Bezpieczniej przed przejściami - podpórki dla rowerzystów

871
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Elżbieta Szymańska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
14 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 1042 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
29.11.2019 10:16
Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1.Przejście ul. Obozowa wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (2 szt.)
2. Przejście ul. Okopowa - Żytnia (1 szt.)
3. Przejście ul. Wolska wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (3 szt.)
4. Przejście al. Prymasa Tysiąclecia wzdłuż ul. Kasprzaka (1 szt.)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt zakłada montaż 7 podpórek rowerowych w obrębie skrzyżowań i przed przejściami przez ulicę z sygnalizacją świetlną w obrębie Woli. Podpory służą do bezpiecznego i wygodnego podparcia się (bez schodzenia z roweru) w oczekiwania na zmianę świateł w obrębie skrzyżowań, a następnie swobodnego ruszenia. Podpory dla rowerzystów mają być trwałe (fundament betonowy, rurki ze stali nierdzewnej lub ocynkowanej blachy), wytrzymałe, estetyczne, jako element małej architektury miejskiej.
Podpory składają się z dwóch elementów: górnej (najczęściej rurka) pozwalającej trzymać się ręką, a drugiej dolnej (płaski element z blachy perforowanej lub ryflowanej) służy do podparcia stopy.. Proponuję wprowadzić element trzeci (dodatkowa rurka/podpora) na wysokości dostosowanej dla dzieci na rowerze, aby również młodzi rowerzyści poczuli się ważnymi użytkownikami dróg rowerowych i uczyli się kultury jazdy rowerem. Dolna, płaska podpórka powinna zabezpieczać przed ślizganiem się podpartej stopy np. w czasie drobnych opadów.
Na dolnej części można umieścić pozytywny, widoczny napis " Dziękujemy, że wybrałeś rower" lub różne napisy na różnych podporach (np. "Dziękujemy, że dbasz o czystsze powietrze"; "Bezpiecznej drogi :-)").

Dokładny kształt podpórki będzie podlegał uzgodnieniu z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy na etapie realizacji projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Podpory rowerowe to element dopełnienia rowerowej infrastruktury na Woli. Rowerzyści korzystają z licznej już sieci dróg rowerowych na Woli i wszelkie udogodnienia na trasach poprawiają komfort jazdy rowerem oraz jeszcze bardziej promują rower jako środek transportu.
Rowerzyści mogą czekać przed przejazdem na zmianę świateł, bezpiecznie opierając się na podporach. Podpory odpowiednio rozmieszczone, mogą porządkować również "kolejkę" rowerzystów do przejazdu przez drogą przy szczególnie ruchliwych przejściach. To również zwiększa komfort jazdy rowerem. Rozwój infrastruktury rowerowej jest szczególnie ważny dla miasta, jeśli chcemy promować rower jako środek transportu.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Montaż 7 szt. podpórek rowerowych: 14 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
14 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Przy przejazdach dla rowerów zostaną ustawione podpórki.

Modyfikacje

10.06.2019 22:33
Autor projektu
19.06.2019 10:27
Koordynator w Dzielnicy Wola
19.06.2019 10:28
Koordynator w Dzielnicy Wola
25.06.2019 13:35
Koordynator w Dzielnicy Wola
05.08.2019 10:50
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
05.08.2019 10:50
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 1042 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dobry pomysł! Będę głosować.
    Olivia Maksinska  22.06.2019 15:41
    • Dzień Dobry Pani, bardzo się cieszę, że pomysł uważa Pani za dobry i użyteczny. Z góry dziękuję za głos. Każdy jest bardzo ważny :-) Pozdrawiam Elżbieta Szymańska
      Elżbieta Szymańska  23.06.2019 20:49 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany