Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Usprawnienia piesze i rowerowe na Odolanach i Ulrychowie

913
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Ulrychów + Odolany
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Współautorzy Łukasz Kaliś
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
191 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 749 głosów za tym projektem
Projekt polega wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona a także dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
23.04.2020 12:21

W 2017 r. zostały wykonane projekty organizacji ruchu. Następnie zostało ogłoszone postępowanie na wybór wykonawcy prac w terenie, jednak nie udało się go rozstrzygnąć, ponieważ oferty, jakie wpłynęły znacznie przekraczały środki przeznaczone na ten cel. Ogłoszono kolejne dwa przetargi, jednak ich również nie udało się rozstrzygnąć.
W 2018 r. próby znalezienia wykonawcy były kontynuowane. Niestety, kolejne przetargi musiały zostać unieważnione ze względu na brak ofert lub zbyt wysokie ceny.
Realizacja projektu będzie kontynuowana w 2019 r.

06-2019: nadal trwa procedura aktualizacji projektów organizacji ruchu. Ponadto, ponownie wystąpiono do CKS z wnioskiem o podział zadania na część przeznacznoą do realizacji przez Urząd Dzielnicy Wola i na część, którą po zakończeniu budowy Metra wykona Zarząd Transportu Miejskiego.
sierpień - wybór oferenta i podpisanie umowy,
wrzesień - rozpoczęcie robót,
grudzień -zakończenie zadania.projekt będzie sukcesywnie realizowany jako zadanie własne dzielnicy, na podstawie porozumienia zawartego z Zakładem Remontów i Konserwacji  Dróg.w następującym zakresie:
na podstawie projektów organizacji ruchu, sporządzonych w 2017 roku Dzielnica Wola zrealizuje kontraruch rowerowy na ulicy Krępowieckiego i ulicy Szulborskiej. 
Pozostałe projekty organizacji ruchu  zostały odrzucone bez rozpatrzenia przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy.

 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Ulrychów + Odolany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Stroma, Boznańskiej, Znana, Szulborska; działka 36 z obrębu 6-05-05
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ulice Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Stroma, Boznańskiej, Znana, Szulborska; działka 36 z obrębu 6-05-05
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona a także dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Projekt polega na
1. wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona przez działkę miejską (działka 36 z obrębu 6-05-05) umożliwiając mieszkańcom nowych osiedli dostać się do autobusu;
2. dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Znana, Szulborska oraz wprowadzeniu kontrapasów dla rowerów na ul. Stromej i Boznańskiej (ulice z ruchem autobusowym)
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice ogólnodostępne przez całą dobą, rowery są popularne.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. 100 000 zł
2. 10 ulic (8 * 5 000 zł + 2 * 15 000 zł) plus 3 progi zwalniające na ulicach gdzie nie ma prędkości 30 km/h po 7000 zł = 70 000 plus 21 000 = 91 000 zł

Łącznie 191 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
191 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

13.03.2016 17:04
Autor projektu
16.03.2016 11:22
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
21.04.2016 12:58
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2016 13:01
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł fajny, tylko jeśli wprowadzimy kontra pasy rowerowe na ulicach jednokierunkowych jak będzie wyglądało parkowanie samochodów przy tych ulicach? Przy connajmniej dwóch z nich są przedszkola i żłobek. Czy pas rowerowy nie będzie po prostu parkowiskiem samochodowym? Czy da się go jakoś zabezpieczyć- bo na kulturę kierowców raczej nie można liczyć. Mimo to mam nadzieję, że projekt przejdzie i że Wasz projekt komponuje się z moim Łączymy wolskie ścieżki rowerowe.
    pszpryngiel@o2.pl  19.01.2016 14:34
    • Projekt nie zakłada kontrapasów, tych ruch rowerowy w obu kierunkach bez wydzielania pasów. Także parkowanie pozostanie bez zmian.
      Mikołaj_  22.01.2016 20:41
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany