Dojście na przystanek przy dawnym DT Wola (Zajezdnia Wola) i przejście przez Młynarską i Wolską

502
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Młynów
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
298 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na wytyczeniu przejścia dla pieszych przez ul. Młynarską i Wolską i umożliwienie osobom o ograniczonej mobilności oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi dojście do przystanku tramwajowego oraz przejście przez ulicę Wolską i Młynarską (obecne przejście podziemne nie jest dostosowane, ale pozostanie jako punkty handlowe).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Młynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
rejon skrzyżowania Wolska/Młynarska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
rejon skrzyżowania Wolska/Młynarska

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na wytyczeniu przejścia dla pieszych przez ul. Młynarską i Wolską i umożliwienie osobom o ograniczonej mobilności oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi dojście do przystanku tramwajowego oraz przejście przez ulicę Wolską i Młynarską (obecne przejście podziemne nie jest dostosowane, ale pozostanie jako punkty handlowe).
Opis projektu
Projekt polega na wytyczeniu przejścia dla pieszych przez ul. Młynarską i Wolską i umożliwienie osobom o ograniczonej mobilności oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi dojście do przystanku tramwajowego oraz przejście przez ulicę Wolską i Młynarską (obecne przejście podziemne nie jest dostosowane, ale pozostanie jako punkty handlowe). Szczegółowy schemat przejścia, budowy chodników znajduje się w załączniku. W przypadku potrzeby zachodania wejścia ze przejścia podziemnego na platformy przystankowe, można połowę przejścia zabudować jako dojście do przejścia naziemnego dla pieszych, a połowę jak jest zostawić schody.
Uzasadnienie realizacji projektu
Umożliwienie osobom o ograniczonej mobilności (niepełnosprawnym seniorom) oraz rodzinom z wózkami dziecięcymi dojście do przystanku tramwajowego oraz przejście przez ul. Wolską (Al. Solidarności) na przykład w drodze do sklepu.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa chodników - 10 000 zł
Projekt - 10 000 zł
Sygnalizatory - 198 000 zł (zgodnie z kosztorysem przy Grochowskie/Płowieckiej/Jubilerskiej)
Budowa pomostów / likwidacja schodów na przystanki tramwajowe - 60 000 zł
Rezerwa - 20 000 zł

Łącznie 298 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
298 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Sprzątanie, odśnieżanie, konserwacja - ZDM
2000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Tak! Chciałam składać projekt ddr wzdłuż Młynarskiej od Leszno do Enel-Med (połączyłoby się z planowanym pasem wzdłuż Leszno), z likwidacją tych miejsc parkingowych wzdłuż Młynarskiej co na jezdnie wchodzą, ale przez te schody przy PDT się wycofałam. Trzymam kciuki! To za rok złoże ten wspomniany dociągając do Ronda.
    Joanna Witaszek  13.01.2016 22:39
  • Projekt ciekawy, natomiast umieszczenie go w kategorii ochrona środowiska uważam za pewne nadużycie.
    grzegorz123  14.01.2016 00:01
  • Super inicjatywa! Przystanki powinny być dostępne dla wszystkich!
    Razem bez barier  14.01.2016 08:15
  • Nie jestem zwolennikiem tego pomysłu, mimo obserwowanego obecnego trendu "wygaszania" przejść podziemnych. Moim zdaniem przejście podziemne powinno byc dostosowane do użytkowania go przez niepełnosprawnych i do transportu wózków dziecięcych. Przejście podziemne odciąża ruch pieszy w tym ruchliwym miejscu, dzięki czemu np. transport zbiorowy ma jeden problem mniej. Dodanie przejść dla pieszych w newralgicznym miejscu, może spowodować mniejszą przepustowość tramwajów. Dodałbym, że przejście podziemne jest od lat bardzo zaniedbane i powinno położyć się nacisk na jego rewitalizację. Przestrzeń handlowa traktowana jest przez zarządcę jako zło konieczne. Natomiast zauważona przeze mnie w projekcie "likwidacja schodów" spowoduje, że zamierająca przestrzeń handlowa zostanie zupełnie skazana na likwidację. Dlaczego ten projekt jest zgłoszony w kategorii Ochrona środowiska???
    jerzyem333  22.02.2016 19:26
  • Fajne, ale budżet raczej 3x większy. Poza tym - wówczas pies z kulawą nogą do przejścia podziemnego nie zajrzy, więc może je w całości zamknąć (generuje koszty utrzymania!)
    Marcin75  23.02.2016 10:11
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany