Uspójniamy sieć rowerową w Warszawie (II)

921
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 890 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Świderska po stronie zachodniej pomiędzy Kuklińskiego a Porajów
Poleczki po południowej stronie pomiędzy Taneczną a Tango
Nowogrodzkiej pomiędzy ul. Parkingową a Bracką i skrzyżowanie z Kruczą
Płowiecka, Białoborska i działka drogowej nr 3/7 z obrębu 3-11-01
Kopińska po stronie północnej
Lazurowa po stronie zachodniej pomiędzy Górczewską a Narwik
Kaliskiego - Lazurowa
Marszałkowskiej od Bankowego do Widok
Wólczyńska pomiędzy ul. Wolumen a Tytułową
Puławska pomiędzy Dolną a ul. Morskie Oko
Łasaka przy Kosmatki
Sławka - Pużaka (Sosnkowskiego do Dzieci Warszawy)
Powązkowskiej pomiędzy Tatarską a Al. Jana Pawła II
Raszyńska od Filtrowej do Koszykowej
Al. Krakowska
Ronda Zesłańców Syberyjskich
ul. Targowej (Sokola - Kłopotowskiego)
Al. Jana Pawła II (Pl. Grunwaldzki - Al. Solidarności)
Powstańców Śląskich (Maczka - Piastów Śl.)
działki nr 84, 68/2, 18, 19, 20, 21 z obrębu 4-11-23 i pasy drogowe ulic (przecięcie) Siarczana, Rybieńska, Zabraniecka
działki 39 (pas drogowy Racławickiej dzielnicowej), 43 i 42 z obrębu 2-03-20 na Rakowcu
Kawęczyńska pomiędzy folwarczna a radzyminska

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt przewiduje:
- budowę drogi rowerowej w ul. Świderskiej po stronie zachodniej pomiędzy Kuklińskiego a Porajów
- budowę drogi rowerowej w ulicy Poleczki po południowej stronie pomiędzy Taneczną a Tango (wraz z likwidacją zatoki dla autobusów)
- utworzenie kontraruchu w ul. Nowogrodzkiej pomiędzy ul. Parkingową a Bracką wraz z przebudową sygnalizacji z Kruczą
- połączenie Wawra z Pragą Południe poprzez budowę drogi rowerowej wzdłuż Płowieckiej, ramp na wiadukt i powiązanie z drogą rowerową wzdłuż Widocznej Pożaryskiego (opcjonalnie można wykorzystać pas drogowy ulic gminnych Białoborskiej i działki drogowej nr 3/7 z obrębu 3-11-01 obecnie nielegalnie zagrodzonej)
- budowę drogi rowerowej w ul. Kopińskiej po stronie północnej
- budowę drogi rowerowej w ul. Lazurowej po stronie zachodniej pomiędzy Górczewską a Narwik do planowanej drogi rowerowej, którą ma zbudować deweloper
- budowa drogi rowerowej wzdłuż Lazurowej - Kaliskiego (Urbanowicza) od S-8 do biblioteki, gdzie wygrał projekt w poprzednich latach
- budowę drogi rowerowej w ul. Marszałkowskiej po stronie zachodniej od Królewskiej do pl. Bankowego i po stronie wschodniej od Królewskiej do Widok
- budowę drogi rowerowej na przedłużeniu Racławickiej na Rakowcu
- budowę drogi rowerowej w ul. Wólczyńskiej pomiędzy ul. Wolumen a Tytułową
- budowę połączenia Trasy Świętokrzyskiej z ul. Księcia Ziemowita przez teren centrum lokalnego i w pasie rezerwy obwodnicy, której przebieg ma być inny
- budowę drogi rowerowej w ul. Puławskiej pomiędzy Dolną a ul. Morskie Oko kosztem połowy pasa z przeniesieniem parkowania na pas i dobudowę pasa drogowego o 2,0 m kosztem pasa dzielącego, przesunięciem trzech słupów od strony Dolnej, ale pozostawiając miejsce na ewentualne przystanki w pasie dzielącym
- budowę drogi rowerowej w ul. Łasaka na brakującym 100 m odcinku przy Kosmatki
- budowę drogi rowerowej na Sławka - Pużaka na całym ciągu od Sosnkowskiego do Dzieci Warszawy wraz z przejazdami
- budowę w ul. Powązkowskiej pomiędzy Tatarską a Al. Jana Pawła II
- budowę drogi rowerowej w ul. Raszyńskiej
- budowę drogi rowerowej w Al. Krakowska
- dostosowanie Ronda Zesłańców Syberyjskich do przemieszczania się rowerem poprzez budowę rampy na z przejścia podziemnego w kierunku Prymasa Tysiąclecia zamiast schodów
- budowę drogi rowerowej w ul. Targowej po stronie południowej zgodnie z zatwierdzonym projektem między Sokolą a Marcinkowskiego oraz pomiędzy Marcinkowskiego a Kłopotowskiego
- przełożenie zamianę gładkiej nawierzchni z kocimi łbami na Kawęczyńskiej pomiędzy Folwarczna a Radzymińską po stronie północnej w celu zracjonalizowania, aby rowerowy jeździły po gładkim, a samochody stały na bruku, a obecnie jest odwrotnie i samochody stoją na gładkiej powierzchni, która jest bliżej krawężnika
- modernizację drogo rowerowej w Powstańców Śląskich od Maczka do Piastów Śląskich
- modernizację drogi rowerowej w AL. Jana Pawła II od Pl. Grunwaldzkiego do Al. Solidarności
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazane odcinku są ważne z punktu widzenia ruchu rowerowego.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 890 000,00 zł

Modyfikacje

09.06.2019 23:25
Autor projektu
10.06.2019 11:24
Autor projektu
10.06.2019 15:18
Autor projektu
10.06.2019 22:04
Autor projektu
07.08.2019 15:55
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Tak, tak, tak! :) Tylko dla uściślenia: na Raszyńskiej droga dla rowerów powinna zostać wytyczona kosztem trzeciego pasa ruchu, zbędnego na odcinku od Filtrowej (gdzie są dwa pasy ruchu na wlocie) do Koszykowej (gdzie zaczynają się tworzyć kolejki do świateł, ale tylko na dwóch prawych pasach).
    Maciej S.  11.06.2019 06:49
  • Brawo!
    Marcin Czajkowski  12.06.2019 22:24
  • Pomysł dobry, ale lepiej, aby takie inwestycje projektował ZDM, bo wiele ścieżek rowerowych z budżetu obywatelskiego ma sporo błędów.
    Dr Palme  17.06.2019 01:13
  • Popieram!
    Mateusz Kaczmarczyk  18.06.2019 10:43
  • Popieram!
    Dorotap1  10.07.2019 14:23
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany