2020 drzew dla Warszawy

774
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
2 888 600 zł
Kategoria
  • edukacja
  • ochrona środowiska
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 40990 głosów za tym projektem

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
drogi publiczne oraz tereny placówek edukacyjnych
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
wszystkie dzielnice
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt polega na posadzeniu w 2020 roku 2020 drzew przy ulicach w ramach projektu Zielone Ulice oraz akcji Milion drzew dla Warszawy: http://zzw.waw.pl/2019/06/03/warszawiaku-wskaz-miejsce-kolejnych-drzew/ a także na terenach placówek edukacyjnych, które wyrażą taką wolą poprzez zgłoszenie się do Zarządu Zieleni. Zamiast drzew mogą być sadzone krzewy według przelicznika:
1 drzewo = 25 m2 krzewów
Uzasadnienie realizacji projektu
Drzewa i krzewy pełnią wiele ważnych ról w mieście - produkują tlen, zatrzymują wodę, zatrzymują pyły unoszące się w powietrzu, redukują hałas, zmniejszają latem upał, dają schronienie w czasie deszczu, pozytywnie wpływają na samopoczucie ludzi, dają schronienie i pożywienie zwierzętom. Dzięki zieleni dużo lepiej mieszka się w mieście. Drzewa i krzewy powstrzymują też zmiany klimatu. Projekt ma na celu przyspieszenie realizacji warszawskiej polityki zazieleniania miasta.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Posadzenie drzewa (obwód pnia 18-20 cm) wraz z roczną pielęgnacją
1 500 zł sztuka + roczna pielęgnacja 180 zł / sztuka
1010 szt. x 1680 zł = 1 696 800 zł
Posadzenie drzewa (obwód pnia 16-18 cm) wraz z roczną pielęgnacją
1 000 zł sztuka + roczna pielęgnacja 180 zł / sztuka
1010 szt. x 1180 zł = 1 191 800 zł

Razem 2020 szt. = 2 888 600 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
2 888 600,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Realizacja projektu zwiększy powierzchnię zieleni, poprawione będą warunki bytowe zarówno dla ludzi i zwierząt.

Modyfikacje

Oddano 40990 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (25)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Miasto na zazielenianie ma swój osobny budżet.
    I nie musi wyciągać dodatkowych środków z Budżetu Obywatelskiego.
    Nano Chanceur  10.06.2019 08:15
  • Robert a nie można z projektu MILION DRZEW DLA Warszawy?
    alulindas  10.06.2019 19:24
    • Projekt milion drzew dla Warszawy, to projekt na.... uwaga, uwaga !! około 150 lat (!!!) przy tym tempie sadzenia drzew w ramach tego projektu...
      AniaMaja  11.06.2019 02:42
    • Budżet obywatelski nie powinien łatać innych projektów!
      YordBoofon  17.06.2019 12:26
  • Jako, że drzewa są finansowane z innego projektu, to ile nieszanowny zgłaszający ma zamiar przytulić z tej propozycji dla siebie?
    YordBoofon  10.06.2019 22:44
    • A z jakiego niby budżetu sa sadzone drzewa w Warszawie ????????
      Na drzewa nie ma pieniędzy !
      A budżet partycypacyjny to WCIĄŻ NASZE PODATNIKÓW PIENIĄDZE, tylko ŁASKAWIE wydzielone do tego, abyśmy mogli zadecydować o ZALEDWIE 2 % naszych pieniędzy w budżecie miasta !!!

      Nie pójda na drzewa - to pójdą do koncernu szczepionkowego na zakup szczepionki na grype, które i tak wylądują w koszu ! Bo szczepionka nie działa ! i MAŁO kto sie na ten marketing grypowy nabiera.
      No ale projekt partycypacyjny na NIEDZIAŁAJĄCE i BEZSENSOWNE za to toksyczne szczepionki jest !
      AniaMaja  17.06.2019 12:39
    • (zastanawia mnie czy ilość znaków przestankowych ma jakieś znaczenie w sensowności wypowiedzi)

      Z projektu "Milion Drzew".

      Owszem, "nasze". Dlatego dyskutujemy przy projektach - mi ten wydaje się być absolutnie bezsensowny ze względu na redundację z innym; Tobie się podoba - ot, mamy odrębne zdania. Dodajmy jednak, że od strony formalno-prawnej ten projekt tutaj nie jest przemyślany - to brzmi jak "wysępmy forsę na drzewka, a potem może coś zasadzimy". Chcę zobaczyć konkretne propozycje lokalizacji drzew PRZED (a co, też zastosuję wielkie litery :>) oceną projektu i uruchomieniem środków. Jeśli lokalizacje będą zasadne, logiczne etc. z chęcią poprę projekt.

      I na litość, co ma piernik (szczepionka) do wiatraka (drzewa)?
      YordBoofon  17.06.2019 12:47
  • Ideę projektu oceniam pozytywnie, choć opis jest bardzo skąpy.
    Jakub Dobromilski  12.06.2019 14:50
  • Z akcją milion drzew już był problem, gdzie te drzewa sadzić. Sadzili nawet na pasach rozdzielających jezdnie (np na Ostrobramskiej) nie patrząc na to, co się stanie z kierowcą, gdy wpadnie na takie drzewo, jak ono urośnie.
    Dr Palme  17.06.2019 01:08
    • Dr palme, Pańska wypowieź jest wyssana z palca i w rażący sposób mija sie z prawda !
      Prosze zapoznac sie Z LICZNYMI opracowaniami - pojawienie się drzew w pasie drogi znacznie obniżyło wypadki !!!!!!! a takze poprawiło komfort jazdy

      Drzewa (obniżenie temperatury asfaltu) tez maja gigantyczny wpływ na spowolnienie niszczenia dróg.

      Na całym świecie sadzi sie drzewa w pasach dróg - tylko w Polsce stwarza sie SZTUCZNE IDIOTYCZNE ZARZUTY !
      AniaMaja  17.06.2019 11:58
    • Proponuję czytać ze zrozumieniem Majowa Aniu - Palmer pisze o pasie ROZDZIELAJĄCYM a Pani oczywiście z aktywistycznym zacięciem trochę bez sensu a trochę nie na temat.
      YordBoofon  17.06.2019 12:27
  • Nasadzenia drzew na Ostrobramskiej - to była bardzo ważna akcja !! Drzewa w pasie rozdzielającym rosły od wielu lat !
    Wiele jednak umarło z powodu toksyn stosowanych w zimie podczas tzw "odśnieżania"
    Prowadzenie nasadzeń w pasie miedzy jezdniami na ul. Ostrobramskiej - przywróciło drzewa do miejsc gdzie kiedyś rosły i NIKOMU nie przeszkadzały !

    Komentatorów proszę o pisanie PRZEMYŚLANYCH myśli a nie chlapanie bzdur bez sprawdzenia rzetelności informacji.
    Dziękuję !

    https://www.google.pl/maps/@52.2338815,21.1043128,3a,75y,80.3h,75.61t/data=!3m7!1e1!3m5!1spkrWypY9s5kDJHTNuCfboA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DpkrWypY9s5kDJHTNuCfboA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D358.61328%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
    AniaMaja  17.06.2019 12:33
    • Ale kto powiedział, że te drzewa były pożądane z punktu bezpieczeństwa ruchu drogowego? Przecież to jest klasyczna szykana dla tegoż. To, że coś kiedyś było, nie oznacza, że było dobre (komuna też kiedyś była).
      YordBoofon  17.06.2019 12:38
  • YordBoofon. jest masa opracowań i publikacji które wykazują, że OD MOMENTU WYKONANIA SADZEŃ DUŻYCH DRZEW - ZMNIEJSZYŁA SIĘ NA DANYM ODCINKU WYPADKOWOŚĆ.
    Proszę przejechać się do biblioteki na koszykach albo Biblioteki narodowej na Al. Niepodległości i zapoznać z publikacjami>
    NIE WSZYSTKO JEST W INTERNECIE !
    AniaMaja  17.06.2019 12:45
    • I znowu te wielkie litery. To wygląda strasznie niepoważnie...

      Jest też masa publikacji, która wskazuje na zwiększenie ilości wypadków w przypadku szykan na pasach rozdzielających ruch. To nie jest autostrada, to nie jest droga ekspresowa. W każdym razie jestem na nie.

      Pewną alternatywą byłoby dorobienie barier (najlepiej elastycznych) wzdłuż pasa rozdzielającego po obydwu jego stronach. Ten projekt jednak tego nie zakłada, bo skupia się na tym, żeby było ładnie a nie bezpiecznie.

      https://99percentinvisible.org/app/uploads/2016/05/car-crashed-post.jpg
      YordBoofon  17.06.2019 12:58
  • Wszystkich przeciwników drzew w pasie drogowym - zachęcam do zapoznani się ze STATYSTYKAMI POLICYJNYMI !
    Wypadki sa głownie z powodu
    1. Niedostosowania się do zalecanej prędkości na danym odcinku i tzw. brawurowej jazdy
    2. ALKOHOLU i innych używek powodujących zaburzenia neurologiczne !

    Drzewa NIKOMU nie przeszkadzają !
    Przeszkadzają za to specom od telefonii komórkowej, bo tłumia sygnał !
    AniaMaja  17.06.2019 12:52
    • Droga Aniu, głównym powodem wypadków samochodowych są... samochody. Po co się powoływać na statystyki, które nijak mają się do poruszanych przeze mnie tez, skoro można znaleźć inne rozwiązanie (vide w/w przeze mnie bariery).
      YordBoofon  17.06.2019 13:02
    • Według statystyk policyjnych 60% wypadków ma miejsce na terenie Arabii Saudyjskiej.
      A przynajmniej tak wynika z danych jakie policjanci wklepują do systemu..,

      WSZYSTKO JEST W SYSTEMIE POLICYJNYM!
      Stefan Siarzewski  02.09.2019 16:00
  • panie Robert Buciak.
    Prosimy o DODANIE KONKRETNYCH LOKALIZACJI !
    Zgadzam się z przedmówcami, że projekt jest ZBYT ogólny !
    Prosze wytypować 2-3 ulice w Warszawie i dołączyć projekty z programu "zielonego ulice Warszawy">
    2020 drzew - można "wsadzić" wszędzie i znów ZNIKNIE !
    Nie ma tez jak tego sprawdzić i pilnować....

    Proszę o KONKRETNE lokalizacje !
    AniaMaja  17.06.2019 12:57
  • Pytanie do przeciwników drzew - w jaki sposób jadąc 50 na godzine - mozna NAGLE przejechac przez wysoki krawężnik i uderzyc w drzewo, które jest kil;ka mwetrów od pasa ruchu ???
    Dla mnie są tylko dwie odpowiedzi:
    1. nadmierna pradkość i rażące przekroczenie dopuszczalnej prędkości na danych odcinku pasa jezdni

    2. Jazda pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających>

    DRZEWA PRZY DRODZE SA POTRZEBNE I NIKOMU NIE PRZESZKADZAJĄ !
    Przeszkadzają TYLKO piratom drogowym i motocyklistom, którzy w nocy urządzają sobie wyścigi na stołecznych ulicach !
    DLATEGO IM WIĘCEJ DRZEW - TYM MNIEJ OSZOŁOMÓW, którzy nie potrafią jeździć albio jeżdżą brawurowo !

    odsyłam raz jeszcze do statystyk policyjnych !
    Większość przypadków śmiertelnych i wypadków wynika z brawurowej jazdy i NIE dostosowania sie do przepisów
    + wynika z prowadzenia pod wpływem alkoholu i środków odurzających !
    AniaMaja  17.06.2019 13:19
  • Przy Ostrobramskiej mieszka mój tata i odwiedzając go często widziałem pogięte ogrodzenia na pasie rozdzielającym. Gdyby tam były duże drzewa, byłyby krzyże. Jako drogowiec też swoje wiem o drzewach blisko drogi. Wystarczy lekkie potrącenie w zderzak przez pirata, a samochód niewinnego ląduje w pasie rozdzielającym. Ale ja podałem tylko przykład, że nasadzenia nie zawsze są przemyślane. Koło mnie nasadzono drzewa na kanale ciepłociągowym, ciekawy jestem, jak ten ciepłociąg będzie remontowany w przyszłości. Jestem zaskoczony fanatycznym atakiem na mnie, dlatego raczej więcej nie wejdę na ten projekt. Pozdrawiam
    Dr Palme  17.06.2019 22:35
    • Dr Palme, ufam, że 'atak' nie wynikał z jakiejś złośliwości, tylko klasycznego "ja wiem lepiej". Proszę się nie poddawać i komentować projekty zgodnie ze swoją wiedzą. Inaczej Warszawa już całkowicie zostanie oddana w ręce aktywistycznych dzbanów, którzy na siłę chcą uszczęśliwiać społeczeństwo nie mając pojęcia jak to jest być członkiem tegoż - większość z nich nie ma rodzin, dzieci, a nawet pracy. Należy stawić opór szkodliwym pomysłom a popierać tylko te sensowne.
      YordBoofon  18.06.2019 09:10
  • zgadzam się, że potrzebna jest konkretna informacja, tzn. "gdzie" te drzewa miałyby być?
    jakie działania obejmuje "roczna pielęgnacja"?
    nie został przewidziany budżet na kilkuletnie 3-4 lata podlewanie drzew - duża ilość bardzo szybko po prostu padnie i zrobi miejsce na następne
    w związku z powyższymi uwagami wystarczy np. 20 drzew dobrze zlokalizowanych naprawdę zadbanych w długim okresie czasu i jak przynajmniej 99% z nich przeżyje 5 lat, to sadzić następne

    i z którego właściwie projektu/środków/funduszy pieniądze na to? bo strasznie niejasne to dla mnie i nie rozumiem czemu tę niejasność dopuszczono do głosowania - opis ma być wyraźny i zrozumiały dla każdego
    Syrena100  11.09.2019 23:35
  • Brawo dla Projektodawcy. Bardzo dobry pomysł i głosy krytyki są tu absolutnie nie na miejscu. Nawet o Budżet partycypacyjny Polacy są w stanie się pobić. Wstyd...
    HagataEs  19.09.2019 11:15
  • Brakuje zimą drzew zimozielonych w Warszawie, gdy liściaste gubią liście zaczyna się okres grzania plus samochody. Większość iglastych jest wiecznie zielona a to niezaprzeczalny walor. Wiele z nich to rośliny pionierskie, które mogą rosnąć w trudnych warunkach glebowych.
    W centrum miast zupełnie dobrze rosną gatunki i ich odmiany:
    sosna czarna Pinus nigra, świerk serbski ('Pendula) -Picea omorika'Pendula', świerk kłujący –Picea pungens, sosna górska -Pinus mugo, jodła kalifornijska -Abies concolor.
    W miejscach o nieco mniejszym zanieczyszczeniu bardzo dobrze rosną liczne cisy
    Taxusssp. i ich odmiany oraz pionierskie jałowce –Juniperus ssp. Rośliny te są często sadzone w misach, przy murkach oporowych, na skarpach, przy schodach oraz na rondach.
    Wszystkie taksony zalecane do sadzenia przy ulicach mogą być z powodzeniem sadzone w parkach, na skwerach i przy parkingach.
    mokotow5  08.10.2019 18:16
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany