019 07:24 Autor projektu
    • Panie Romanie, bardzo dziękuję za Pana mądry głos w dyskusji, tym bardziej cenny, że jako projektant, potrafi Pan dostrzec szersze aspekty, aniżeli pomysłodawca tego beznadziejnego projektu, który patrzy "tu i teraz" i tylko z perspektywy własnego czubka nosa, a nie przez pryzmat miasta jako całości. Kuriozalny wręcz jest Jego wywód, na temat trzeciego pasa Broniewskiego, gdzie stwierdza "Dodatkowy pas ruchu służy głównie do wyprzedzania pojazdów, które jadą "wolniej" (..)" - jakby najwyraźniej nie znał zasad PORD. Tak więc trudno z taką osobą dyskutować, tym bardziej, że z wypowiedzi tego Pana jak na dłoni widać, że jest przedstawicielem ruchów miejskich, zmierzających do całkowitego wyeliminowania samochodów z miasta, poprzez zawężenia jezdni, aby zmusić mieszkańców do przesiadki do komunikacji miejskiej lub na ..rowery. Taką obecnie politykę prowadzi ZDM, opanowany od samej góry przez aktywistów wywodzących się z Zielonego Mazowsza, którzy tę "ścieżkę" zaczęli od realizacji zawężenia ul. Świętokrzyskiej, zrealizowanej w ten sposób w ramach uprzedniego Budżetu Partycypacyjnego... . Jest to dla nich (notabli) idealne narzędzie do wprowadzania tego typu NIEPOPULARNYCH zmian, bo mają alibi, ...bo to "mieszkańcy tak chcieli", stąd składanie tego typu "pomysłów", przez niby "zwykłych" mieszkańców! Oczywiście nie analizują szerzej takich "pomysłów", które ewidentnie psują infrastrukturę wybudowaną z perspektywą długowzroczną... . W ten sposób spartaczono ul. Krasińskiego, za chwilę zwężona zostanie Słowackiego..., a na Ursynowie ulicę np. Dereniową, wszystko ze zbożnym hasłem na ustach "uspokojenia ruchu, ...bezpieczeństwa, itd.". Włos się na głowie jeży, do czego to wszystko zmierza, najwyraźniej gonimy Bogotę, która "okupuje" pierwsze miejsce na liście najbardziej zakorkowanych miast wraz z innymi miastami europejskimi, w których stosuje się podobną politykę., czyli w myśl radykalnych idei "aktywistów" https://www.transport-publiczny.pl/…/jak-bogota-wysiadla-z-… Wysoko plasuje się także Mexico City, które również stosowało politykę zmuszania kierowców do porzucania aut. Zamiast tworzyć skuteczne połączenia komunikacyjne, zachęcać w ten sposób mieszkańców do przesiadki, innych wyborów, przyjęli politykę swoistego ...TERRORU! Miasto się rozwija, budowane są nowe budynki, coraz więcej osiedla się w nich nowych, nierzadko przyjezdnych mieszkańców, a w środku, miasto postanowiło ...pozwijać asfalty.

      Kto ma choć trochę oleju w głowie, niech nie da się tym projektem zmanipulować.... i do tego podany niby jego ..koszt ..15 tys. zł . Śmiechu warte!!! Chcę wierzyć, że ten projekt trafi do KOSZA!
      KatiKati  21.06.2019 13:00
  • Dzień dobry,
    Odnosząc się do ostatniego wpisu autora projektu: -Jako mieszkaniec tej okolicy Bielan oraz były mieszkaniec Żoliborza Dziennikarskiego nie popieram przedmiotowego projektu i nie zgadzam się z uzdatnieniem autora co do potrzeby jego realizacji. W mojej ocenie: -projekt ten jest w sprzeczności z zasadami współżycia społecznego, -jest to projekt osiedlowy w dzielnicy Żoliborz do którego realizacji ma być wykorzystana istniejąca droga miejska na cel o conajmniej wątpliwej społecznie potrzebie. Realizacja tej Inwestycji: -nie poprawi istniejącej infrastruktury drogowej, -pogorszy dojazd/wyjazd dla mieszkańców tej okolicy Żoliborza oraz bliskiej okolicy dzielnicy Bielan, -nie poprawi warunków życia mieszkańców naszego miasta. Mam poważne wątpliwości co do spełniania obowiązujących warunków kwalifikacji projektu do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego. Szanowny Panie, możemy się różnić co do poglądów, ale nie wskazany jest podział mieszkańców tego samego miasta co do ich miejsca zamieszkania.
    Z wyrazami szacunku dla wszystkich mieszkańców naszego miasta, mieszkaniec tej okolicy Warszawy.
    roman kanarek  22.06.2019 06:57
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany