Stacja Veturilo na zachodnich Odolanach

825
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Tomasz Jantczak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Odolany, ul. Jana Kazimierza 53A
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Betonowy plac przed osiedlem mieszkaniowym.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Budowa stacji Veturilo na 20 rowerów miejskich.
Uzasadnienie realizacji projektu
Liczba mieszkańców Odolan rośnie z roku na rok. Osiedle już zamieszkuje kilkanaście tysięcy osób. Na Odolanach jest tylko jedna stacja rowerów w części wschodniej. Zachodnia część Odolan jest w odległości 1,5 km od tej stacji co powoduje, że mieszkańcy tej części osiedla nie mogą z niej korzystać. Proponowana lokalizacja stacji wynika z ankiety, która została przeprowadzona wśród mieszkańców Odolan. Ponadto lokalizacja ta jest zgodna z wytycznymi miasta dotyczącymi umiejscowienia nowych stacji roweru miejskiego i wpisuje się dobrze w sieć pomiędzy kolejnymi stacjami.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
System Veturilo działa na podstawie umowy wieloletniej z operatorem wybranym w przetargu. Umowa jest skonstruowana w sposób umożliwiający uruchomienie dodatkowych stacji, jednak wiąże się to z koniecznością pokrycia pełnego kosztu stacji (ok. 140 tys.), niezależnie od okresu jej funkcjonowania. Obecna umowa obowiązuje do 30 listopada 2020 r. Zgodnie z umową, operator ma 6 miesięcy na ustawienie stacji od czasu przekazania zlecenia. To oznacza, że stacja wybrana w głosowaniu mogłaby być uruchomiona najwcześniej od lipca, czyli funkcjonowałaby niecałe 5 miesięcy. Po tym okresie zostałaby wyłączona, rozebrana i zutylizowana, ponieważ system po 2020 r. będzie oparty na nowej infrastrukturze. Uruchomienie stacji na okres 5 miesięcy i zapłacenie pełnej stawki za 36 miesięcy byłoby skrajną niegospodarnością, za którą grożą konsekwencje prawne na podstawie „Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych”. Podobną niegospodarnością byłby zakup stacji z przeznaczeniem do utylizacji w ciągu 5 miesięcy, mimo że sprzęt ten jest obliczony na 4 lata trwałości.

Ponadto, budżet obywatelski jest jednoroczny. Nie ma możliwości zagwarantowania środków na finansowanie funkcjonowania stacji we wskazanej lokalizacji w kolejnych latach. Rodzi to ryzyko, że stacja po 5 miesiącach zniknie i nie zostanie uruchomiona w kolejnym sezonie, co spowoduje zrozumiałe niezadowolenie wśród użytkowników.

Jednocześnie informuję, że lokalizacje stacji Veturilo będą jednym z tematów konsultacji społecznych planowanych w najbliższych miesiącach. Już teraz zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach i proponowania lokalizacji stacji.

W przypadku ul. Jana Kazimierza dodatkowym problemem jest planowana na 2020 r. przebudowa ulicy. Montaż stacji kolidowałby z prowadzonymi pracami.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Obawiam się, że ten projekt podobnie jak inne zostanie odrzucony
    partycypacjonista  09.06.2019 22:42
    • Bądźmy dobrej myśli. Nie jest to wykluczone, tzn. formalnie nie ma przeszkód by sfinansować stację Veturilo ze środków pochodzących z BO. Zwłaszcza, że temat stacji na zachodnich Odolanach jest wałkowany z ZDM, Urzędem Dzielnicy Wola i Urzędem Miasta od kilku lat, jedni odsyłają do drugich. Środki z BO rozwiążą przynajmniej problem finansowania. Wystarczy dobra wola.
      TomekPolska  11.06.2019 11:44 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany