Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci

601
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Natalia Gaczkowska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
46 300 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 8612 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły Podstawowe i/lub Miejsca Aktywności Lokalnych (MAL)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Treningi odbywać się będą w miejscach łatwo dostępnych dla uczestników czyli bezpośrednio w ich szkołach lub/i w Miejscach Aktywności Lokalnych, co pozwoli na udział w warsztatach również dzieci, które są uczniami innych szkół niż te, w których prowadzone będą treningi. Konkretne miejsca zostaną dobrane na podstawie zgłoszeń uczestników do treningu, by były one jak najbardziej dostępne dla zgłoszonych uczestników

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt to treningi dla dzieci w wieku klas 0-3 szkół podstawowych, które będą pokazywać i trenować u uczniów umiejętności społeczne.

Podczas zajęć dzieci będą uczyć się jak współpracować z innymi, jak nawiązywać i utrzymywać relacje z innymi, jak odczytywać emocje innych, jak radzić sobie z własnymi emocjami, również tymi trudnymi jak złość czy zniecierpliwienie.

Każdy trening trwać będzie 1,5 godziny (2 godziny lekcyjne) i odbywać się będą w grupach 6-8 osobowych. Jest to optymalna liczba uczestników, która pozwoli uczestnikom na swobodne rozwijanie umiejętności i trenerom na uważne obserwowanie potrzeb i postępów dzieci.
Przewidziana jest realizacja w 2 cyklach- wiosennym i jesiennym:

Cykl wiosenny:
5 grup,
każda odbędzie 8 spotkań w terminie marzec-czerwiec 2020.
Razem w cyklu wiosennym odbędzie się 40 treningów.

Cykl jesienny:
5 grupy,
każda odbędzie 8 spotkań w terminie wrzesień-grudzień 2020.
możliwe będzie kontynuowanie zajęć po cyklu wiosennym lub rozpoczęcie uczestnictwa w warsztatach.
Razem w cyklu jesiennym odbędzie się 40 treningów.

Warsztaty prowadzone będą przez 2 certyfikowanych trenerów Treningu Umiejętności Społecznych.
W zajęciach wykorzystywane będą interesujące dla uczniów materiały takie jak klocki LEGO, gry planszowe, gry i zabawy ruchowe. Dzięki temu uczestnicy będą uczestniczyć w zajęciach z radością, co ułatwiać będzie przyswajanie trenowanych umiejętności.

Zajęcia będą przygotowywane na bieżąco, indywidualnie dla każdej grupy. Dzięki temu odpowiadać będą na bezpośrednie potrzeby uczestników danej grupy. Po każdym warsztacie trenerzy przeprowadzą analizę odbytych zajęć (między innymi co i komu wyszło dobrze, a co źle, postępy uczestników, na jakie umiejętności należy zwrócić uwagę na przyszłych zajęciach).

Na zakończenie cyklu trenerzy przygotują dla każdego dziecka indywidualny raport, dzięki któremu rodzice otrzymają szczegółowy obraz postępów dziecka, oraz obszarów do dalszej pracy.

Przed każdym cyklem treningów rekrutacja uczestników będzie się odbywała przez zbieranie zgłoszeń uczestników, na podstawie kolejności zgłoszeń i potrzeb uczestników zostaną dobrane grupy, by były rozwojowe dla każdego członka grupy (dobór uczestników na podstawie jego potrzeb i tego by potrzeby wszystkich uczestników wzajemnie się uzupełniały). Rekrutację będzie prowadził podmiot wybrany do realizacji projektu. Po odbyciu pierwszego cyklu możliwa będzie rejestracja uczestników na drugi cykl w celu kontynuacji, albo zakończenie zajęć na jednym cyklu. Będzie tez możliwość rejestracji tylko na drugi cykl. W projekcie weźmie udział max. 80 dzieci.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie na rynku pracy umiejętności społecznie są równie ważne jak bezpośrednia znajomość wyuczonego zawodu, a jednak są prawie w ogóle nie trenowane wśród młodych ludzi. W efekcie coraz więcej ludzi ma problem z asertywnością, postawieniem własnych granic, które nie zagrożą innym osobom oraz współpracować w zespole współpracowników ale też ma problemy ze znalezieniem stałego partnera i stworzeniu więzi opartej o szczerą relację międzyludzką.

Młodzi ludzie nie potrafią przekazać niezadowolenia do jakiegoś działania w sposób konstruktywny, sięgają po nie akceptowalne metody, które krzywdzą drugą osobę, obrażają ją, poniżają, szczególnie w czasach internetu, kiedy dzieci czują się anonimowe i stosują tak bardzo rozpowszechniony ostatnimi czasy "hejt". Dlatego powinniśmy uczyć dzieci, że możemy powiedzieć, że coś nam się nie podoba, ale w taki sposób, by nie obrazić drugiej osoby.

Dzieci w szkołach są coraz bardziej agresywne ponieważ nie wiedzą jak radzić sobie z gromadzącymi się w nich trudnymi emocjami. Proponowane zajęcia mają na celu ukazanie dzieciom lepszych sposobów radzenia sobie z nimi, aby nie były one niszczące dla nich samych, ani dla ludzi w ich otoczeniu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
Prowadzenie warsztatów – 150 zł x 80 spotkań x 2 trenerów = 24.000zł
Nagrody dla uczestników w trakcie realizacji zadania „motywatory” – 6,25zł x 80 szt = 500zł
Rekrutacja, wybór uczestników, dobór grup, ustalenie terminów i miejsc – 40zł x 80 = 3.200zł
Przygotowanie scenariusza zajęć – 50zł x 80 szt =4.000zł
Przygotowanie indywidualnego raportu dla każdego uczestnika po zakończeniu 50zł x 80szt = 4.000zł
Stały kontakt trenerów z opiekunami, indywidualne konsultacje – 30zł x 80 godzin = 2.400zł
Zakup materiałów do zajęć (materiały papiernicze, druk materiałów, zakup gier, pomocy dydaktycznych) 500zł x 2 cykle = 1000zł
Koszty eksploatacji sal 50zł x 80 zajęć = 4000zł
Nagrody, certyfikaty na zakończenie dla każdego uczestnika 30zł x 80 szt. = 2.400zł
Reklama, oznakowanie, plakaty 800zł
Razem: 46300zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
46 300,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Proponowane zajęcia mają na celu ukazanie dzieciom lepszych (niż krzywdzenie, obrażanie, poniżanie itd.) sposobów radzenia sobie z agresją, "hejtem", takich sposobów, aby nie były niszczące dla nich samych, ani dla innych w ich otoczeniu. Projekt nie generuje kosztów w kolejnych latach.

Modyfikacje

08.06.2019 13:49
Autor projektu
24.07.2019 10:59
Koordynator w Biurze Edukacji
29.07.2019 08:39
Koordynator w Biurze Edukacji
Oddano 8612 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • czyli jak się podliczy dla ilu osób jest przewidziany udział?
    Syrena100  08.09.2019 22:14
  • Jakie są kompetencje osób prowadzących zajęcia i jakimi metodami? Klocki lego, zabawy ruchowe, to nie są metody.
    Elżbieta Praskiego Pułku  23.09.2019 10:57
    • Dzień dobry,
      jeśli chodzi o kompetencje to trenerzy muszą mieć ukończony specjalny kurs, po zakończeniu którego otrzymali certyfikaty do prowadzenia Treningów umiejętności społecznych, absolwenci lub studenci ostatnich lat kierunków psychologicznych i/lub pedagogicznych.

      Klocki lego, czy zabawy ruchowe to tylko przykładowe aktywności i pomoce wykorzystywane podczas treningów. Wybór konkretnych metod i aktywności jakie będą wykorzystywane podczas treningów nastąpi po zapoznaniu potrzeb uczestników. Większość metod będzie się mieszać ze sobą, mogą być wykorzystywane elementami.
      Natalia Gaczkowska  23.09.2019 17:53 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany