Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Dodatkowe przystanki autobusowe przy Kazury/Na Uboczu na ul. Stryjeńskich

1725
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Hanna Wróbel
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
87 170 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przy ulicy Stryjeńskich – w jedną stronę pomiędzy budynkami Kazury 2E a Kazury 1, a w drugą koło szkoły przy ul. Na Uboczu 9 (zgodnie z grafiką w miejscach oznaczonych PW i PZ).
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na działce ewidencyjnej nr 6 z obrębu 1-11-02 i działce nr 2 z obrębu 1-11-03 w pasie drogowym ulicy Stryjeńskich zarządzanej przez Zarząd Dróg Miejskich (droga powiatowa). Grunt stanowi własność Skarbu Państwa, jednak zgodnie z art. 23 ustawy o gospodarce nieruchomościami zasobem nieruchomości Skarbu Państwa gospodarują, z zastrzeżeniem ust. 1e, art. 43 ust. 2 i 4, art. 51, art. 57 ust. 1, art. 58-60, starostowie, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, w przypadku m.st. Warszawy – Prezydent m.st. Warszawy. W tym przypadku właściwy jest ww. Zarząd Dróg Miejskich - jednostka budżetowa m.st. Warszawy, której głównym zadaniem jest utrzymanie istniejących dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych, za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad. Potwierdza to zatem tytuł prawny m.st. Warszawy do dysponowania tymi nieruchomościami.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt przewiduje utworzenie na ulicy Stryjeńskich dodatkowych przystanków – w jedną stronę pomiędzy budynkami Kazury 2E a Kazury 1, a w drugą koło szkoły przy ul. Na Uboczu 9 (zgodnie z grafiką w miejscach oznaczonych PW i PZ). Ulicą Stryjeńskich na tym odcinku jeżdżą dwie dzienne linie oraz jedna linia nocna.
Uzasadnienie realizacji projektu
Powstanie nowych przystanków ułatwi dotarcie do i ze szkoły podstawowej przy ul. Na Uboczu 9 i dwóch okolicznych przedszkoli publicznych oraz budowanego żłobka przy Kazury 9, a także ułatwi dostęp do autobusu mieszkańcom środkowej części osiedla Kazury i Pileckiego, którzy nawet przed rozpoczęciem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy mieli do najbliższych przystanków ponad pół kilometra.
Obecnie najbliższe przystanki zlokalizowane są tylko na skrzyżowaniach ulic i to nie wszystkich (na czas budowy zlikwidowano przystanek Stryjeńskich 01 przy budynku Kazury 10 i niczym go nie zastąpiono). Wielu mieszkańców okolic wybiera podróż samochodem, dowozi dzieci do szkoły i przedszkoli (przyszłego żłobka) samochodem. Wybudowanie nowych przystanków będzie zachętą do korzystania z wygodniejszej komunikacji miejskiej i może zmniejszyć korki w okolicy.
Dobudowanie proponowanych przystanków pozwoliłoby na uzyskanie wreszcie wygodnej i stosowanej przez ZTM odległości między przystankami – około 300-400 m.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Peron + dojścia - 14 700 zł
2. Regulacja wysokościowa chodnika - 2 800 zł
3. Demontaż barierek ochronnych - 1 000 zł
4. Płytki antypoślizgowe i ostrzegawcze - 4 900 zł
5. Oznakowanie poziome i pionowe - 3 500 zł
6. Projekt organizacji ruchu na czas budowy oraz wdrożenie czasowej organizacji ruchu - 9 840 zł
7. Projekt stałej organizacji ruchu - 7 380 zł
8. Wiaty przystankowe - 43 050 zł
Razem - 87 170 zł
Szczegółowa rozpiska w zeskanowanej karcie oceny merytorycznej.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
87 170,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zwiększenie dostępności do transportu zbiorowego.

Modyfikacje

07.08.2019 12:55
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego
27.08.2019 14:04
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego
27.08.2019 16:46
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Tam nie jeździ na stałe żadna linia dzienna... Tylko autobusy nocne.
    Marcin75  06.09.2019 22:18
    • Linie autobusowe mają to do siebie, że są elastyczne, nie tak jak metro czy tramwaj. Obecnie jeżdżą tam 2 linie dzienne i jedna nocna. Przez ostatnie lata na tym odcinku ulicy autobusów dziennych brakowało i to było nieporozumienie, zwłaszcza że autobus na Natolinie dublował się z linią metra. Wcześniej Stryjeńskich jeździły 2 linie autobusów, taka sytuacja powinna zostać utrzymana, bo ten rejon jako jedyny na Wysokim Ursynowie był zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek komunikacji a w okolicy żyje wiele tysięcy mieszkańców.
      Hanna Wróbel  07.09.2019 09:14 Autor projektu
    • Pisze Pani, że autobusy się dublują z linią metra. A które? Na jakim odcinku? Czy ma Pani zapewnienie ZTM, że tam pojedzie dzienny autobus? Która linia? Jak wynika z dostępnych danych, nie ma pieniędzy na dodatkowe wozokilometry, więc nie można liczyć na uruchomienia dodatkowej linii. A obecne: 192 zasadniczo obsługuje Lanciego (jak nie ma objazdu). Niespecjalnie może jechać zarówno Lanciego, jak i Stryjeńskich. W przypadku 504, które na zasadniczej trasie odwiedza Natolin (przesiadka na metro, dość ważne) i za którym płaczą na ul. Płaskowickiej w okolicach KEN też nie widzę szansy, by "zaliczało" te punkty i równocześnie Stryjeńskich. Oczywiście, można sobie gdybać na zasadzie "a może 503 pojechałoby z Dereniowej ulicami Stryjeńskich - Belgradzką - Al. KEN do pętli Natolin Północny (o ile jakaś pętla będzie). Tyle że ta przyjemność oznacza wydłużenie drogi przejazdu o ok. 1300 m. 503 ma w dni powszednie 104 kursy, w dni świąteczne 101 kursów w każdą stronę. Czyli rocznie wypada 75230 kursów. Wydłużenie każdego o 1300 m to dodatkowych 97799 wozokm. Przy cenie wozokilometra około 10 zł takie kursowanie to około milion zł. rocznie dodatkowo. Warto?
      Marcin75  09.09.2019 20:20
  • -przystanki będą wtedy od siebie oddalone o 200 metrów co jak dla linii przyśpieszonej jest raczej zbędne (504 taką jest). Ich ideą jest szybkie przemieszczanie ludzi między dzielnicami, jeśli każdy komitet osiedlowy uzna za stosowne dobudować przystanek pod swoim domem dojazd gdziekolwiek stanie się koszmarem.
    -wyłączenie nawet miejscowe jednego pasa spotęguje i tak już gigantyczne korki
    -przez owe korki i tak większość ludzi będzie wsiadać i wysiadać na Stryjeńskich. Postawieni przed alternatywą przejść 200 metrów więcej i byc może złapać wcześniejszy autobus albo czekać w stojącym w korku autobusie kolejne kilka minut wybiorą Stryjeńskich.
    -Obecny rozkład przystanków jest tymczasowy. Za kilka(naście) miesięcy kiedy rpace nad obwodnicą przeniosą się pod ziemię wróci osobno przystanek na dereniowej a stryjeńskich wróci na róg Kazury. Wtedy dystans między przystankami spadnie do 100m...
    Jacek_K.  08.09.2019 11:33
    • Ten komentarz nie zawiera żadnych prawdziwych danych. Obecnie istniejące na tym odcinku Stryjeńskich przystanki nie są tymczasowe, to te same przystanki, co przed rozpoczęciem budowy POW, z tą różnicą, że został zlikwidowany przystanek przy Kazury 10, czyli na Stryjeńskich za skrzyżowaniem z Płaskowickiej. Zaproponowane w projekcie przystanki uwzględniają układ po zakończeniu budowy POW i są przystosowane do sytuacji po zakończeniu budowy i mimo to odległości między przystankami będą zgodne z wytycznymi ZTM, zgodnie z którymi będzie to zarazem wygodna, jak i nie za bliska odległość między przystankami. Proponowane przystanki nie spotęgują też żadnych korków, bo nie będą mieć żadnego wpływu na zmianę liczby dostępnych dla kierowców pasów na Stryjeńskich w kierunku północnym - przystanek powstanie w miejscu, gdzie istnieją i istniały 2 pasy, a dalej i tak ulica posiada zwężenie do 1 pasa istniejące także przed rozpoczęciem budowy POW. To brak przepustowości na skrzyżowaniu z ulicą Płaskowickiej (światła i zwężenie do 1 pasa) powoduje trwające teraz w czasie budowy POW korki.
      Hanna Wróbel  08.09.2019 12:47 Autor projektu
  • Szanowna Pani, z częścią argumentów można się zgadzać, z częścią nie a z częścią polemizować. Nie zdaża się jednak aby wszystko co zostało napisane było błędne, bowiem cała prawda jest skupiona w Pani słowach. Monopol na prawdę i fakty to domena dyktatury.

    Ale skupmy się na dyskusji.
    -jeśli przystanek nie zwiększy korków przez dobudowę kolejnego zwężenia do jednego pasa to ok, wycofuje to. Prośba jednak o doprecyzowanie, gdyż duża część ursynowskich przystanków to miejsca wyłączone z ruchu, a nie jedynie dobudowane do istniejących pasów.
    -odległości pozostają jednak niezmienne. będzie z nich po 200 metrów w każdą stronę do najbliższego przystanku. Innymi słowy człowiek w najdalszym miejscu nie będzie miał dalej niż 100m do przystanku (200 metrów między przystankami, więc punkt w którym trzeba się znaleźć aby mieć możliwie największą odległość między obudowa jest na środku, przy setnym metrze).

    Innymi słowy podpiera się Pani zgodnością z regulaminami, jednak nie mylmy faktu legalności czegoś z zasadnością tego. Fakt jest taki, że dodajemy linii przyśpieszonej mającej wozić mieszkańców Ursynowa jako jednej z dwóch na ochotę i do centrum (trasy po 15, 20 km, często zakorkowane) dodatkowy przystanek. Przystanek który sprawi, że mieszkańcy będą mieli do 100 metrów spacerem do postoju autobusu. 1 minuta spaceru więcej nie jest warta spowalniania dość strategicznej linii...
    Jacek_K.  08.09.2019 15:10
    • Jak ktoś się nastawi na „nie”, to czasem argumenty do niego nie trafiają, ale mimo to spróbuję. Proponowane przeze mnie dodatkowe przystanki nie są przypisane tylko i wyłącznie do autobusu 504, co prawda obecnie jeździ on tą trasą wraz z 192, ale nie jest powiedziane, że zawsze do końca świata tą trasą będą jeździć akurat te autobusy (linie autobusowe są elastyczne).
      Obecna trasa 504 przez Stryjeńskich (na odcinku Belgradzkiej do Płaskowickiej), która funkcjonuje od czasu wprowadzenia zakazu skrętu w lewo z al. KEN w Płaskowickiej, jest trasą krótszą niż poprzednia przez Belgradzką, KEN, Płaskowickiej do Dereniowej, nic się nie stanie gdy dojdzie jeden dodatkowy przystanek, bo omija ona 4 poprzednie. Na tej poprzedniej trasie powszechne było to, że przystanki były w odległościach dużo mniejszych niż odległości, które powstaną dzięki nowym zaproponowanym przeze mnie przystankom na Stryjeńkich . Zresztą te przystanki w małych odległościach nadal istnieją – na Belgradzkiej między przystankiem Metro Natolin 02 a przystankiem Małcużyńskiego 02 jest tylko 170 m. Także na obecnej trasie 504 na Dereniowej odstępy między przystankami to około 300 m i jakoś nie ma z tego powodu histerii. Tymczasem dodatkowe przystanki na Stryjeńskich (między nowymi a starymi przystankami będą odległości 300-400 m) są niezbędne, bo budowany jest wyczekiwany od 40 lat żłobek na Kazury, a Na Uboczu są 2 przedszkola, szkoła i czas najwyższy, by do tych placówek był dogodniejszy dojazd, by promować dojeżdżanie komunikacją a nie tylko autem. Mieszkańcy okolic się starzeją, nikt nie mieszka dokładnie na odcinku między przystankami, co Pan insynuuje, tylko w głębi osiedli, bo tu nie ma zabudowy pierzejowej. Obecne usytuowanie przystanków powoduje, że mieszkańcy mają przynajmniej pół kim do przystanku (wraz z trasą z osiedla), tracą dużo czasu, by do nich dojść. Dodanie przystanków ułatwi życie tym okolicom i interesantom, i niczego pozostałym nie zabierze. Myślenie, które Pan prezentuje, jest wyjątkowo egoistyczne, nie tylko że nielogiczne. Gdyby mieszkańcy Natolina myśleli tak w latach 90-tych, to powinni przeciwstawić się przedłużeniu linii 505 i 504 na Kabaty, bo przecież wydłużyła się przez to trasa „ich” autobusów.
      Hanna Wróbel  08.09.2019 17:59 Autor projektu
  • Szanowna Pani, w nieważne jak wielkie słowotwórstwo Pani wpadnie w dobie kiedy wszyscy mamy dostęp do map google nie zakrzyczy Pani faktu, że między skrzyżowaniami jest dokładnie 601,79 metra, stawiając przystanek w połowie mamy po 300 metrów, więc gdziekolwiek się człowiek nie znajdzie na ulicy będzie miał nie więcej niż 150 metrów, 1-2 minuty spaceru.

    Druga kwestia, tu się muszę z Panią zgodzić. Kiedyś się zestarzejemy, nowe budynki powstaną bo Ursynów się rozwija. Może za rok, może za 5 może za 10. Pełna racja. Wybudujmy więc przystanek wtedy kiedy będzie potrzebny, a nie na zapas co Pani sugeruje. Będą nowe linie i cofną 504 o których Pani wspomina? Wtedy wybudujmy. Społeczeństwo się zestarzeje i zamiast jak teraz do mordoru będą jeżdzić na Wołoską do szpitala? Wtedy wybudujmy.
    Jacek_K.  09.09.2019 20:06
  • Zły, szkodliwy projekt, powodujący kolejne utrudnienia na ul. Stryjeńskich. Nie rozumiem jak można było dopuścić go pod głosowanie.
    Skwierawski  22.09.2019 13:47
    • Niezrozumienie wynika z braku Pana wiedzy. Autobusy w mieście to rozładowanie ruchu, a nie odwrotnie.
      Pretensje jak ta powyżej przypominają mi czasy, gdy około 10 lat temu powstawał bus pas na Trasie Łazienkowskiej i wtedy podniesiono płacz, że to będzie paraliż. Jest odwrotnie.
      Tu na Stryjeńskich autobus nie zabiera nic kierowcom i tak już tędy jeździ. Zatrzyma się na kilkanaście sekund i pojedzie dalej.
      Hanna Wróbel  23.09.2019 07:44 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany