Bezpieczne przejścia dla pieszych

1803
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
73 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
25 przejść dla pieszych na 20 ulicach
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na 25 przejściach dla pieszych:
1. na ul. Wiśniowej przed technikum - wyniesienie przejścia do poziomu chodników i zabezpieczenie ich przed nielegalnym parkowaniem,
2. Kazimierzowska 45 (przed przedszkolem) - wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych wraz z wyspą między pasami ruchu,
3. Kazimierzowska / Dąbrowskiego - zamiana skrzyżowania na mini-rondo i zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem,
4. Nałęczowska / Zdrojowa - likwidacja nielegalnej zatoki postojowej znajdującej się bezpośrednio przed przejściem dla pieszych i zabezpieczenie przejścia przed nielegalnym parkowaniem,
5. Cieszyńska 8 (przed szkołą) - wyniesienie przejścia dla pieszych do poziomu chodnika i fizyczne uniemożliwienie parkowania w odległości 10 metrów od przejścia dla pieszych,
6. i 7. Woronicza / Spartańska (dwa przejścia) - budowa azyli na przejściach poprzez zmniejszenie szerokości pasów ruchu,
8. Konduktorska 3a - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia,
9. Gierymskiego / Braci Pillatich - wyniesienie skrzyżowania do poziomu chodników i zabezpieczenie skrzyżowania przed nielegalnym parkowaniem w odległości 10 metrów od tarczy skrzyżowania,
10. Modzelewskiego 71 (przed biblioteką) - wyniesienie przejścia do poziomu chodnika i zabezpieczenie przejścia oraz chodnika przed biblioteką przed nielegalnym parkowaniem,
11. i 12. Pułku AK Baszta (dwa przejścia przed szkołą) - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem,
13.-17. Bytnara (pięć przejść) - zabezpieczenie przed nielegalnym parkowaniem,
18.-20. Etiudy Rewolucyjnej / Żuławskiego (trzy przejścia) - zabezpieczenie przed nielegalnym parkowaniem,
21. Bełdan 8 - wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych wyniesionego do poziomu chodników na wysokości przystanku autobusowego przy Modzelewskiego oraz zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia,
22. Orzycka 1 (przejście po zachodniej stronie ul. Bełdan) - zabezpieczenie przejścia przed nielegalnym parkowaniem w odległości mniejszej niż 10 metrów,
23. Orzycka 25 - wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych wyniesionego do poziomu chodników oraz zabezpieczenie tego przejścia przed nielegalnym parkowaniem w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia,
24. Bogunki / Gruszczyńskiego - wyniesienie skrzyżowania do poziomu chodników, ustanowienie strefy tempo-30, wprowadzenie kontraruchu rowerowego na Gruszczyńskiego i zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem,
25. Wiktorska / Łowicka - wyniesienie skrzyżowania do poziomu chodników i zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem,
26. Bartłomieja 3 - wyniesienie przejścia dla pieszych i zabezpieczenie go przed nielegalnym parkowaniem.

oraz przeprowadzeniu audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych na wszystkich ulicach dzielnicowych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice Mokotowa są bardzo niebezpieczne. W wielu miejscach trudno bezpiecznie przejść na drugą stronę jezdni, gdyż widoczność ograniczają nielegalnie zaparkowane samochody. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa w najbardziej drastycznych miejscach. W celu dalszej systematycznej poprawy bezpieczeństwa pieszych zostanie wykonany audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Pkt 22 Orzycka 1:
– wycena robót 16 000 zł + 2 500 zł projekt
18 500 zł

Pkt 18-20 Etiudy Rewolucyjnej x Żuławskiego
– wycena robót 22 500 zł + 2 500 zł projekt
25 000 zł

Pkt 13-17 Bytnara:
– przy Marzanny – wycena robót 12 000 zł + 2 500 zł projekt
– przy Joliot Curie – wycena robót 12 500 zł + 2 500 zł projekt
29 500 zł
Suma prac 73 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
73 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Projekt narusza przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa miejscowego oraz jest niemożliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku budżetowego. Projektodawca nie udzielił pisemnej lub elektronicznej zgody na zmiany w projekcie.

Modyfikacje

10.06.2019 23:59
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Może o bezpieczeństwie powinni wypowiadać się specjaliści.
    Jak również to oni powinni wykonywać projekty.
    A nie geograf z wykształcenia, jakim jest autor.
    Nano Chanceur  11.06.2019 11:53
  • Popieram powyższy wpis Nano, kim jest autor projektu, aby uzurpować sobie prawo do "żądania" wytyczania przejść w tak zróżnicowanych punktach Warszawy, co rzuca światło, że nie jest to akcja mająca na celu dobro okolicznych mieszkańców, tylko ...walka ideologiczna! Nazwisko autora projektu zaczyna się już źle kojarzyć coraz większej liczbie mieszkańców Warszawy, jak na razie, same problemy ten człowiek stwarza. Mam nadzieję, że ktoś go wreszcie powstrzyma i jednocześnie ten "projekt" zostanie odrzucony!
    KatiKati  11.06.2019 14:41
    • Autor działa w Zielonym Mazowszu.
      Wystarczy poczytać coroczne raporty finansowe żeby wiedzieć ,zże ta organizacja żyje z miejskiej kasy. A takie i inne projekty zapewnią jej na to środki.
      Nano Chanceur  11.06.2019 16:58
  • Koszt półtora miliona złotych na słupki? W mojej opinii realizacja tego projektu w proponowanym kształcie spełnia znamiona niegospodarności.
    Jakub Dobromilski  11.06.2019 14:53
  • Jak na 26 propozycji zmian organizacji ruchu, to przedstawione przez autora uzasadnienie jest bardzo ogólnikowe. Czyżby autor nie wiedział, że każda zmiana organizacji ruchu - w tym ustawienie choćby jednego słupka na drodze publicznej - musi być poprzedzona stosownym wnioskiem z uzasadnieniem? I nie można tego zrobić hurtowo, w jednym wniosku dla 26 miejsc rozrzuconych po dzielnicy od Sasa do Lasa. Jak bardzo jest to projekt nieprzemyślany i niekonkretny widać w uzasadnieniu przedstawionym przez autora: "W wielu miejscach trudno bezpiecznie przejść na drugą stronę jezdni…" Jak się pisze takie okrągłe i puste sformułowania, jak "w wielu", to od razu widać, że autor "pływa" i zrobił ten projekt po łebkach, że nie "we wszystkich" wymienionych miejscach ma argumenty za zmiana organizacji ruchu. A skoro tak, to jego realizacja będzie tam zwykłym marnotrawstwem czasu i pieniędzy. Projekt w tej postaci więc do odrzucenia!
    SamuelBor  11.06.2019 18:40
  • Dlaczego o tak ważnych zmianach infrastruktury drogowejCHCE decydować jeden człowiek bez wykształcenia w tym kierunku. Proszę o powstrzymanie tego typu projektów w ramach BO. To są poważne zmiany i nie powinien ich projektować laik
    ELŻBIETAF  12.06.2019 23:16
  • Nie rozumiem tych obraźliwych niemerytorycznych komentarzy.

    Ja popieram projekt . To drobne zmiany które mają szansę dać duże efekty. Nie ma nic nadzwyczajnego w zebraniu w jeden projekt zmian w różnych miejscach- dla większości ludzi w tym mieście droga piesza to nie tylko 10-metrów z samochodu do domu!
    Lukasz33  20.06.2019 13:13
    • Nie chciałabym, aby mi Pan "meblował" ulicę pod moimi oknami, proszę mi podać swój adres, a chętnie się Panu zrewanżuję!. Projekt nadaje się tylko i wyłącznie do kosza.! Dosyć udawania, że to mieszkańcy "chcą" takich zmian, podczas gdy składają i promują je aktywiści miejscy w cichym porozumieniu z pewnymi osobami, które doskonale wiedzą, że na tego typu zmiany NIE ma powszechnej zgody PRAWDZIWYCH MIESZKAŃCÓW danej okolicy!
      KatiKati  01.07.2019 23:51
  • Absurdalny pomysł. Dotyczy w większości ulic gdzie niemożliwe jest rozwinięcie prędkości wyższej niż 30 km/h. Efektem takiego myślenia jest wysepka przy przejściu na ul Joliot Curie gdzie nielegalnie parkujące pojazdy blokują elektryczne autobusy linii 222.
    W obszarach wspomnianych w projekcie sprawę załatwiłby sam znak D-40 "Strefa zamieszkania".
    Jarosław Górski  01.07.2019 22:42
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany