Modernizacja drogi rowerowej pod wiaduktem ul. Dolina Służewiecka oraz północna część Parku im. R. Kozłowskiego

404
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Robert Wojciechowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
308 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren pod wiaduktem ul. Dolina Służewiecka oraz północna cześć parku im. R Kozłowskiego, w pobliżu ul. Koński Jar 9
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działki nr 2 i 37 z obrębu nr 1-10-01 - dysponent ZDM, Działka nr 5/3 z obrębu nr 1-10-01 - dysponent Urząd Dz. Ursynów

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie modernizacji fragmentu drogi rowerowej (ok. 200 m), biegnącej pod wiaduktem ul. Dolina Służewiecka oraz w północnej części parku im. R Kozłowskiego oraz budowę chodnika w śladzie istniejącego przedeptu na północ od Doliny Służewieckiej. Zakres obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na wymianie nawierzchni drogi rowerowej na wskazanym odcinku, z jej przebudową upraszczającą przebieg, wykonaniu nowego chodnika oraz uporządkowaniem terenu sąsiadującego.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazany odcinek drogi rowerowej jest częścią trasy łączącej Dz. Ursynów z Dz. Mokotów. Kilka lat temu wybudowany został odcinek drogi rowerowej (o nawierzchni asfaltowej) pomiędzy droga rowerową biegnącą pod wiaduktem ul. Dolina Służewiecka a al. Komisji Edukacji Narodowej. W bieżącym roku został ukończony remont drogi rowerowej biegnącej przez Park im. R. Kozłowskiego wykonany przy okazji budowy alei spacerowej,. Pomiędzy nimi pozostał krótki, wybudowany na początku wieku, fragment drogi rowerowej, o nawierzchni z kostki brukowej fazowanej, który wymaga remontu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa chodnika: 135 m x 2 m x 400 zł/m2 = 108 000 zł
Przebudowa/remont drogi dla rowerów: 200 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 200 000 zł
Łącznie: 308 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
308 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów.

Modyfikacje

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł jak najbardziej słuszny, choć przydałoby się go rozszerzyć o korektę przebiegu odcinka na północ od wiaduktu, który został poprowadzony w sposób daleki od optymalnego, wymuszając wjazd pod górkę tylko po to, by rowerzyści jechali razem z pieszymi. Warto byłoby więc poprowadzić stumetrowy odcinek bez zbędnych przewyższeń i oddzielnie od chodnika, istniejącym przedeptem/przejazdem: https://www.google.com/maps/@52.1670514,21.0250083,119m/data=!3m1!1e3 - wymagałoby to uzupełnienia projektu o budowę dodatkowych 100m drogi dla rowerów. (Dotychczasowy przebieg, przekształcony w chodnik, zapewniłby za to komfortowe warunki ruchu pieszych, zwłaszcza chcących zejść na dolny poziom Dolinki bez pokonywania schodów.)
    Maciej S.  10.06.2019 13:51
    • Ustalę w konsultacji z Urzędem Dzielnicy ale część tego przedeptu jest na Mokotowie. Tak mi wskazuje mapa. Po uzgodnieniu może uda się coś zrobić.
      Robert Wojciechowski  10.06.2019 22:46 Autor projektu
  • Projekt ogólnie fajny, ale w moim odczuciu bardzo brakuje odpowiedniego połączenia nowo powstającego odcinka z drogą rowerową, którą poruszają się rowerzyści z kierunku zachodniego (od strony tzw. Mordoru). Wielu rowerzystów jadąc z tego kierunku skręca w prawo w kierunku Ursynowa bądź w lewo w kierunku Wilanowa i bardzo przydałoby się tam zrobić odpowiednio wyprofilowane zakręty w jedną i drugą stronę, szczególnie, że jest tam zjazd z górki i rower łatwo się tam rozpędza. Może byłaby możliwość edycji tego projektu uwzględniając powyższe?
    Szatyn55  28.08.2019 13:18
    • Zgadzam się niestety granica dzielnicy nie pozwala na projektowanie wszędzie. W tamtą stronę jest teraz przejazd po ursynowskiej części i pod ul. Puławską. Samo połączenie po drugiej stronie musi niestety Mokotów zrobić.
      Robert Wojciechowski  30.08.2019 06:34 Autor projektu
  • Ok, rozumiem, dziękuję za odpowiedź.
    Szatyn55  30.08.2019 10:53
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany