Rowerowa Praga Południe - dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach Grochowa Południowego i 4 ulicach Saskiej Kępy

966
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
710 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • pomoc społeczna
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 2519 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
- Jakubowska
- Czeska
- Walecznych (na całej długości)
- Finlandzka
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
- Motorowa
- Majdańska

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na:
- dopuszczeniu kontraruchu na Jakubowskiej, Czeskiej, Walecznych (na całej długości) i Finlandzkiej
- dopuszczeniu ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach Grochowa Południowego (kolejność oznacza hierarchię)
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w tych ulicach wymaga wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h (jeżeli nie funkcjonuje) oraz zastosowania fizycznych środków uspokojenia ruchu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazane ulice są brakującym fragmentami w sieci rowerowej. W dużej części jest już kontraruch dopuszczony. Brakuje np. na Grochowie Południowym, a jest bardzo potrzebny w dojeżdzie po zakupy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego: 16 ulic x 40 000 zł = 640 000 zł
Dokumentacja projektowa: 70 000 zł
Łącznie: 710 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
710 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez ograniczenie prędkości do 30 km/h i wprowadzenie fizycznego uspokojenia ruchu, ograniczenie możliwości parkowania pojazdów w miejscach niedozwolonych.

Modyfikacje

10.06.2019 11:48
Autor projektu
10.06.2019 12:39
Autor projektu
10.06.2019 15:19
Autor projektu
21.08.2019 14:32
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
26.08.2019 11:01
Zespół Budżetu Partycypacyjnego w Centrum Komunikacji Społecznej
Oddano 2519 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (13)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ruch rowerowy z Saskiej Kępy do/z centrum nie wymaga budowy żadnego nowego połączenia obejmującego rejon Jakubowska-Francuska-Walecznych. Wystarczy skorzystać ze ślimaka/wiaduktu po obu stronach mostu Poniatowskiego przy Wale lub dojechać do ronda Waszyngtona przez Francuską. Bardzo wąskie i spokojne ulice jak Jakubowska czy Finlandzka nie służą do ruchu tranzytowego. Rampa jest niepotrzebna - poza tym to byłby element obcy, dzielnica zabytkowa.
    ChristopherD  12.06.2019 09:29
  • NIE DLA LIKWIDACJI LEGALNYCH MIEJSC PARKINGOWYCH!!!
    Odnoszę się do ulic Saskiej Kępy.
    Projekt kompletnie niepotrzebny z punktu widzenia rowerzystów, jedynym jego celem jest chyba uprzykrzenie życia mieszkańcom. Dziś bez żadnego problemu rowerzyści poruszają się w dwóch kierunkach po uliczkach Saskiej Kępy, także tych jednokierunkowych. Nie ma tu żadnej siatki DDR, wobec czego mówienie o jakimś jej uzupełnieniu jest kompletnym nonsensem.
    Dzięki żmudnej i ciężkiej pracy środowisk saskokępskich, w tym Samorządu Mieszkańców, ulice zostały uporządkowane pod względem kierunków ruchu, wygospodarowano także nowe miejsca parkingowe. Realizacja tego projektu spowoduje paraliż tego układu, na każdej ulicy zniknie po kilkadziesiąt LEGALNYCH miejsc do parkowania. Likwidacja miejsc parkingowych na ulicy Walecznych, na której w dodatku znajduje się bardzo uciążliwa dla ruchu lokalnego Szkoła Francuska oraz przy ulicy Czeskiej, jednej z najmniejszych uliczek Kępy, to pomysł po prostu chory. Na ulicy Jakubowskiej natomiast należy wprowadzić ukośny system parkowania po stronie nasypu. A rowerzyści, jak dotychczas, mogą doskonale i bezpiecznie poruszać się po tych ulicach.
    Nie bardzo wiem, jakim prawem pomysłodawca projektu chce "uszczęśliwić" mieszkańców Saskiej Kępy swoimi fanatycznymi pomysłami.
    Głosowanie na ten projekt to strzał w stopę!!!
    PrzemekP.  18.09.2019 18:10
    • W 100% podpisuję się pod tym głosem. Na terenie Saskiej Kępy projekt kompletnie niepotrzebny dla rowerzystów oraz szkodliwy społecznie - oznaczałby rozbijanie ledwo co uporządkowanej siatki komunikacyjnej i w praktyce pogorszenie bezpieczeństwa ruchu dla wszystkich jego uczestników, a także bezsensowną likwidację bardzo wielu obecnie w pełni legalnych miejsc parkingowych.
      ChristopherD  18.09.2019 18:30
    • Komentarz został usunięty przez autora

      patryk84b  19.09.2019 10:26 Autor projektu
  • Nie jest prawdą, że miejsca parkingowe będą likwidowane
    patryk84b  19.09.2019 10:27 Autor projektu
    • doprawdy? to w jaki sposób chce Pan poprowadzić kontraruch rowerowy po tych uliczkach, w powietrzu???
      PrzemekP.  19.09.2019 10:40
    • Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, bo o likwidacji miejsc parkingowych napisali WPROST urzędnicy w karcie oceny tego "projektu" jako o jednym z jego skutków. Albo proszę trochę uważniej robić "kopiuj-wklej", bo naprodukować seryjnie takich "projektów" i nazgłaszać ich dla różnych dzielnic w Warszawie jest jak widać zbyt łatwo. Absolutny brak znajomości potrzeb mieszkańców oraz układu komunikacyjnego Saskiej Kępy (Grochowa zresztą też). Wybitnie szkodliwe pomysły, które mam nadzieję nie zostaną przegłosowane.
      ChristopherD  19.09.2019 13:09
    • Widać nie jest Pan z ani z Grochowa, ani z Pragi Południe. W dzielnicy kontraruch funkjconuje na kilkunastu ulicach i ŻADNE MIEJSCE PARKINGOWE NIE ZOSTAŁO ZLIKWIDOWANE. Proszę sobie pojechać na przykład na Kirasjerów (to też mój projekt). Z resztą widać, bo Pana działalność na jednym z zagranicznych portali społecznościowych jest znana i nadzwyczaj aktywna (może trzeba znaleźć uczciwą pracę). Ale myli Pan dzielnice.

      Nie pomyśłał Pan służy Pan mafii reprywatyzacyjnej, która sprzedaje mieszkania bez miejsc parkingowych w przejętych budynkach na Saskiej Kępie?
      patryk84b  19.09.2019 14:41 Autor projektu
    • @Patryk84b.
      Nie będę odnosił się do Pana niestosownych, a wręcz chamskich uwag ad personam, bo nie chcę zniżać się do tego poziomu.
      Z uwagi na to, że czyta to niestety więcej osób napiszę tylko :
      1. Żeby zgłaszać jakiś projekt dotyczący osiedla i konkretnych ulic należy tę okolicę znać, jak własną kieszeń. Ja odnoszę się tylko do miejsc, które znam, w których żyję, mieszkam od trzech pokoleń i na rzecz tego rejonu działam od zawsze, oczywiście w porozumieniu z sąsiadami. A takim miejscem jest dla mnie Saska Kępa. I z pewnością nie pozwolę na to, aby ktoś narzucał Kępie jakieś rozwiązania z góry, bo ma akurat taką wizję. Każda istotna zmiana MUSI być konsultowana z okolicznymi mieszkańcami.
      2. Jeśli wiadomo Panu o działalności jakieś mafii reprywatyzacyjnej na Saskiej Kępie, to proszę natychmiast zgłosić to do prokuratury. Ja zaś rozważę zgłoszenie pomówienia.
      Gdyby Pan miał choć blade pojęcie o mojej Kępie, to wiedziałby Pan, że 95 % domów nie ma żadnych garaży, a tym bardziej podziemnych, bo w latach kiedy powstawało to osiedle po prostu takich się nie budowało. Zaś nieliczne wybudowane tu nowe domy są w takowe wyposażone, z czego wszyscy się bardzo cieszą.
      Proponuję więc zamilknąć, a najlepiej wycofać swój projekt. I nie urządzać na siłę życia innym.
      PrzemekP.  19.09.2019 15:16
    • Panie Przemku do nie było do Pana. Tylko do Pana Chrstophera, chyba, że ma Pan 2 konta. Ale coś chyba na rzeczy jest, skoro tak boli.

      I jeszcze raz powtarzam, REALIZACJA PROJEKTU NIE SPOWODUJE LIKWIDACJI MIEJSC POSTOJOWYCH, nawet od tych trzech pokoleń.
      patryk84b  19.09.2019 15:38 Autor projektu
    • Wyjaśniam, że to jest publiczne forum Budżetu Obywatelskiego, które służy do komentowania "projektu", a nie snucia insynuacji nt. czyjejś uczciwości itd. Pana wycieczki osobiste są żenujące, a przy okazji zapewne naruszają regulamin tego forum - ja na takim poziomie nie prowadzę dyskusji. Karta ponownej oceny formalnej mówi bardzo jasno o WARUNKACH wdrożenia, w tym o konieczności wprowadzenia różnych środków fizycznego uspokojenia ruchu i jego ograniczników, a z kolei pierwsza karta oceny mówi szerzej i wprost o tym, jaki będzie jeden ze SKUTKóW wdrożenia przy zastosowaniu takich, a nie innych środków - REDUKCJA MIEJSC PARKINGOWYCH. Jeżeli nadal jako autor nie zapoznał się Pan z tymi dokumentami lub ma inne wyobrażenie nt. tego, co z nich wynika, nic na to nie poradzę. Podpisuję się też pod tym, co zdążył wcześniej odpisać p. Przemek - również w pełni merytorycznie.
      ChristopherD  19.09.2019 16:17
    • @patryk,nie mam dwóch kont, nic mnie nie boli, apeluję o merytoryczna dyskusję.
      PrzemekP.  19.09.2019 16:35
  • Skoro ostatecznie realizacja ww. projektu ma się sprowadzać do postawienia/dodania znaków drogowych na 18 ulicach i uliczkach (ograniczenie prędkości do 30 km/h oraz droga dwukierunkowa dla rowerów), to skąd TAKA KWOTA W KOSZTORYSIE?! Na co idą te pieniądze?
    murakamiza  23.10.2019 09:51
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany