Edukacja Seksualna - dobrowolne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
1166
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020

Koszt pomysłu
4 682 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, domy kultury, przestrzenie sąsiedzkie we wszystkich dzielnicach m.st Warszawy.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt zakłada przeprowadzenie warsztatów, działań teatralnych, artystycznych i animacyjnych, które posłużą jako narzędzie edukacji seksualnej różnych grup wiekowych.
Warsztaty obejmować będą miedzy innymi zagadnienia: mowy nienawiści, in vitro, życia uczuciowego, chorób przenoszonych drogą płciowa (np. współczesna medycyna w walce z aids), tożsamości płciowej, in vitro, pornografii, adopcji, przeciwdziałania przemocy, praw pacjenta, emocji, profilaktykę nowotworową, seksu w internecie, stawiania granic i bliskości.
Dzieci i młodzież będą mogły dodatkowo wziąć udział w działaniach przez sztukę (np.: spektakle, działania performatywne, działania artystyczne i animacyjne) – działania będą poruszały tematykę przeciwdziałania pedofilii, wykorzystywania , stawiania granic, określania stref / miejsc intymnych.
Warsztaty dla dorosłych skierowane są głownie do rodziców którzy sami chcieliby porozmawiać ze swoimi dziećmi a często nie wiedzą jak zacząć czy jak dostosować tematykę do wieku dziecka. Rodzice dowiedzą się między innymi – czym jest edukacja seksualna, jak rozmawiać z dzieckiem na tematy seksu, edukatorzy przeprowadzą też przykładowa lekcję edukacji seksualnej a rodzice wcielą się w rolę uczniów. Uczestnicy dowiedzą się też jakiego języka używać w edukacji seksualnej, poznają rolę seksu w mediach społecznościowych, dowiedzą się o zachowaniach seksualnych dzieci w różnych grupach wiekowych. Poznają nieoczywiste źródła wiedzy w których przekazywana jest edukacja seksualna (filmy, seriale) otrzymają kompendium źródeł z których warto korzystać samemu edukując dziecko.
Tematyka wszystkich warsztatów i spotkań dostosowana zostanie do odpowiednich grup wiekowych przez grono ekspertów.
Oprócz warsztatów i działań przez sztukę projekt obejmuje:
Wprowadzenie w każdej dzielnicy dyżurów (minimum 200h/rok) latającego „latarnika” - terapeuty/psychologa do którego młodzież będzie mogła się zgłosić ze swoimi problemami dotyczącymi sfery intymnej. Miejsca dyżurów latarnika ustalane będą w każdej dzielnicy w porozumieniu z koordynatorem projektu (preferowane miejsca to domy kultury, miejsca aktywności lokalnej i placówki edukacyjne)
Prowadzenie profilu „Edukacja seksualna w Warszawie” na facebook gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł uzyskać szczegółowe informacje o projekcie.
Przeprowadzenie kampanii promocyjnej (plakaty) we wszystkich szkołach, urzędach, domach kultury, bibliotekach i komunikacji miejskiej m.st Warszawy oraz w mediach społecznościowych miasta.
Ciągłej ewaluacji projektu w celu zapewnienia najwyższego możliwego poziomu projektu
Szczegółowy program powinien powstać w zespole specjalistów: seksuologów psychiatrów, psychologów, pedagogów, animatorów, pracowników kultury, badaczy, nauczycieli, lekarzy ginekologów oraz młodzieży i rodziców.
Projekt ma być realizowany przez biuro kultury i centrum komunikacji społecznej w porozumieniu z innymi jednostkami miejskimi.
Zapisy na wszystkie spotkania odbywają się za pomocą stron www miasta. Decyduje kolejność zgłoszeń. Rekrutacja powinna zacząć się przynajmniej dwa tygodnie przed planowanymi spotkaniami/warsztatami. Informacja o terminie rekrutacji powinna znaleźć się na wszystkich materiałach promocyjnych, w mediach wymienionych wyżej.
Ramowy kosztorys projektu:
Zespół do koordynowania projektu – 3 osoby – 198000zł /rok
Działania artystyczne – jeden spektakl teatralny oraz jedno inne działanie w każdej z dzielnic - 180000zł
Wynagrodzenie grupy eksperckiej 15 osób 40h – 120000zł
Latarnicy – latający latarnik – 1 osoba na dzielnice po 200h – 360000zł
Ewaluatorzy - 3 osoby – 198000zł /rok
Promocja – projekty plakatów, dystrybucja, reklama w komunikacji miejskiej prowadzenie mediów społecznościowych - 100000zł
Warsztaty dla dzieci – dziesięć dwudziestoosobowych grup w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwudziestu grup – 1080000zł
Warsztaty dla młodzieży – dwadzieścia dwudziestoosobowych grup w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwudziestu grup - 2160000zł
Warsztaty dla dorosłych – dwie dwudziestoosobowe grupy w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwóch grup – 216000zł
Drobny poczęstunek dla uczestników warsztatów (warsztatowicze sami decydują o rodzaju poczęstunku) – 70000zł
Warsztaty obejmować będą miedzy innymi zagadnienia: mowy nienawiści, in vitro, życia uczuciowego, chorób przenoszonych drogą płciowa (np. współczesna medycyna w walce z aids), tożsamości płciowej, in vitro, pornografii, adopcji, przeciwdziałania przemocy, praw pacjenta, emocji, profilaktykę nowotworową, seksu w internecie, stawiania granic i bliskości.
Dzieci i młodzież będą mogły dodatkowo wziąć udział w działaniach przez sztukę (np.: spektakle, działania performatywne, działania artystyczne i animacyjne) – działania będą poruszały tematykę przeciwdziałania pedofilii, wykorzystywania , stawiania granic, określania stref / miejsc intymnych.
Warsztaty dla dorosłych skierowane są głownie do rodziców którzy sami chcieliby porozmawiać ze swoimi dziećmi a często nie wiedzą jak zacząć czy jak dostosować tematykę do wieku dziecka. Rodzice dowiedzą się między innymi – czym jest edukacja seksualna, jak rozmawiać z dzieckiem na tematy seksu, edukatorzy przeprowadzą też przykładowa lekcję edukacji seksualnej a rodzice wcielą się w rolę uczniów. Uczestnicy dowiedzą się też jakiego języka używać w edukacji seksualnej, poznają rolę seksu w mediach społecznościowych, dowiedzą się o zachowaniach seksualnych dzieci w różnych grupach wiekowych. Poznają nieoczywiste źródła wiedzy w których przekazywana jest edukacja seksualna (filmy, seriale) otrzymają kompendium źródeł z których warto korzystać samemu edukując dziecko.
Tematyka wszystkich warsztatów i spotkań dostosowana zostanie do odpowiednich grup wiekowych przez grono ekspertów.
Oprócz warsztatów i działań przez sztukę projekt obejmuje:
Wprowadzenie w każdej dzielnicy dyżurów (minimum 200h/rok) latającego „latarnika” - terapeuty/psychologa do którego młodzież będzie mogła się zgłosić ze swoimi problemami dotyczącymi sfery intymnej. Miejsca dyżurów latarnika ustalane będą w każdej dzielnicy w porozumieniu z koordynatorem projektu (preferowane miejsca to domy kultury, miejsca aktywności lokalnej i placówki edukacyjne)
Prowadzenie profilu „Edukacja seksualna w Warszawie” na facebook gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł uzyskać szczegółowe informacje o projekcie.
Przeprowadzenie kampanii promocyjnej (plakaty) we wszystkich szkołach, urzędach, domach kultury, bibliotekach i komunikacji miejskiej m.st Warszawy oraz w mediach społecznościowych miasta.
Ciągłej ewaluacji projektu w celu zapewnienia najwyższego możliwego poziomu projektu
Szczegółowy program powinien powstać w zespole specjalistów: seksuologów psychiatrów, psychologów, pedagogów, animatorów, pracowników kultury, badaczy, nauczycieli, lekarzy ginekologów oraz młodzieży i rodziców.
Projekt ma być realizowany przez biuro kultury i centrum komunikacji społecznej w porozumieniu z innymi jednostkami miejskimi.
Zapisy na wszystkie spotkania odbywają się za pomocą stron www miasta. Decyduje kolejność zgłoszeń. Rekrutacja powinna zacząć się przynajmniej dwa tygodnie przed planowanymi spotkaniami/warsztatami. Informacja o terminie rekrutacji powinna znaleźć się na wszystkich materiałach promocyjnych, w mediach wymienionych wyżej.
Ramowy kosztorys projektu:
Zespół do koordynowania projektu – 3 osoby – 198000zł /rok
Działania artystyczne – jeden spektakl teatralny oraz jedno inne działanie w każdej z dzielnic - 180000zł
Wynagrodzenie grupy eksperckiej 15 osób 40h – 120000zł
Latarnicy – latający latarnik – 1 osoba na dzielnice po 200h – 360000zł
Ewaluatorzy - 3 osoby – 198000zł /rok
Promocja – projekty plakatów, dystrybucja, reklama w komunikacji miejskiej prowadzenie mediów społecznościowych - 100000zł
Warsztaty dla dzieci – dziesięć dwudziestoosobowych grup w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwudziestu grup – 1080000zł
Warsztaty dla młodzieży – dwadzieścia dwudziestoosobowych grup w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwudziestu grup - 2160000zł
Warsztaty dla dorosłych – dwie dwudziestoosobowe grupy w każdej dzielnicy, każde z zajęć prowadzone przez dwóch edukatorów, 20h warsztatów dla każdej z dwóch grup – 216000zł
Drobny poczęstunek dla uczestników warsztatów (warsztatowicze sami decydują o rodzaju poczęstunku) – 70000zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rzetelna edukacja seksualna pomaga w w podejmowaniu świadomych i bezpiecznych wyborów w sferze własnej seksualności. Realnie ogranicza infekcje przenoszone drogą płciową czy niechciane ciąże . Pozwala zapobiegać przemocy na tle seksualnym, stawiać jasne granice. Uczy reagowania na niepożądane zachowania seksualne.
Charakterystyka
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 682 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
W zaproponowanej formie, biorąc pod uwagę interdyscyplinarność tematów oraz szeroką i zróżnicowaną grupę odbiorców, projekt jest niemożliwy do realizacji w czasie jednego roku. Autorka nie wyraziła zgody na zawężenie grup odbiorców, a jedynie na zmniejszenie liczby grup uczestników warsztatów: dzieci z dziesięciu do ośmiu oraz młodzieży z dwudziestu do piętnastu w każdej dzielnicy. Zmniejszenie liczby grup warsztatowych nie wpłynie znacząco na czas realizacji projektu. W takiej formule i na taką skalę, nie ma możliwości zrealizowania działań w 2020 roku.
Wynika to z konieczności uwzględnienia czasu na wyłonienie interdyscyplinarnego zespołu ekspertów, czasu potrzebnego na przygotowanie przez nich szczegółowych programów oraz – w efekcie – zbyt krótkiego czasu na realizację warsztatów.
Zgodnie z opisem projektu, konieczne jest opracowanie przez ekspertów:
a) osobnych programów dla trzech grup (dzieci, młodzież, dorośli),
b) szczegółowych scenariuszy dla każdego tematu dla każdej grupy,
c) zakresu kwalifikacji i kompetencji wykonawców dla każdego programu,
d) zakresu kwalifikacji i kompetencji latarników,
e) koncepcji prowadzenia profilu „edukacja seksualna w Warszawie”.
Zaproponowany wymiar (40 godz.) pracy ekspertów jest niewystarczający na wykonanie tych wszystkich opracowań. Szacunkowo potrzebny jest co najmniej trzykrotnie dłuższy (120 godz.), rozłożony na około trzy miesiące przy założeniu, że eksperci nie będą dostępni w pełnym wymiarze godzin. Zaproponowana stawka wynagrodzenia za pracę ekspertów ogranicza możliwość doboru kadry eksperckiej oraz wydłuża czas powoływania zespołu ekspertów.
Czas potrzebny na zatrudnienie wykonawców warsztatów, realizatorów działań artystycznych, osoby prowadzącej profil na portalu społecznościowym i latarników, zależny jest od liczby i kwalifikacji wykonawców, zakresu zadań oraz trybów, w których udzielane byłyby zamówienia. Zgodnie z prawem zamówień publicznych, ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie taki proces, przy skali opisanego projektu, może trwać dwa-cztery miesiące i będzie możliwy do uruchomienia dopiero po zakończeniu pracy przez ekspertów.
W konsekwencji realizacja działań edukacyjnych i artystycznych przypada na okres od września 2020 r. do 15 grudnia 2020 r. (aby wynagrodzenia zostały wypłacone z budżetu 2020 r.). Przy takim harmonogramie realizacji projektu niemożliwe jest:
a) zatrudnienie dużej liczby wykonawców na krótki czas, również z powodu deficytów kadrowych – na rynku brakuje kadry o wyspecjalizowanych i zróżnicowanych kwalifikacjach uwzględniających szeroki zakres tematyczny projektu;
b) przygotowanie działań artystycznych na podstawie opracowanego przez ekspertów programu i następnie ich przeprowadzenie w tak krótkim czasie.
Wynika to z konieczności uwzględnienia czasu na wyłonienie interdyscyplinarnego zespołu ekspertów, czasu potrzebnego na przygotowanie przez nich szczegółowych programów oraz – w efekcie – zbyt krótkiego czasu na realizację warsztatów.
Zgodnie z opisem projektu, konieczne jest opracowanie przez ekspertów:
a) osobnych programów dla trzech grup (dzieci, młodzież, dorośli),
b) szczegółowych scenariuszy dla każdego tematu dla każdej grupy,
c) zakresu kwalifikacji i kompetencji wykonawców dla każdego programu,
d) zakresu kwalifikacji i kompetencji latarników,
e) koncepcji prowadzenia profilu „edukacja seksualna w Warszawie”.
Zaproponowany wymiar (40 godz.) pracy ekspertów jest niewystarczający na wykonanie tych wszystkich opracowań. Szacunkowo potrzebny jest co najmniej trzykrotnie dłuższy (120 godz.), rozłożony na około trzy miesiące przy założeniu, że eksperci nie będą dostępni w pełnym wymiarze godzin. Zaproponowana stawka wynagrodzenia za pracę ekspertów ogranicza możliwość doboru kadry eksperckiej oraz wydłuża czas powoływania zespołu ekspertów.
Czas potrzebny na zatrudnienie wykonawców warsztatów, realizatorów działań artystycznych, osoby prowadzącej profil na portalu społecznościowym i latarników, zależny jest od liczby i kwalifikacji wykonawców, zakresu zadań oraz trybów, w których udzielane byłyby zamówienia. Zgodnie z prawem zamówień publicznych, ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie taki proces, przy skali opisanego projektu, może trwać dwa-cztery miesiące i będzie możliwy do uruchomienia dopiero po zakończeniu pracy przez ekspertów.
W konsekwencji realizacja działań edukacyjnych i artystycznych przypada na okres od września 2020 r. do 15 grudnia 2020 r. (aby wynagrodzenia zostały wypłacone z budżetu 2020 r.). Przy takim harmonogramie realizacji projektu niemożliwe jest:
a) zatrudnienie dużej liczby wykonawców na krótki czas, również z powodu deficytów kadrowych – na rynku brakuje kadry o wyspecjalizowanych i zróżnicowanych kwalifikacjach uwzględniających szeroki zakres tematyczny projektu;
b) przygotowanie działań artystycznych na podstawie opracowanego przez ekspertów programu i następnie ich przeprowadzenie w tak krótkim czasie.
Dokumenty
Załączniki
Karty oceny
Modyfikacje
10.06.2019 16:09
11.07.2019 12:06
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzKomentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Tylko te kwoty dla edukatorów, ekspertów...
czyli 2160000 dzielimy na ilosc godzin (400) i wychodzi nam jaka kwota? Ojej 5400PLN/h plus 150PLN dla edukatora?? Ojej...
Projekt nadaje się tylko do śmietnika.
Komentarz został usunięty przez autora
Niektóre dzieciaki lubią się też uczyć. Jest tylko jeden warunek - wiedza musi być przekazywana w ciekawy, nowoczesny dostępny sposób, przez profesjonalistów ... a z tym na WDŻ chyba bywa różnie :)
Stawka godzinowa to 150zł brutto za 1h jest to standardowa stawka przy projektach w Warszawie.
To proszę sobie realizować takie projekty komercyjnie, jeżeli znajdą się chętni na płacenie za takie wykłady, to proszę bardzo - to wolny kraj. Ale jeżeli takie stawki akceptowane są przez urzędników miejskich i opłacane z miejskiej kasy, to należy im postawić zarzut niegospodarności i wylać na zbity pysk. W tej formie ten projekt wygląda jak ordynarny, bezczelny przekręt, skok na kasę. Próba wyłudzenia, oszustwo - to jest ścigane przez prawo.
Nie pozwólmy, aby nasze dzieci były "edukowane" przez lobbystów!!!
"Działania artystyczne – jeden spektakl teatralny oraz jedno inne działanie w każdej z dzielnic" - Super! Mega! xD Pewnie będą tłumy chętnych na pokazy teatralne dotyczące edukacji seksualnej! Coś dla dorastającej młodzieży i niektórych trochę starszych o dużym, choć niewykorzystanym potencjale. Imponujący projekt. I inspirujący! Ale w ramach poczęstunku chyba nie będzie tych marchewek? Poza tym duży plus dodatni.
[który zgłasza różnorodne projekty na 2020: TĘŻNIA SOLANKOWA i nowe zabawki na placu zabaw - FORT BEMA, BEZPŁATNE WARSZTATY NA BEMOWIE dla dorosłych, młodzieży i dzieci + KINO PLENEROWE + POTAŃCÓWKI + WYMIANY KSIĄŻEK oraz Edukacja Seksualna - dobrowolne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych, a w 2019 zrealizował:
Cykl spotkań kryminalistycznych oraz Bemowskie Potańcówki]
- jaka jest nazwa podmiotu zgłaszającego projekt?
- jakie podmiot ma doświadczenia w dziedzinie edukacji?
- jakie przeprowadził podobne projekty np. na skalę dzielnicy, mniejszej miejscowości lub jednej placówki?
- gdzie można się zapoznać z ewaluacją osiągnięć projektodawcy w dziedzinie edukacji? [proszę o podanie linku, sprawozdania etc.]
- proszę o podanie przykładowych scenariuszy warsztatów i działań np. dotyczących realizacji zadania:
"Dzieci i młodzież będą mogły dodatkowo wziąć udział w działaniach przez sztukę (np.: spektakle, działania performatywne, działania artystyczne i animacyjne) – działania będą poruszały tematykę [...] określania stref / miejsc intymnych".
- jak będzie przebiegać procedura realizacji kampanii w placówkach oświatowych podległych MEN, czyli:
"Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe"
"Przeprowadzenie kampanii promocyjnej (plakaty) we wszystkich szkołach".
Powyższe odpowiedzi są kluczowe dla oceny kompetencji podmiotu zgłaszającego ogólnomiejski projekt w stolicy. Wyjaśnienie, że można aplikować na projekt za 4 682 000,00 zł wyłącznie w oparciu o informację, iż : Szczegółowy program powinien powstać w zespole specjalistów: seksuologów psychiatrów, psychologów, pedagogów, animatorów, pracowników kultury, badaczy, nauczycieli, lekarzy ginekologów oraz młodzieży i rodziców. " to jakieś nieporozumienie.
Czy może podmiot Anna jest " słupem"? Proszę rozwiać te uzasadnione watpliwości!
Czy urzędnicy decydujący o kwalifikacji projektu czytają te ogólniki i frazesy , ktore przykrywają brak konkretów? Nalezy zadbać o to, by tak się stało i nie trwonić publicznych pieniędzy.
-jaka jest nazwa podmiotu zgłaszającego projekt?
>>> jestem zwykłą mieszkanką a nie instytucją, podmiotem ...
- jakie podmiot ma doświadczenia w dziedzinie edukacji?
>>>nie mam i nie muszę mieć doświadczenia, tak samo jak osoby zgłaszające np ścieżki rowerowe nie muszą mieć pojęcia o ich budowie. tym zajmą się urzędnicy i zespół specjalistów.
- jakie przeprowadził podobne projekty np. na skalę dzielnicy, mniejszej miejscowości lub jednej placówki?
>>> jestem mieszkanką która zgłasza pomysł a nie osobą która ma zamiar projekt realizować
- gdzie można się zapoznać z ewaluacją osiągnięć projektodawcy w dziedzinie edukacji? [proszę o podanie linku, sprawozdania etc.]
>>> jak wyżej
- proszę o podanie przykładowych scenariuszy warsztatów i działań np. dotyczących realizacji zadania:
"Dzieci i młodzież będą mogły dodatkowo wziąć udział w działaniach przez sztukę (np.: spektakle, działania performatywne, działania artystyczne i animacyjne) – działania będą poruszały tematykę [...] określania stref / miejsc intymnych".
>>> szczegółowy program warsztatów opracują specjaliści zatrudnieni w projekcie, jak pisałam wyżej nie jestem specjalistką od edukacji seksualnej
- jak będzie przebiegać procedura realizacji kampanii w placówkach oświatowych podległych MEN, czyli:
"Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe"
"Przeprowadzenie kampanii promocyjnej (plakaty) we wszystkich szkołach".
>>> do uzgodnienia z placówkami i radami rodziców każdej z placówek. Ta kwestia jest w gestii urzędników koordynujących projekt.
Tymczasem: Ramy formalne, jaki Anna nadała projektowi świadczyłyby o niezłej orientacji w organizacji warsztatów, marketingu i zarządzania [stawki, wyliczenia i podanie finalnych oszałamiających kosztów], natomiast w zakresie kompetencji kluczowych w tym wypadku, czyli edukacja, pedagogika, psychologia rozwojowa, znajomość podstaw programowych kształcenia, współpraca z oświatą etc. - nie padają żadne informacje, które mogłyby przekonać do słuszności zgłoszonego projektu!
Argument, że proponowana sexedukacja uzupełni braki w kształceniu młodzieży, który pada w innej odpowiedzi,- przy zerowej znajomości Podstaw programowych kształcenia i podręczników oraz wymagań stawianych w tym zakresie nauczycielom, co wprost ujawnia Anna - jest niepoważny, a co najważniejsze - chybiony!
Nasze warszawiaków pieniądze zostaną wyrzucone w błoto [raczej włożone do kieszeni tych, którzy sa faktycznymi inicjatorami sexedukacji za 4 680 000!!!]
Jako podstawę swojej argumentacji cytuję zaledwie fragment z obowiązującego w oświacie dokumentu [dotyczy Szkoły podstawowej[!] i przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie", za:
https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/wychowanie-do-zycia-w-rodzinie.-pp-z-komentarzem.-szkola-podstawowa-1.pdf
III. Seksualność człowieka. Uczeń:
1) określa pojęcia związane z seksualnością: męskość, kobiecość, komplementarność, miłość, wartość, małżeństwo, rodzicielstwo, odpowiedzialność;
wyjaśnia na czym polega i czego dotyczy integracja seksualna;
2) rozumie znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości
oraz budowaniu trwałych i szczęśliwych więzi;
3) określa główne funkcje płciowości, takie jak: wyrażanie miłości, budowanie
więzi i rodzicielstwo, a także wzajemna pomoc i uzupełnianie, integralna
i komplementarna współpraca płci;
4) rozumie, na czym polega prawo człowieka do intymności i ochrona tego prawa;
5) wyjaśnia, na czym polega odpowiedzialność mężczyzny i kobiety za sferę
seksualną i prokreację;
6) charakteryzuje związek istniejący pomiędzy aktywnością seksualną a miłością i odpowiedzialnością; omawia problemy związane z przedmiotowym
traktowaniem człowieka w dziedzinie seksualnej;
7) potrafi wymienić argumenty biomedyczne, psychologiczne, społeczne i moralne za inicjacją seksualną w małżeństwie;
8) przedstawia przyczyny, skutki i profilaktykę przedwczesnej inicjacji seksualnej;
9) zna choroby przenoszone drogą płciową; rozumie ich specyfikę, rozwój i objawy; wie, jakie są drogi przenoszenia zakażenia; zna zasady profilaktyki;
10) potrafi wymienić różnice pomiędzy edukacją a wychowaniem seksualnym;
11) potrafi scharakteryzować i ocenić różne odniesienia do seksualności: permisywne, relatywne i normatywne;
12) rozumie wartość trwałości małżeństwa dla dobra rodziny
i dalej [dokument liczy 30 stron!]:
V. Płodność. Uczeń:
1) wie, że płodność jest wspólną sprawą kobiety i mężczyzny;
2) potrafi przedstawić fizjologię płodności i wymienić hormony warunkujące
płodność kobiet i mężczyzn;
3) zna metody rozpoznawania płodności, ich przydatność w planowaniu rodziny i diagnostyce zaburzeń;
4) przedstawia problem niepłodności; określa jej rodzaje, przyczyny, skutki;
wyjaśnia na czym polega profilaktyka i leczenie;
5) definiuje pojęcie antykoncepcji i wymienia jej rodzaje, dokonuje oceny stosowania poszczególnych środków antykoncepcyjnych w aspekcie medycznym,
psychologicznym, ekologicznym, ekonomicznym, społecznym i moralnym;
6) zna różnice między antykoncepcją a naturalnym planowaniem rodziny, zapłodnieniem in vitro a naprotechnologią;
7) rozumie, czym jest ciąża i poród oraz jak powinno wyglądać przyjęcie dziecka jako nowego członka rodziny;
8) potrafi wyjaśnić rolę i zadania szkół rodzenia oraz wartość naturalnego karmienia;
9) wie, jak istotne znaczenie, zarówno w aspekcie medycznym, psychologicznym, jak i społecznym ma gotowość członków rodziny na przyjęcie dziecka
z niepełnosprawnością;
10) rozumie sytuację rodzin mających trudności z poczęciem dziecka i doświadczających śmierci dziecka przed narodzeniem;
11) wie czym jest adopcja i rodzina zastępcza oraz jakie jest ich znaczenie dla
dzieci, rodziców i społeczeństwa.
etc.
To chyba naprawdę wystarczy i nie potrzeba dzieciom tańców "Drag queen" i zakładek do książek w kształcie penisów, jak również przywołanego w tym projekcie zdjęcia ogórka+foliowa torebka, jako narzędzia edukatora.
IkarusPL a może ty jesteś Kasia, Zuzia? a może jeszcze nie zdefiniowałeś swojej płci anonimie xD
https://stopaborcji.pl/100-okreslen-na-genitalia-i-taniec-z-klubow-gejowkich-deprawacyjna-majowka-dla-dzieci/
Popieram projekt w 100% wreszcie pojawią się zajęcia na przyzwoitym poziomie prowadzone przez specjalistów.
Udział w warsztatach jest dobrowolny, mi np nie podoba się finansowanie religii z budżetu państwa mam na to jakiś wpływ? Moje dziecko nie chodzi tak samo jak wasze nie muszą brać udziału w warsztatach edukacji seksualnej.
Życzę projektodawczyni dużo cierpliwości w czytaniu hejterskich komentarzy a miastu odwagi i dopuszczenia projektu do głosowania.
Polecam oceniającym projekt obecnie urzędnikom, Autorowi projektu oraz wszystkim zainteresowanym wykład prof. Judith Reisman, założycielki Instytutu Ochrony Dzieci oraz profesor prawa na Liberty University School of Law, wygłoszony 8 czerwca 2019 roku podczas konferencji pt. „Edukacja seksualna dzieci i młodzieży. Przegląd zagrożeń”; on pokazuje dowodnie, jakie konsekwencje rodzi naiwne, nieświadome lub perfidne realizowanie takich projektów na tak wielką skalę
https://www.youtube.com/watch?v=UPgLcZMT1wA
Jeśli tata_polak tęskni za edukacją seksualną to niech najpierw wyśle swoje dziecko lub swoje dzieci na szkolenie w najsilniejszej warszawskiej organizacji edukatorów seksualnych, a tam jego dziecko zostanie szczegółowo poinstruowane w stylu równościowym i antydyskryminacyjnym. Właśnie o to mi chodzi, aby przećwiczył na swoich dzieciach i sprawdził jaki będzie skutek takiej edukacji, a później niech nam opisze czego dokonało jego dziecko lub jego dzieci po takiej równościowej edukacji seksualnej. Ja osobiście zauważyłem, że edukatorzy seksualni starają się być bardzo równościowi, co może się wyrażać w promowaniu homoseksualizmu na równi ze związkami heteroseksualnymi. A więc już teraz zastanawiam się, ku czemu skłoniły by się dzieci taty_polaka jeśli wysłał by swoje dzieci na szkolenie do wprawnych edukatorów seksualnych.
Odnoszę wrażenie, że merytoryczne pytania - o ile są niewygodne i konkretne - "tata" celowo dyskredytuje. Niesłusznie, daj szanse Autorowi, na pewno nie potrzebuje adwokata, bo inaczej nie obroni tego projektu.
Nie wiem jakie konkretnie elementy projektu uważa Pani za "syf"? Zapobieganie chorobom przenoszonym drogą płciową? Zapobieganie przemocy na tle seksualnym?
Nawet "dobrowolna" edukacja może być szkodliwa i ten projekt właśnie taką, niezgodną z obowiązującymi przepisami o oświacie i prawem rodziców edukację proponuje oraz jej promocję w przestrzeni publicznej [w kosztorysie jest na nią 100 000PLN].
Dlatego ważne jest merytoryczne ocenianie projektu teraz, gdy jest na to czas.
Każdy nasz komentarz powinien być wzięty pod uwagę w procesie oceniania, zanim dopuszczony zostanie pod głosowanie! Jeśli urzędnicy tego nie zrobią - narażają się na konsekwencje karne.
Tu są podane kryteria oceniania:
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/site/verificationWelcome
Do Autora projektu - nadal czekam na odpowiedź, czyżby brak kompetencji?
Moje wątpliwości budzi jedynie duża kwota na poczęstunek dla uczestników
Zdecydowane tak dla mądrej edukacji seksualnej, zdecydowane nie dla załamania. Liczę że projekt zostanie dopuszczony do głosowania.
To szkodliwa akcja mogąca znieczulić dzieci na pedofilskie zachowania, rozbudzić seksualną ciekawość i przesunąć granice inicjacji! Autor projektu nie ma pojęcia o pedagogice i psychologii rozwojowej.
Wyrażam oburzenie i protestuję! Ocena negatywna dla całości zamierzenia!
Moze jakąś wizyta u specjalisty by się przydała bo wystarczy powiedziec seks i pokazać dowolne warzywo i już ma Pani skojarzenia. Oj nie ładnie
Dlaczego ogorek jest dla Pani wulgarny?
Chciałam zapytać o kompetencje tych ekspertów.
Kim są eksperci, jakie mają wykształcenie, jakie mają doświadczenie, gdzie i przez kogo byli szkoleni nt.sex edukacji, według jakiego programu będą realizowali szkolenia?
Proszę o konkretne informacje.
Młodym ludziom znacznie bardziej niż edukacji do życia w Rodzinie brakuje miejsc i czasu do aktywnego wypoczynku wraz z Rodzicami, aby o tej Rodzinie nie musieli słuchać od postronnych osób tylko w codzienności ją dostrzegać patrząc na przykład własnych Rodziców.
Słowa uczą, przykłady pociągają i tego należy się trzymać w przypadku "niedoborów wiedzy" o jakich Pani Anna pisze.
Sfera intymności jest zbyt osobista/głęboka aby była "wyjaśniania" przez niezwiązane z Młodymi Ludźmi osoby z zewnątrz, które nie mają żadnych relacji emocjonalnych ze swoimi słuchaczami.
W związku z tym zamiast edukacji jest demoralizacja.
Nie zgadzam się na martnotrastwo naszych wspólnych pieniędzy.
4 lata: nauka masturbacji
6 lat: antykoncepcja
12 lat: zachęcanie do inicjacji seksualnej (przypomnę, w naszym kraju zagrożone karą 12 lat więzienia)
15 lat: zachęcanie do zachowań homoseksualnych.
Nie ma zgody na namawianie polskich dzieci do czynów karalnych!
Wiecie, czego mi brakowało w mojej edukacji seksualnej? Żeby mi matka twardo powiedziała: chyba nie chcesz mieć stu facetów na jedną noc- ale jednego do końca życia; chyba nie chcesz, aby ciało zdecydowało, z kim chcesz być do końca życia - tylko umysł; miej odwagę mówić co myślisz, miej odwagę bronić swoich granic. Dziś bardzo żałuję, że dałam się ponieść ciału i emocjom. Emocje nie są dobrym doradcą, więc miłości (tej umysłowej), akceptacji, porozumienia i wybaczania uczę się z trudem. Lepiej się tego nauczyć przed miłością cielesną. Dziś każdemu polecam czystość przedmałżeńską, a rodzicom - rozmawianie z dziećmi, a nie posyłanie na bezwartościowe lekcje.
Dzieci i młodzież są rodziców, a nie obcych ludzi.
Edukacja, jeśli chodzi o merytoryczną jej zawartość nie należy do władz miasta.
Edukacja seksualna jest szczególnie delikatnym tematem, a postawa obecnych władz Warszawy zapowiada, że byłby to niebezpieczny, najgorszy rodzaj edukacji, demoralizujący i prowadzący do rozchwiania seksualnej tożsamości dzieci i młodzieży.
Powtarzam:
ZDECYDOWANE "NIE" DLA TEGO PROJEKTU.
Projekt Edukacja seksualna nie powinien być finansowany z budżetu obywatelskiego. Wychowanie seksualne zostawmy rodzicom a pieniądze przeznaczmy na duże pilniejsze potrzeby.
Pieniądze z budżetu obywatelskiego powinny być przeznaczone na inne cele.
Uważam, że projekt ten służy niewłaściwym celom i nie chcę aby wydawane były na niego pieniądze z budżetu obywatelskiego. A stawki określone w kosztorysie projektu znacząco odbiegają od rzeczywistych stawek.
Prawie 5 milionów złotych na nieistotne rzeczy.
TAKĄ KWOTĘ POWINNO SIĘ WYDAĆ NA EDUKACJĘ FINANSOWĄ MIESZKAŃCÓW, ŻEBY NIE KORZYSTALI Z CHWILÓWEK I UMIELI ZARZĄDZAĆ SWOIM BUDŻETEM.
Znacie statystki na temat samobójstw z powodu długów?
Liczba samobójstw z powodu długów znajduje się na początku powodów śmieci....
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Warsztaty powinne zostać przeprowadzone fakultatywnie dla rodziców chętnych proponowanym rozwiązaniom - ze środków własnych. Złożona propozycja budzi szerokopojęte kontrowersje na tle światopoglądowym - wykluczając z udziału sporą ilość (w mojej ocensie większość) osób.
Przeznaczone dla edukatorów stawki przekraczają zarobki nauczycieli.
Uważam że dobrze przeprowadzone warsztaty z matematyki służyby wszystkim.
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Nie zgadzam się na kolejny projekt, który wessie krocie podobnie jak wystawianie przez pana Trzaskowskiego drewnianych palet w centrum Warszawy za 1 000 000 zł w celu odpoczynku od upału na pełnym słońcu pod ratuszem, gdy wkoło mamy piękne parki, stawy i kilka fontann.
Zachęcajcie Warszawiaków do wizyt u psychologa, nie będą mieli problemów z rozmawianiem z dziećmi o seksie i wartościach w relacjach.
Nie zgadzam się na kolejny projekt, który wessie krocie podobnie jak wystawianie przez pana Trzaskowskiego drewnianych palet w centrum Warszawy za 1 000 000 zł w celu odpoczynku od upału na pełnym słońcu pod ratuszem, gdy wkoło mamy piękne parki, stawy i kilka fontann.
Zachęcajcie Warszawiaków do wizyt u psychologa, nie będą mieli problemów z rozmawianiem z dziećmi o seksie i wartościach w relacjach.
Jeśli chodzi o dzieci to powinny najpierw mieć edukację w tym zakresie w domu i to rodzice powinni decydować, kiedy i w jakiej formie będą edukować swoje dzieci.
Jeśli chodzi o wysokość budżetu to brak mi słów na określenie takiej wysokości zakładanych kosztów tego przedsięwzięcia.
Nie ma mojej zgody na wydawanie jakichkolwiek środków z podatków mojej rodziny na ten projekt.
Uważam, że projekt ten służy złym/niewłaściwym celom i sprzeciwiam się wydawaniu na niego pieniędzy z budżetu obywatelskiego, bo budżet ten powinien być przeznaczony na inne cele.
Rozumiem, że SZ.P. anna8484 idealistycznnie patrzy na świat, ale czas dorosnać bo rocznik '84 to już za dużo lat by naiwnie wierzyć w moc Tęczy i.... no jednorażców.... Wróć za 5 mil. można by dofinasować z 50 startapów z których może i by jeden mógł wyrosnąć na pełnokrwistego jednorożca... płacącego podatki w tym mieście nie przymierzając jak CD Projekt. Wieć bez jednorożców :)
Ale w uczciwej przedsiębiorczości Warszawiaków nie ma niczego, że tak kolokfialnie powiem SEXI
Komentarz został usunięty przez autora
Agata Alot
To Ty drogi rodzicu powinieneś wprowadzać swoje dziecko w dorosły świat, a nie ludzie pogrążeni w obłedzie ideologii lgbtq, którzy sami mają wystarczająco tragiczne życie.
Karol Gąbka
Ojciec Piątki Dzieci
Nie powinno być to sponsorowane z budżetu obywatelskiego.
Uważam, że projekt ten służy złym/niewłaściwym celom i sprzeciwiam się wydawaniu na niego pieniędzy z budżetu obywatelskiego, bo budżet ten powinien być przeznaczony na inne cele.Edukacja seksualna dzieci należy do rodziców/opiekunów prawnych.
Uważam, że projekt ten służy złym/niewłaściwym celom i sprzeciwiam się wydawaniu na niego pieniędzy z budżetu obywatelskiego, bo budżet ten powinien być przeznaczony na inne cele.Edukacja seksualna dzieci należy do rodziców/opiekunów prawnych.
Edukacją w tym zakresie powinni zająć się rodzice, bo tylko w rodzinnej, pełnej ciepła i zaufania atmosferze można na poważnie omawiać sprawy intymne.
Ewentualnie można pomyśleć o warsztatach dla... rodziców.
czy narażą się świadomie na zarzut bezprawnego działania kontynuując procedowanie, czy też wycofają projekt [autorka] lub ocenią go negatywnie i nie będą kontynuować działań wykraczających poza normy prawne,
bowiem realizacja wychowania seksualnego realizowana jest w szkołach na mocy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji, zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 395).
Jak powszechnie wiadomo, WDŻ jest przedmiotem obowiązkowym do realizacji przez szkołę, ale nieobowiązkowym - czyli DOBROWOLNYM! - dla ucznia. Każdy uczeń może, ale nie musi skorzystać z kształcenia w tym zakresie w swojej szkole, i to na każdym poziomie nauczania.
Samorząd nie ma kompetencji prawnych do realizowania zadań dydaktycznych na terenie szkół w tym zakresie! Projekt bezprawnie powiela kompetencje zastrzeżone dla placówek oświatowych z mocy Prawa oświatowego i w.w zarządzenia.
Z tych względów projekt w ogóle nie powinien być poddawany dalszej procedurze oceniania projektów w ramach budżetu obywatelskiego, ani jakiegokolwiek innego.
Oczekuję zajęcia stanowiska!
Przede wszystkim szelkie kwestie związane z programami nauczania i edukacją dzieci i młodzieży leżą w kompetencjach MEN i nie powinny by obchodzone projektami w ramach budżetu partycypacyjnego.
https://www.youtube.com/watch?v=UQEufXcx8oI część II:
https://www.youtube.com/watch?v=bbIzd6ZRI7c
i jest więcej filmów w tym kanale dotyczących POLITYKI SEKSUALNEJ i edukacji seksualnej. Prowadzenie warsztatów antyprzemocowych przy okazji edukacji seksualnej umożliwia środowiskom LGBTQ dostęp do dzieci i młodzieży - jestem stanowczo przeciwny aby to się odbywało masowo w Warszawie.
"Realizacja projektu zgłoszonego w ramach budżetu obywatelskiego „Edukacja seksualna – dobrowolne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych” byłaby niezgodna z prawem" - stwierdza wicekurator Krzysztof Wiśniewski [zacytowany w artykule pt."Dotacja na zgorszenie" w Naszym Dzienniku https://wp.naszdziennik.pl/ ].
Z tekstu wynika, że Kuratorium, jako organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi w stolicy i województwie, wysłało opinię negatywną na temat projektu i jednoznacznie ostrzega Urząd Miasta: nie igrajcie z prawem!
Realizacja projektu zakłada duże wydatki dla kilkunastu osób (m.in. 3 koordynatorów, 3 edukatorów, 15 ekspertów), można zatem wnioskować, że obszar działań nie będzie mały.
Edukacja to poważna sprawa i dlatego, jest ona organizowana przez państwo lub prywatne ośrodki (finansowane ze środków prywatnych).
Stanowczo sprzeciwiam się realizacji takiego projektu w ramach budżetu obywatelskiego. NIE dla pomysłu finansowania edukacji seksualnej z budżetu obywatelskiego.
Uważam, że pieniądze lepiej przeznaczyć na stałą, cotygodniową pomoc psychologiczną dzieciom i rodzicom z rodzin patologicznych (alkoholowych, narkomanów, itp.).
1. Statystyki krajów, które wprowadziły podobny model edukacji wskazują, że liczba ciąż u nieletnich zamiast spadać, rośnie, czyli cała rzecz zamiast pomagać - szkodzi, dodatkowo generując koszty (w wymiarze finansowym i społecznym)
2. Edukacja tego typu już istnieje w podstawie programowej i jest szeroka, więc nieekonomicznie jest robić coś równolegle
3. Jeśli chcemy coś robić dla dzieci i młodzieży, to zainwestujmy w sport - moja propozycja to remont warszawskiej Skry, która dawniej tętniła życiem (za zaproponowane pieniądze coś by się już spokojnie zrobiło)
2.Uważam, że projekt ten służy złym/niewłaściwym celom i sprzeciwiam się wydawaniu na niego pieniędzy z budżetu obywatelskiego, bo budżet ten powinien być przeznaczony na inne cele.:
- drogi,chodniki,inne media których brakuje w wielu dzielnicach.
Popieram Matkę-Polkę. W wychowaniu do życia w rodzinie są wartości bliskie mojemu sercu.
Oczywiście projekt może zrobić każdy, tylko powinien być czytelny i jasny dla wszystkich. Nie wiemy kim są "specjaliści" i dostrzegam brak odpowiedzi na konkretne pytania w komentarzach dotyczące treści.
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora
Myślę, że adresat jest niewłaściwy. Takie "warsztaty" należy przeprowadzić dla dziennikarzy szczególnie pracujących w stacjach polskojęzycznych.
Mam wrażenie, że Autor projektu chce realizować zadania ideologiczne takie jak: m.in. promowanie poprawności politycznej i sodomii.
Edukacja seksualna jest tym obszarem, za który odpowiadają rodzice, a nie edukatorzy - ideologiści Pana Trzaskowskiego. Jeśli Pan Trzaskowski chce to niechaj edukuje swoje dzieci.
Nie wyrażam zgody na deprawację. Projekt jest manipulacją, ubraną w "ładne" słówka.
Myślę, że adresat jest niewłaściwy. Takie "warsztaty należy przeprowadzić dla dziennikarzy szczególnie stacji polskojęzycznych.
Mam wrażenie, że Autor projektu chce realizować zadania ideologiczne takie jak: promowanie poprawności politycznej i sodomii tylko ubiera to w ładne słówka.
Edukacja seksualna jest tym obszarem, za który odpowiadają rodzice, a nie edukatorzy - ideologiści Pana Trzaskowskiego. Jeśli Pan Trzaskowski chce to niechaj edukuje swoje dzieci.
Nie wyrażam zgody na deprawację. Projekt jest manipulacją, ubraną w "ładne" słówka.
Szanowna Autorko proszę zająć się czymś, co rzeczywiście jest dobre i pożyteczne a nie tylko udaje takie.
Projekt zakłada nowelizację art. 200b Kodeksu karnego. Według proponowanych zmian karze grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch będzie podlegał ten, kto publicznie propaguje lub pochwala podejmowanie przez dzieci obcowania płciowego. Jednocześnie osoba, która będzie propagować lub pochwalać takie zachowania "za pomocą środków masowego komunikowania", ma podlegać karze ograniczenia wolności do lat trzech.
Takiej samej karze ma podlegać osoba, która "propaguje lub pochwala podejmowanie przez małoletniego obcowania płciowego lub innej czynności seksualnej, działając w związku z zajmowaniem stanowiska, wykonywaniem zawodu lub działalności związanych z wychowaniem, edukacją, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi albo działając na terenie szkoły lub innego zakładu lub placówki oświatowo-wychowawczej lub opiekuńczej".
Obecnie w art. 200b mowa jest jedynie o publicznym propagowaniu treści o charakterze pedofilskim, za które grozi kara grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch.
Projekt warsztatów z sexedukacji - do kosza!
Edukacja seksualna to nie pochwalanie czy propagowania podejmowania obcowania płciowego przez dzieci. Proszę więc nie mieszać tych dwóch pojęć.
Nie będę komentować doniesień medialnych czy komentarzy mających na celu zastraszenie urzędników. Przykro mi bardzo ale nie wciągnie mnie pani w emocjonalną, ideologiczną dyskusję.
Matka-Polka 06.07.2019 10:50
Matka-Polka 09.07.2019 12:57
Jaśmin1000 17.07.2019 10:30
Ja Sam Sobie 17.07.2019 10:36
BarbaraW 17.07.2019 12:19
Warszawianka102 29.07.2019 10:03
Małgorzata Szymańska 29.07.2019 18:04
jansekkom 29.07.2019 19:00
Leszek53 29.07.2019 19:34
Beata Jacewicz 29.07.2019 22:08
Joanna Sobolewska-Kurpiel 29.07.2019 23:57
michal123 30.07.2019 11:06
Karol Gąbka 31.07.2019
Matka-Polka 01.08.2019 13:01
pawelgrzeg 01.08.2019 23:16
pawelgrzeg 01.08.2019 22:39
pawelgrzeg 02.08.2019 11:33
Matka-Polka 02.08.2019 15:47
Dorota_T 02.08.2019 23:37
MagdalenaPW 04.08.2019 16:16
to bardzo konkretne zastrzeżenia i pytania, wymagające merytorycznego ustosunkowania się, żadna ideologia, jak sugeruje Autor, zamykając tym samym usta pytającym! Proszę nie lekceważyć społecznych głosów!
2.
Ponadto, jeśli nadzór pedagogiczny Kuratorium i opinię tego urzędu opiekującego się naszymi dziećmi i ich edukacją ocenia się tak dziwnie, jak przed chwilą: Anna8484 , która mówi, że mają "na celu zastraszenie urzędników", to jest to zdumiewające i nie wiem, kogo właściwie reprezentuje Autor i czy jest neutralną "mieszkanką", jak twierdzi, czy rzecznikiem urzędu?
- komentarze - jaki problem wyprodukować ich np 50 dziennie ? część nawet brzmi jak skopiowana bo powtarzają się te same zdania - gratuluje akcji XD
- trudno odpowiadać na bełkot prolife który pojawia się w komentarzach, to bzdurne pseudobadania i pseudowykłady w których obrażana jest każde inne spojrzenie na dane zagadnienie.
- próby zastraszania urzędników widać dokładnie w pani wpisach, to naprawdę żałosne ale doskonale pokazuje brak rozsądnych argumentów. Trzymam mocno kciuki za osoby weryfikujące projekt.
-skandaliczna to jest próba wywołania przez panią sensacji i budowanie komentarzami zakłamanego obrazu edukacji seksualnej - sprawdzona perfidna i niestety skuteczna dla ciemnych mas metodyka środowisk prolife i pewnego instytutu na literkę "o" XD
Przecież nikt do cholery nie karze rodzicom puszczać na te warsztaty swoich dzieci - w czym widzi pani problem? Każdy rodzić zdecyduje czy to dobre czy nie dla jego dziecka jak tylko pozna program warsztatów. Wolny wybór, niezależność, samodecydowanie - to chyba bardzo obce pani słowa.
Takie życie przepełnione hejtem i nienawiścią do inności musi być bardzo smutne - życzę pani chociaż dobrego snu.
Projekt wkracza w sferę zastrzeżoną dla praw rodziców naruszając art. 48 ust. 1 i art. 52 ust. 3 Konstytucji RP:
Art. 48. 1. Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania.
Art. 52. 3. Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami. Przepis art. 48 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
Edukacja seksualna opisana treścią projektu nie zapewnia wychowania dzieci zgodnie z przekonaniami rodziców, a projekt szerokiej akcji propagandowej, kierowanej m.in. do wszystkich szkół:
„Przeprowadzenie kampanii promocyjnej (plakaty) we wszystkich szkołach, urzędach, domach kultury, bibliotekach i komunikacji miejskiej m.st Warszawy oraz w mediach społecznościowych miast.”,
i to, ze miałby być realizowany w szkołach
„Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, domy kultury, przestrzenie sąsiedzkie we wszystkich dzielnicach m.st Warszawy”.
„dobrowolność warsztatów” jest fikcją, gdy dziecko może sie zetknąć wszędzie z kampanią!
Projekt stoi w sprzeczności z ustawą z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 1148 z późn.zm.).
Preambuła ustawy Prawo oświatowe:
„Nauczanie i wychowanie – respektując chrześcijański system wartości – za podstawę przyjmuje uniwersalne zasady etyki.”
Promocja we wszystkich szkołach Warszawy programu edukacyjnego dla dzieci i młodzieży sprzecznego z chrześcijańskim systemem wartości to jest uchybienie intencji ustawodawcy!
2.Tam gdzie nie ma argumentów zaczyna się hejt ? - to do Tata...