Nowe przejścia dla pieszych

897
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 300 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
pl. Wileńskim
Rondo Żaba
Pl. Żelaznej Bramy
Al. Solidarności przy pl. Bankowym
Al. Niepodległości przy Racławickiej
Targowa przy Białostockiej
Al. Solidarności przy Szwedzkiej
Marszałkowska przy Nowogrodzkiej i Widok
Rondo Waszyngtona
Wał Miedzeszyński przy Trasie Siekierkowskiej
Wolska przy Młynarskiej
Czerniakowska przy Szwoleżerów
Piękna przy Mokotowskiej
Al. Zieleniecka

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na wyznaczeniu przejść dla pieszych w poziomie terenu przy:
- przy pl. Wileńskim jako dojście do przystanku tramwajowego w kierunku Grochowa
- przy Rondzie Żaba po stronie południowej, bo to tylko kosmetyka
- przy Pl. Żelaznej Bramy jako dojście od Ogrodu Saskiego
- przy pl. Bankowym jako dojście do przystanków tramwajowych w kierunku Woli i Pragi
- przy Al. Niepodległości i Racławickiej (plus lewoskręt z Racławickiej w Niepodległości dla 172 i 141)
- przy Czerniakowskiej i Szwoleżerów
- przy Al. Solidarności i Szwedzkiej (przeniesienie bliżej Solidarności)
- przez Marszałkowską przy Nowogrodzkiej i Widok
- przy Białostockiej przez Targową (plus lewoskręt z Białostockiej w Targową dla 138)
- przy Rondzie Waszyngtona jako dojście na przystanek tramwajowy na 9 i 24
- przy Wale Miedzeszyńskim przy Trasie Siekierkowskiej (w celu ominięcia labiryntu kładek i ramp)
- przy Wolskiej / Młynarskiej na przystanek tramwajowy
oraz
przebudowie sygnalizacji przy Mokotowskiej i Pięknej
i wyznaczeniu bez sygnalizacji przy Al. Zielenieckiej jako wejście do Parku Skaryszewskiego (Paderewskiego) z błoń stadionu na przykład na wprost al. Wedla.

Szacunkowy koszt przejścia to 550 000 zł. Pomimo wycen na dużo większe kwoty, to realizacja dotychczasowych projektów wskazuje, że nawet skomplikowane przejścia nie kosztują więcej jak 600 000 zł.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazane miejsca stanowią znaczną barierę w konkurencyjności zbiorkomu. Dojście na przystanek nie może być utrudnione. Ponadto w niektórych wskazanych miejscach odległości pomiędzy kładkami są na tyle duże, że w przypadku awarii windy człowiek musi pokonać znaczną odległość w celu przejścia na drugą stronę ulicy. Szczególnie dla seniorów jest to uciążliwe. Brakujące są też przejścia, które dla seniorów umożliwiłoby dotarcie do miejsc odpoczynku.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 300 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Budowa lub przebudowa sygnalizacji świetlnej wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2020 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Modyfikacje

10.06.2019 12:16
Autor projektu
10.06.2019 15:19
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Super pomysł. Stwarza wartość dodaną i służy interesowi publicznemu. Wnioskuję do pomysłodawcy o objęcie tym projektem jeszcze jednego przejścia. Jest to bardzo niebezpieczne przejście z wielotysięcznego osiedla Piaski na Bielanach do/od przystanków komunikacji publicznej przy ul. Broniewskiego i na ul. Romaszewskiego. Przejście to prowadzi przez bazar na ul. Broniewskiego. Nie ma drogi alternatywnej trzeba obowiązkowo przechodzić przez to targowisko. Pozdrawiam z osiedla Piaski. Będę głosował za Pana projektem.
    roman kanarek  10.06.2019 00:56
  • Świetny pomysł - pozwoliłby wreszcie udrożnić ruch w mieście (również samochodowy, biorąc pod uwagę, że obecne rozwiązania swoją "antypieszością" wpychają ludzi do samochodów).
    Maciej S.  11.06.2019 06:45
  • Pomysł fajny ale jak zwykle odbija się od urzędniczego betonu. Formuła budżetu partycypacyjnego wymaga zmian bo obecnie wszystkie wartościowe projekty można odrzucić z powodu nie wyrobienia się w ciągu roku.
    pawel319  06.09.2019 18:13
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany