Usprawnienie ruchu rowerowego (Stare Włochy)

114
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Włochy
Stare Włochy
Autor pomysłu pzinek__
Współautorzy Marcin Górecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
157 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 394 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w dzielnicy Włochach. Będzie polegał na modyfikacji przejazdów rowerowych, budowie łączników w postaci dróg rowerowych oraz przywróceniu ruchu rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
21.10.2019 12:00

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert. 
W zakresie pkt. 1. ZDM opracował dokumentację projektową we własnym zakresie. Projekt organizacji ruchu został zatwierdzony, przygotowywane jest zgłoszenie robót.
W zakresie pkt. 2. w kwietniu 2019 r. ponownie ogłoszono przetarg na dokumentację budowlaną. Przetarg został unieważniony z powodu braku ofert.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Włochy
Obszar objęty pomysłem:
Stare Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Daimlera, Aleje Jerozolimskie, Jutrzenki
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w dzielnicy Włochach. Będzie polegał na modyfikacji przejazdów rowerowych, budowie łączników w postaci dróg rowerowych oraz przywróceniu ruchu rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
1.Połączenie drogi dla rowerów przy Alejach Jerozolimskich z rondem przy ulicy Daimlera jako piąty wlot ronda.
2. Poprawa dwóch przejazdów dla rowerzystów przy Aleje Jerozolimskie184 i 194. Zmiana geometrii drogi dla rowerów tak aby promienie łuków w okolicach przejazdów były zgodne z obowiązującymi przepisami. Zwężenie pasa ruchu do 3m poprzez montaż prefabrykatów i zmiana profilu podłużnego tak aby pas przecinał się pod kątem prostym z przejazdem rowerowym. Wyniesienie przejazdu, ewentualnie instalacja progu zwalniającego przed przejazdem dla rowerzystów.
Przy Aleje Jerozolimskie174 wyniesienie przejazdu dla rowerzystów i przejścia dla pieszych.
3. Dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na jednokierunkowym fragmencie ulicy Jutrzenki (od Pryzmaty do Zagadki)
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się po Włochach rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Łączniki rowerowe ułatwią jazdę i skróca trasę pokonywaną przez rowerzystów, dzięki czemu nie będą jeździć po chodnikach czy trawnikach. Dopuszczenie jazdy rowerem w obu kierunkach ułatwi omijanie bardziej ruchliwych ulic. Modyfikacja przejazdów rowerowych zwiększy ich bezpieczeństwo.
Projekt jest zgodny ze "Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1.Rondo przy ulicy Daimlera:
Dwukierunkowa droga dla rowerów (20m) 0,02kmx 500tys.zł/km = 10 tys. zł
2. Przebudowa przejazdów przy Aleje Jerozolimskie 174, 184 i 194
3x45 tys. zł = 135tys. zł
3. Dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych: 2 tys. zł
4. Projekt 10000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
157 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

15.02.2016 15:03
Autor projektu
12.03.2016 22:53
Autor projektu
13.03.2016 20:55
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Komentarz został usunięty przez autora

    aleksander.buczynski  10.01.2016 07:58
  • Bardzo fajnie, że ktoś się zabrał za ogarnięcie skrzyżowania Chrobrego / Popularna. Mam dwie kosmetyczne uwagi:

    - warto by trochę odsunąć przejście i przejazd po stronie północnej, albo skorygować (zwęzić) wlot Popularnej, bo tak jak jest na rysunku, to kierowca skręcający z Popularnej w prawo będzie musiał patrzeć w 3 kierunkach jednocześnie;

    - końcówka pasa rowerowego za przejazdem wyprowadza rowerzystę na lewy pas ruchu ul. Chrobrego - dlaczego nie dociągnąć przejazdu do końca (zachodniej krawędzi jezdni), tak żeby rowerzysta wjechał od razu na pas rowerowy?
    aleksander.buczynski  10.01.2016 07:59
  • Bardzo fajny projekt.
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 13:03
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany