Oświetlenie toru rowerowego dla każdego – pumptrack

528
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Marcin Nowak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
125 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Park Księcia Janusza (dokładna lokalizacja na dołączone mapce)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Oświetlenie istniejącego toru rowerowego zbudowanego w 2017 roku z budżetu partycypacyjnego oraz rozbudowanego w 2019 roku również z budżetu partycypacyjnego. Lokalizacja zaznaczona na dołączonej mapce.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt polega na oświetleniu istniejącego toru rowerowego w parku Księcia Janusza.
Realizacja będzie polegała na zamontowaniu dodatkowych latarni w rejonie toru. Projekt zakłada użycie słupów latarni wyglądem przypominających brzozę, aby nawiązać do parkowego charakteru tego miejsca i nie zmniejszać atrakcyjności wizualnej okolic toru rowerowego.

Rozmieszczenie oraz wysokość latarni zostanie dobrana tak, aby z jednej strony tor został w miarę równomiernie oświetlony a z drugiej strony, aby źródła światła nie oślepiały użytkowników i przechodniów. Założenia techniczne do zweryfikowania przez wykonawcę projektu to: 75lx/m2 przy równomierności min 0,5 – wysokość słupów około 9m.

Zakłada się użycie energooszczędnych źródeł światła LED oraz możliwość sterowania oświetleniem przez użytkowników. Sterowanie to będzie zrealizowane przez przycisk uruchamiający światła na określony czas lub aplikację mobilną sterującą oświetleniem.
Pozwoli to znacząco obniżyć koszty zużycia energii, ponieważ oświetlenie będzie świeciło tylko wtedy, gdy będą potrzebowali tego użytkownicy, a nie stale po zapadnięciu zmroku (tak jak to odbywa się przy klasycznym oświetleniu miejskim).

Proponowane słupy latarni wyglądem przypominające brzozę są wykonane z półprzeźroczystego kompozytu co pozwala na umieszczenie dodatkowego oświetlenia ich wnętrza. Oświetlenie samych słupów paliło będzie się zawsze po zmierzchu (uruchamiane łącznie z oświetleniem całego parku) co będzie stanowiło dodatkową i ciekawą ozdobę parku.

Przykładowe tego typu latarnie można zobaczyć na zdjęciach dołączonych do projektu lub na stacji SKM Koło.
Uzasadnienie realizacji projektu
Tor rowerowy dostępny jest praktycznie przez cały rok, korzystanie z niego wyklucza tylko leżący śnieg (a tego z roku na rok coraz mniej) oraz brak oświetlenia po zapadnięciu zmroku. W okresie jesienno-zimowym ciemno się robi bardzo wcześnie, przez co dostępność toru jest mocno ograniczona. Ze względu na planowaną rozbudowę atrakcyjność toru dla użytkowników znacząco wzrośnie, co przyciągnie nie tylko mieszkańców naszej dzielnicy. Oświetlenie toru pozwoliłoby wydłużyć godziny dostępności toru i bardziej równomiernie rozłożyć jego obciążenie. Poprawi to zarówno bezpieczeństwo jak i przyjemność z korzystania z obiektu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
wykonanie oświetlenia toru rowerowego - 125 000zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
125 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Spełnienie potrzeb społeczności lokalnej.

Modyfikacje

07.06.2019 15:31
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem na NIE. Cały ten pumptrack jest niezgodny z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i w ogóle nie powinien powstać w tym parku.
    Maciej z Koła  09.08.2019 16:26
  • @ maciej z Koła, Robisz dla deweloperów, czy nie masz gdzie samochodu parkować i chciałbyś parking?
    doprzodu  26.08.2019 13:12
    • A ty mistrzu robisz dla firmy Veloprojekt? Ja chciałbym, żeby w tym miejscu był park taki jak wcześniej. Bez asfaltu i ze zniszczonym krajobrazem. Samochodu nie muszę tam parkować, bo na co dzień poruszam się rowerem.
      Maciej z Koła  27.08.2019 09:31
    • @doprzodu - Maciej z Koła wyraził swoje zdanie, zrobił to grzecznie i jego prawo. Nie wiem po co go atakujesz i mam prośbę żebyś przestał, nikomu w niczym nie pomoże atakowanie się w komentarzach ani tutaj ani nigdzie indziej.
      marcin.nowak  27.08.2019 09:37 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    doprzodu  27.08.2019 12:41
    • Przepraszam @uczestników. Poniosło mnie.
      Bardzo się cieszę z tego obiektu. Najbliższy tej klasy pumptrack jest dopiero na odległych kabatach.
      Mało które atrakcje miejskie łączą tak wiele róznych grup wiekowych i kulturowych. Tutaj można zobaczyć osoby starsze, dorosłych, dzieci i mlodzież, która przychodzi z własnej woli, a nie odciągnięta siłą od komputerów. W kwesti lokalizacji i estetyki, uważam że nie mogło być lepszej, od tej i tak już głośnej poprzez bliskość torowiska i trasy szybkiego ruchu części parku. Oświetlenie go pozwoli na dluższą jazdę i zwiększy bezpieczeństwo.
      Ja, jako rowerzysta jestem na TAK!
      doprzodu  27.08.2019 13:25
  • Super pomysł:) Niedaleko pracuje i a Brakuje mi tego po praskiej stronie mostu grota. Uważam że właśnie po to są parki Żeby w różny sposób spędzać( w nim czas. A czas spedzpny w tem spob jest bardzo wartosciwoy Mam samochód Ale wybieram rower bo jest poprostu lepszy :)i Polecam wszystkim co to czytają A mają INNE zdanie. Spróbujcie.
    Wojtek Brodno  07.09.2019 21:55
    • Jasne, że pomysł jest fajny i też popieram budowę takich obiektów. Ale uważam, że parki takie jak ten, to nie jest odpowiednie miejsce. Zwłaszcza, że jest on objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, który zakazuje zmniejszania powierzchni zieleni.
      Inna sprawa to bezczelna manipulacja urzędnika, który opiniował ten projekt. Pan Grzegorz Obłękowski w karcie weryfikacji sam stwierdza, że "budowa pumptracku jest niezgodna z zapisami m.p.z.p. ze względu na zmniejszenie powierzchni istniejącej zieleni urządzonej, wykraczając poza teren istniejących ścieżek parkowych" a dalej w propozycji zmian sugeruje zmianę nazwy projektu z "rozbudowa toru rowerowego pumptrack" na "budowa ścieżki rowerowej na terenie istniejących ścieżek parkowych". Może jestem ślepy, ale w którym miejscu ten pumptrack (a nie ścieżka rowerowa) został zbudowany na terenie istniejących ścieżek parkowych? Poza tym czy zmiana nazwy projektu z "pumptrack" na "ścieżka rowerowa" powoduje, że projekt staje się zgodny z m.p.z.p? Chyba nie bardzo.
      Maciej z Koła  09.09.2019 10:15
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany