Szkolenia zawodowe dla osób dorosłych (testowanie (w IT), Agile, podstawy księgowości (dla prowadzenia działalności gospodarczej), e-commerce, pisanie projektów unijnych itd)

581
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Białołęka
Autor pomysłu Olena Kaplysh
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
98 000 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Białołęcki Ośrodek Kultury na Tarchominie ul. Van Gogha 1
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Regularne (mniej więcej co 4 tygodnie) szkolenia zawodowe dla osób dorosłych, weekandowe, które pomogłyby: 1)zmienić zatrudnienie osobom dorosłym; 2) aktywować biznesowo; 3)ułatwiłyby powrót do aktywności zawodowej kobietom po urlopie macierzyńskim (zmiana branży na taką, co umożliwiłabym częściowo pracować w domu). W tym także szkolenia z ogólnych zasad prowadzenia biznesu, np. kurs księgowości dla małych firm.
Chciałabym by takie szkolenia odbywały się w ogólnodostępnych dobrze znanych miejscach, z odpowiednim wyposażeniem do prowadzenia szkoleń, najlepiej w Białołęckim Ośrodku Kultury ul. Van Gogha 1. Szkolenie miałoby być weekendowy, po nie więcej jak 7 godzin dziennie. Jeśli kurs byłby obszerniejszy niż na dwa dni, to rozpisać go na kolejne weekandy. Szkolenia miałyby się odbywać co 4 tygodnie (w zależności od dostępności pomieszczenia w BOK oraz finansowej możliwości zatrudnienia szkoleniowców).
Harmonogram szkoleń: średnio 1 raz na dwa miesiące, dwudniowe weekendowe szkolenie w godz. 9.00 – 16.00
Zatrudnienie koordynatora projektu, który zajmować się będzie promocją, rekrutacją, sprawami organizacyjnymi w trakcie szkoleń.
Zapewnienie cateringu dla uczestników.
Proces rekrutacji:Szkolenia skierowane do osób dorosłych, nie posiadającej wiedzy z zarządzania projektami, decyduje kolejność zgłoszeń max. 25 osób na 1 szkoleniu, w przypadku braku chętnych zmiana terminu szkolenia.

Analiza ryzyka:
a) brak zgłoszenia odpowiedniej liczby uczestników - rozwiązaniem jest przesunięcie terminu szkolenia,
b) brak wykonawców, którzy zgłoszą się do przeprowadzenia szkoleń – ryzyko małe, bardzo duża dostępność firm prowadzących szkolenia, rozeznanie cenowe
c) brak zainteresowania projektem – odpowiednia promocja w celu realizacji szkoleń, zatrudniony zostanie koordynator projektu, odpowiedzialny za promocję
d) brak dostępności sal w przypadku organizacji niektórych imprez, spotkań przez BOK - ryzyko małe - wcześniejsze uzgodnienie terminarza szkoleń z BOK
Wymagania, kwalifikacje względem koordynatora projektu:
Osoba posiadająca m.in. roczne doświadczenie w prowadzeniu projektów, odpowiedzialna będzie za:
• przeprowadzenie rekrutacji uczestników na poszczególne szkolenia,
• promocję projektu poprzez zamieszczanie informacji w mediach społecznościowych, na stronie BOK, prasie lokalnej,
• organizację szkoleń: przygotowanie pomieszczenia, listy obecności, materiały szkoleniowe, kontakt z firmą cateringową, weryfikacja uczestników, sprzątanie sali.

TEMATYKA SZKOLEŃ:
1. Agile 16 godz. przez 2 dni brak przygotowania wśród uczestników
2. PRINCE 2 14 godz. przez 2 dni podstawowa wiedza ekonomiczna i finansowa wśród uczestników
3. Finanse dla niefinasistów 14 godz. przez 2 dni brak doświadczenia wśród uczestników
4. Prawno-podatkowe vademekum menagera 14 godz. przez 2 dni podstawowa wiedza o finansach wśród uczestników
5. zarządzanie finansami w projektach 14 godz. przez 2 dni ogólna wiedza o zarządzaniu projektami wśród uczestników
6. kontrola i audyt w biznesie 14 godz. przez 2 dni podstawowa wiedza o przedsiębiorczości, księgowości, podatkach wśród uczestników
7. Prawne i finansowe aspekty zarządzania projektami 14 godz. przez 2 dni brak wymagań wśród uczestników
8. Zarządzanie projektami - MIX metodyk 14 godz. przez 2 dni brak wymagań wśród uczestników

Uczestnikami kursu miałyby być osoby dorosłe, pracujące, bądź kobiety wracające po urlopie macierzyńskim do aktywności zawodowej. Studenci, bądź uczniowie szkół średnich i ponadmaturalnych w naturalny sposób nie mogliby być uczestnikami kursów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Mieszkając na Białołęce oprócz różnych problemów infrastrukturalnych borykamy się z problemem dużej odległości między pracą a domem, co w warszawskich warunkach skutkuje długimi dojazdami. Większość z nas, mających rodziny, wołałaby częśc czasu straconego na dojazdach poświęcić rodzinie, dzieciom. Drugim problemem jest obłożenie placówek szkolnych i wychowawczych (żlobki i przedszkola) w naszej dzielnicy, a co za tym idzie, problem ze znalezieniem w nich miejsca dla naszych dzieci. Część rodziców chciałaby móc tak zorganizować prace, by móc chociażby częśc dnia opiekować się swoim dzieckiem. Ten problem możnaby było rozwiązać zmianą pracy na taką, gdzie mogliby chociażby częściowo pracować w domu, bądź po przybliżeniu (oddemonizowaniu) tajników prowadzenia własnej firmy pomóc im w założeniu własnej firmy, a więc o samostanowieniu o swoim czasie pracy.
Edukacja jest zawsze dobrą inwestycją w przyszły rozwój nie tylko ucznia, ale i gospodarki regionu, poprzez aktywacje zawodowe i biznesowe.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
KOSZTORYS:

Szkolenia z tematyki dotyczącej zarządzania projektami, finanse w biznesie 8 szkoleń x 2 dni = 16 dni szkoleń Średnia kwota za 1 dzień szkolenia ok. 3500 zł x 16 = 56 000 zł
Catering 25 osób na każdym szkoleniu x 2 dni Średnia kwota za catering na 1 szkoleniu 3 000 zł x 8 szkoleń = 24 000 zł
Promocja – prasa, media Średnia kwota 5 000 zł
Koordynator projektu – umowa zlecenie 1 000 zł x 8 miesięcy Kwota 8 000 zł
Materiały biurowe na szkolenia: długopis, notatnik 300 osób przez cały okres projektu Średnia kwota: 3 000 zł
Media Średnio 2 000 zł
RAZEM: 98 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
98 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zwiększenie aktywacji zawodowej mieszkańców, zwiększenie wiedzy wśród uczestników projektu w zakresie zarządzania projektami, księgowością. Celemprojektu jest wsparcie młodych mam do powrotu na rynek pracy, zwiększenia zatrudnienia wśród kobiet. Dodatkowym atutem projektu jest integracja młodych mam, wymiana opinii i doświadczeń. Projekt nie generuje kosztów w kolejnych latach po jego zrealizowaniu

Modyfikacje

06.08.2019 12:21
Koordynator w dzielnicy Białołęka
27.08.2019 14:40
Koordynator w dzielnicy Białołęka
27.08.2019 14:40
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany