Przedszkolak koduje

431
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu Anna Wiśniewska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
25 800 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przedszkole nr 215 ul. Szwankowskiego 3; Przedszkole nr 216 ul. Andriollego 1; Szkoła Podstawowa nr 306 ul. Tkaczy 27

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na zakupie zestawów do kodowania z ozobotami (5-6 sztuk ozobotów w jednym zestawie), drewnianymi puzzlami, kartami pracy oraz zestawem pisaków po jednym zestawie do każdej wymienionej placówki. Powyższa pomoc dydaktyczna przeznaczona jest do nauki kodowania dla dzieci 5 i 6-letnich. Zabawa z tymi pomocami pozwoli na prowadzenie zajęć z podstaw kodowania w przedszkolach. Praca z ozobotami wymaga od nauczyciela posiadania przeszkolenia w zakresie podstawowych zasad kodowania, konieczne jest też zapoznanie się z kartami pracy lub scenariuszami, które kupuje się do zestawów. Zajęcia odbywałyby się w placówce macierzystej (tzn. w tej która zakupi ozoboty) dwa razy w tygodniu w godz. pracy placówki, zaś w pozostałe dni (3 razy w tygodniu) powyższe zestawy będą wypożyczane do chętnych przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach z terenu Dzielnicy Bemowo. Zapisy w celu wypożyczenia odbywać się będą u wyznaczonego pracownika z placówki macierzystej (SP 306, P 215 i P 216). Każda z placówek objętych projektem opracuje regulamin wypożyczania sprzętu, rejestr wypożyczeń, a przekazywanie sprzętu do wypożyczenia odbywać się będzie na podstawie protokołu odbioru przez upoważnionego pracownika z danej placówki i za każdym razem kontrolowana będzie sprawność zestawu. Za szkody odpowiadać będzie placówka, w której doszło do uszkodzenia zestawu. Informacje o możliwości wypożyczenia zestawu znajdować się będą na tablicy ogłoszeń danej Placówki oraz zostanie ona przesłana do bemowskich placówek drogą elektroniczną.
Korzystanie z zestawu ozobotów odbywać się będzie wyłącznie pod opieką nauczyciela posiadającego odpowiednie przeszkolenie z kodowania, zarówno w placówkach macierzystych jak i w placówkach, które wypożyczą zestaw. Każda z grup (max. 10 osób w grupie) mogłaby, w ramach bezpłatnych zajęć, korzystać z zestawu np. przez 20-30 minut w zależności od poziomu zaawansowania. Zestaw będzie wykorzystywany przez cały czas pracy przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole tj. 10 m-cy.
Zajęcia z kodowania mają charakter ogólnorozwojowy.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki nauce kodowania dzieci:
- rozwijają spostrzegawczość, wyobraźnie, kojarzenie i logiczne myślenie, ćwiczą zdolności manualne i wzrokowo-ruchowe, zwłaszcza motorykę małą,
- kształtują umiejętności społeczne i kompetencje miękkie(praca w parach i grupach), trenują pamięć,
- odczuwają radość z pokonywania trudności, nabywają umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- rozbudowują inwencję twórczą i kreatywność, uczą się odczytywać, rozumieć symbole i znaki.
Wykorzystanie powyższych pomocy do nauki kodowania dla dzieci jest dobrym pomysłem, jednak warunkiem właściwego i bezawaryjnego korzystania z tej zabawki jest posiadanie przez nauczyciela podstawowej wiedzy z nauki kodowania potwierdzonej szkoleniem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zakup zestawu ozobotów do każdej z wymienionych placówek (6 szt. ozobotów) z pisakami, puzlami drewnianymi, kartami pracy i scenariuszami zajęć – 2.500 zł./placówkę
W związku z możliwością korzystania z zestawu przez dużą liczbę dzieci konieczne jest oszacowanie kosztów eksploatacji czyli możliwości dokupienia nowych ozobotów oraz innych pomocy na miejsce uszkodzonych, zużytych. Przewiduje się, że w m-cu uszkodzeniu mogą ulec 2 ozoboty .
Dodatkowo należy doliczyć dokupienie zestawów pisaków – 50 zł/ placówkę
Koszty oznakowania projektu – 50 zł/placówkę
Koszt 1 ozobota 300 zł x 20 szt. = 6.000 zł/placówkę
Koszt łączny 8.600 zł/placówkę x 3 placówki=25.800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 800,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Projekt bardzo ciekawy, zakładający wykorzystanie nowoczesnej pomocy dydaktycznej w nauce kodowania dla przedszkolaków i dzieci z oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Dzięki nauce kodowania dzieci:
a) rozwijają spostrzegawczość, wyobraźnie, kojarzenie i logiczne myślenie, ćwiczą zdolności manualne i wzrokowo- ruchowe, zwłaszcza motorykę małą,
b) kształtują umiejętności społeczne i kompetencje miękkie(praca w parach i grupach), trenują pamięć,
c) odczuwają radość z pokonywania trudności, nabywają umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
d) rozbudowują inwencję twórczą i kreatywność, uczą się odczytywać, rozumieć symbole i znaki.
Wykorzystanie powyższych pomocy do nauki kodowania dla dzieci jest dobrym pomysłem, jednak warunkiem właściwego i bezawaryjnego korzystania z tej zabawki jest posiadanie przez nauczyciela podstawowej wiedzy z nauki kodowania potwierdzonej szkoleniem.

Modyfikacje

23.07.2019 08:37
Koordynator w Dzielnicy Bemowo

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo ciekawy projekt. Wreszcie cos innowacyjnego z korzyścią intelektualną i elementem rozrywki. Brawo!
    Kasiaaak  08.08.2019 17:50
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany