Chodnik wolny od rowerów - Wola Park

119
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Koło
Autor pomysłu kemot404
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
289 280 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę dwukierunkowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między ulicą Góralską a Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Koło
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Górczewska od numeru 116 do 124
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Północna strona ulicy Górczewskiej między przystankiem autobusowym Białowiejska i skrzyżowaniem z ulicą Góralską.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę dwukierunkowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między ulicą Góralską a Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dwukierunowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Góralską a skrzyżowaniem z ulicą Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic. Zaczynając od skrzyżowania z Białowiejską przed istniejącym przejazdem rowerowym na południową stronę Górczewskiej istniejąca droga rowerowa rozdzieli się, nowy odcinek przetnie istniejący chodnik i zajmie skrajny prawy pas północnej jezdni Górczewskiej. Następnie wzdłuż krawężnika przechodząc na pas do skrętu w prawo do Centrum Handlowego Wola Park, przetnie powyższą drogę przejazdem rowerowym, sąsiedni pas na wprost zamieni się na pas do skrętu w prawo. Dalej istniejący chodnik między przejściem dla pieszych a zatoką autobusową zostanie zamieniony w drogę dla rowerów, która dalej pobiegnie ową zatoką autobusową, która zostanie z tego powodu zlikwidowana. Autobusy będą zatrzymywać się na obecnym środkowym pasie północnej jezdni, a skrajny prawy zamieni się platformę przystankową. Dalej droga rowerowa będzie wyznaczona na prawym pasie północnej jezdni aż do przejścia dla pieszych przy Góralskiej gdzie przed nim skręci na istniejący chodnik łącząc się z istniejącą DDR. Chodnik na wysokości przejścia dla pieszych zostanie przeniesiony na prawy pas jezdni, gdzie za istniejącym przejazdem dla rowerów istniejący przystanek zostanie poszerzony i autobusy będą się zatrzymywać na obecnym środkowym pasie. Poglądowy schemat proponowanych rozwiązań znajduje się w załączniku numer 1 - plan.png gdzie zaznaczone zostały również zaznaczone słupy sygnalizacji świetlnej wymagające dodatkowych sygnalizatorów, które opisane są w załączniku numer 2 - sygnalizatory.pdf W miejscach gdzie droga rowerowa zajmie pas jezdni, zostanie wykorzystana istniejąca nawierzchnia tego pasa, przy wjazdach do posesji o adresach Górczewska 116 i 118 nawierzchnia zostanie zabarwiona na czerwono podobnie jak na przejeździe rowerowym przez wjazd do centrum handlowego. Na pozostałych odcinkach jezdnię od DDR będzie oddzielać ekran przeciwbłotny. Na przystanku Góralska DDR od nowego i starego chodnika będzie oddzielona barierą wygrodzeniową U-12a.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ten odcinek Górczewskiej nie posiada drogi rowerowej po północnej stronie przez co na odcinku 500 metrów rowerzyści muszą dwukrotnie przekroczyć tę ulicę co wydłuża im czas przejazdu. Obecnie w kierunku zachodnim można co prawda zjechać na jezdnię ale jest to bardzo niebezpieczne dla rowerzystów i większość z nich z obu kierunków decyduje się na jazdę po chodniku co stwarza zagrożenie dla pieszych, zwłaszcza przy przystanku autobusowym Góralska i na przejściu dla pieszych przy wyjeździe z centrum handlowego, gdzie kierowcy samochodów nie spodziewają się rowerzystów. Realizacja projektu pozwoli na odseparowanie ruchu wszystkich jego uczestników i poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku ulicy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wybudowanie drogi rowerowej (70m): 35 tys. zł,
Wykonanie projektu drogi rowerowej (70m): 3,5-7 tys. zł,
Wyznaczenie drogi rowerowej na jezdni z projektem (460m): 32,2-55,2 tys. zł,
Urządzenie trawnika (60m2): 480-1080 zł,
Zamontowanie nowych sygnalizatorów rowerowych: 60 tys. zł
Wybudowanie chodnika (450m2): 36 tys. zł
Ekran przeciwbłotny o wysokości 1m (320m): 82 tys. zł
Bariera wygrodzeniowa U-12a o wysokości 1,1m (100m): 13 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
289 280,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie jest przypadkiem tak, że Górczewska i tak będzie poddawana zmianom przy okazji budowy II linii metra ? Warto teraz zgłaszać ten projekt ? Żeby nie było... jak najbardziej popieram ideę, bo obecnie rozwiazania rowerowe na tej ulicy są poniżej krytyki.
    Marcin Górecki  12.01.2016 14:16
    • Zapewne tak będzie chociażby patrząc na plany załączone do przetargu na odcinek 3+3. Można z nich zauważyć, że zostanie uzupełniony DDR po północnej stronie ale będzie się bezsensownie kończył przed wschodnim wjazdem do centrum handlowego (bo tu skończą się tunele w tym etapie). Będzie to za jakieś 4 lata i wtedy może zacznie się budowa kolejnych dwóch stacji i tak w 2024 może powstanie cały ten odcinek. Z pewnością efektywniej było go złożyć w pierwszej edycji, a najlepiej to gdyby powstał podczas poszerzenia Górczewskiej 13 lat temu. Pytanie czy tak musi być kolejne 8 lat? Moim zdaniem nie i jeśli nie bezpośrednio z BP to już w ramach budowy metra gdzie liczę na zachowanie przejezdności tego ciągu rowerowego powinna zostać zrealizowana idea tego projektu ponieważ obecnie to właśnie ona głównie stoi na drodze jego realizacji poza kosztami zmian w sygnalizacji świetlnej.
      kemot404  12.01.2016 16:32 Autor projektu
    • Kończy się przy wjeździe do Wola Park bo następny odcinek na zachód będzie zawarty w rozbudowie metra 3+2. Nie warto wydawać teraz pieniędzy w błoto i to dosłownie.
      hubertop  16.01.2016 16:45
    • Nie jest to takie oczywiste patrząc na rozwiązania jakie są w koncepcji stacji C5: http://bemowiacy.waw.pl/2016/02/24/fatalne-rozwiazania-w-koncepcji-na-drugi-etap-zachodniego-odcinka-drugiej-linii-metra/ Nadal jestem zdeterminowany aby ułatwić tutaj przejazd rowerzystom, już od rozpoczęcia budowy stacji C6, kiedy z pewnością zniknie tutaj tranzyt samochodowy i zwolni się miejsce dla rowerzystów, których też może przybyć z powodu zamknięcia ulicy dla samochodów indywidualnych.
      kemot404  13.03.2016 15:59 Autor projektu
  • Czy posiada Pan zgodę na przetwarzanie mapy z planu? Jak rozumiem plik plan.png zawiera Pańskie własne zdjęcia satelitarne lub ma Pan zgodę właściciela na usunięcie jego loga?
    w&mzieli  15.01.2016 20:11
    • Podkład pochodzi z miejskiego serwisu mapowego.
      kemot404  15.01.2016 20:51 Autor projektu
  • Niestety, projekt jest mocno niedoszacowany. Same zmiany w sygnalizacji to koszt 1-2 mln zł.
    Mikołaj_  18.01.2016 19:51
  • Witam!

    W sezonie kiedy jest lepsza pogoda jeżdżę rowerem do pracy ulicą Górczewską z okolic Płockiej aż do granicy miasta. Dla mnie bardzo ważnym jest by projekt takiego ciągu rowerowego był planowany kompleksowo, tak, by uwzględnić cały ciąg. Obecnie przez braki w ścieżkach podróż tą trasą jest długa i skomplikowana. Czy ZDM (Zarząd Dróg Miejskich) ma jakieś plany w tym miejscu związane z komunikacją rowerową? Może warto się dowiedzieć, być może są już opracowane plany dla tego miejsca?

    Pozdrawiam!

    Franciszek Gruszczyński-Ręgowski
    Skwer "Sierpnia 1944"  24.01.2016 20:08
    • Witam, byłem na dyżurze ZDM. Odcinek ten jest w w programie rozwoju tras rowerowych do 2020 roku ale to tylko program bez całościowo zapewnionego finansowania wedle mojej wiedzy. Jeśli chodzi o opracowane plany, to w ramach budowy stacji C6 ma powstać fragment (ślepy) między Góralską a wschodnim wjazdem do centrum handlowego, dalej wedle ostatnio wybranej koncepcji nie wygląda aktualnie na to aby miał powstać.
      kemot404  13.03.2016 22:35 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany