7 - Budowa drogi asfaltowej wraz z oświetleniem i chodnikiem na ulicy Marynin (od Dywizjonu 303 do Zborowskiej)

02.12.2015 00:46 Zweryfikowany negatywnie
awatar Izabela Cabaj
autor projektu

Projekt obejmuje budowę drogi asfaltowej na Bemowie, ulica Marynin na odcinku łączącym ulicę Dywizjonu 303 i Zaborowską (ok. 400 m nawierzchni) - jest to droga bardzo często uczęszczana przez mieszkańców okolicznych osiedli a także rodziców dzieci uczęszczających do pobliskich żłobków.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

380 000,00 zł

Powód weryfikacji negatywnej

- Inwestycja wymaga pozyskania ok 900 m2 gruntu od osób prywatnych - Przekroczenie kwoty przeznaczonej na obszar Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce (450 tys.) - wg kosztorysu inwestorskiego 2.346.945,00 zł.


Dzielnica

Bemowo


Charakter projektu

Lokalny, Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce


Lokalizacja projektu

ulica Marynin na odcinku łączącym ulicę Dywizjonu 303 i Zaborowską (ok. 400 m nawierzchni)

Klasyfikacja projektu



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Jest to odcinek drogi bardzo często uczęszczany przez mieszkańców okolicznych osiedli, studentów oraz rodziców dzieci uczęszczających do pobliskich żłobków.

Pełny opis projektu

Projekt obejmuje budowę drogi asfaltowej na Bemowie na odcinku zaledwie długości ok. 400 m. Dotyczy konkretnie ulicy Marynin na fragmencie łączącym ulicę Dywizjonu 303 i Zaborowską - jest to odcinek drogi bardzo często uczęszczany przez mieszkańców okolicznych osiedli, studentów oraz rodziców dzieci uczęszczających do pobliskich żłobków. Niestety, jej obecny stan powoduje duże niebezpieczeństwo podczas przemieszczania się - droga nie ma chodnika, nie ma żadnych latarni a niestety, ma pełno dziur a korzystają z niej również samochody osobowe włączające się do ruchu ulicą Dywizjonu 303. Proponuję aby obecną nawierzchnię zastąpić asfaltem, wygospodarować miejsce na chodnik dla pieszych oraz wstawić latarnie uliczne.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Obecny stan tego odcinka drogi powoduje duże niebezpieczeństwo podczas przemieszczania się mieszkańców okolicznych osiedli oraz rodziców dzieci uczęszczających do pobliskich żłobków - nie ma chodnika, nie ma żadnych latarni a droga ma pełno dziur i korzystają z niej również intensywnie samochody. W okresie jesienno-zimowym, kiedy występują wzmożone opady deszczu drogą praktycznie nie da się przejść a przejazd autem też staje się wyzwaniem - dziury zapełniają się deszczówką tworząc ogromne kałuże. Ponadto wieczorem przejście tą ulicą do przystanku tramwajowego lub autobusowego jest niebezpieczne ponieważ na drodze brak jest jakiegokolwiek oświetlenia, jeśli nie liczyć oświetlenia reflektorami często korzystających z tego odcinka samochodów.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

projekt i wymiana nawierzchni drogi
budowa chodnika dla pieszych
projekt i instalacja oświetlenia

Zgodnie z analogicznym przykładem ul. Noakowskiego całkowity koszt oscyluje w granicy: 380.000 PLN

Całkowity koszt projektu: 380 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

koszty energii, bieżących remontów i konserwacji - 20.000


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 20 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (10)

  • kemot404  01.12.2015 23:26
    Po pierwsze to nie jest ulica Marynin tylko droga bez nazwy prostopadła do niej. Jej szerokość, która należy do miasta to czasami nawet tylko 3 metry, na takim obszarze nie da się wybudować ulicy od zera, bo tak w zasadzie trzeba by tutaj zrobić. Jak można coś takiego potraktować jako analogię do REMONTU ulicy Noakowskiego?!
  • IzabelaCabaj  02.12.2015 00:27 Autor projektu
    Dziękuję za komentarz. Analogia do ul. Noakowskiego dotyczyła tylko i wyłącznie szacowanych kosztów i jest to jasno wskazane w opisie projektu. Kwestię możliwych rozwiązań (takich jak szerokość drogi itp.) jak i dokładnej wyceny prac pozostawiam fachowcom.
    Natomiast jeśli chodzi o nazwę ulicy, to tabliczki na budynkach przy tej drodze wskazują że jest to jednak ulica Marynin.
    Zachęcam do głosowania na projekt bo niezależnie od tego jak formalnie nazywa się ta droga, na pewno potrzebuje remontu dla bezpieczeństwa jej użytkowników.
    • kemot404  02.12.2015 10:12
      Zakres projektu ma wpływ na jego koszt, chcę tutaj zwrócić uwagę, że inny jest koszt remontu a inny budowy od zera. Jaki też sens z perspektywy czasowej ma ten projekt, gdy w wieloletniej prognozie finansowej miasta na najbliższa dwa lata jest zaplanowane 2,7 mln zł na budowę ul. Babimojskiej (Kazubów-Strońska) ul. Strońskiej i Marynin (wloty do ronda)? Zapraszam dziś o 18 do urzędu dzielnicy na spotkanie na temat priorytetów rozwojowych dzielnicy, powinna być możliwość uzyskania więcej informacji na ten temat.
    • IzabelaCabaj  03.12.2015 14:06 Autor projektu
      Moim zdaniem ciągle ma sens zgłoszenie tej inicjatywy z budżetu partycypacyjnego - wiemy co się często dzieje z długofalowymi planami... Mam wrażenie ze pomysły zgłoszone w tym kanale mają większą szanse na wdrożenie. Co do kosztów to nie jest to budowa drogi od zera a raczej remont juz istniejącej - częściowo droga ma utwardzenie, większym problemem są dziury i brak chodnika.
  • Wikusiak  11.02.2016 22:08
    Bardzo dobry projekt, popieram. Obecny stan tej drogi jest fatalny. W okresie jesiennym i zimowym dojście do tramwaju czy autobusu dla mieszkańców okolicznych osiedli oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkół jest koszmarem - mega duże dziury, pełno wody, a także samochody jadące z dużą prędkością po tych dziurach. Nie mogę zrozumieć jak w XXI wieku w stolicy Polski może wyglądać tak droga, którą uczęszczają ludzie, to jest po prostu wstyd. Mam nadzieję, że ten projekt to zmieni i że w końcu w 2017 roku ludzie uczęszczający tą drogą będą mogli spokojnie przejść, szczególnie osoby niepełnosprawne i z wózkami dziecięcymi.
  • MałgorzataBemowo  29.02.2016 12:51
    Dzień dobry,
    czy projekt przewiduje spowalniacze przy tej ulicy?
  • IzabelaCabaj  29.02.2016 15:38 Autor projektu
    Niestety projekt nie obejmowal spowalniaczy aczkolwieek to strefa zamieszkalaa (oznaczenia znakow drogowych) a wiec maksymalna dopuszczalna predkosc to 20 km/h
  • Nowogórczanin  29.02.2016 21:01
    Fantastyczny projekt:
    - poprawiający skomunikowanie osiedla z północną częścią Bemowa, a pieszym ułatwiający dojście do tramwajowych i autobusowych przystanków przy ul. Marynin,
    - zwiększający bezpieczeństwo mieszkańców (pieszych i zmotoryzowanych) korzystających z tej koszmarnej obecnie przeprawy.

    Całkiem niedawno został tam (na wysokości działek) przejechany człowiek - najwyższy czas wprowadzić "ulicę Marynin" w XXI wiek.

    PS Warto by było powiesić tam plakaty, żeby mieszkańcy dowiedzieli się o tym projekcie i mogli poprzeć inicjatywę na etapie głosowania.

    Pozdrowienia dla zgłaszającego i kibicujących
    • kemot404  01.03.2016 23:25
      Pozytywna weryfikacja projektu jest nierealna: http://bemowiacy.waw.pl/2015/12/11/sprawa-rejonu-ulicy-marynin/
  • Marynin21d  14.03.2016 21:30
    W pełni popieram Pani projekt. Listę poparcia znajdzie Pani na stronie (Koszmar z ulicy Marynin) https://sites.google.com/site/mojebemowo/
    Proponuję dodać słupki przy chodniku (np latarnie), gdyż samochody będą jeździć po pieszych ze względu na niewielką szerokość jezdni, lub wprowadzić ruch jednokierunkowy dla samochodów na odcinku od wyjazdu z garażu budynku wielorodzinnego 25A/B do ulicy Zaborowskiej. Powinna Pani umieścić informację o projekcie w internecie! Mój projekt z 3 lutego 2014 r. odpadł ze względu na czas realizacji przekraczający jeden rok.

Zaloguj się, aby komentować.