Zaprogramuj swoją przyszłość. Nauka programowania.

748
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Jacek Łukasik
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
98 000 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wrzeciono 9
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka"
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Bezpłatne zajęcia z: a) Projektowania i druku 3D, b) Programowania oraz c) Grafiki wektorowej. Tworzenie stron internetowych, gier, animacji. Nauka języka Python, AppInventor. Rozwiązywanie zadań algorytmicznych. Projekt zakłada zorganizowanie zajęć od lutego do czerwca i od września do grudnia 2020r. Podział na grupy wiekowe, każda uczęszcza na zajęcia raz w tygodniu. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem sprzętu i oprogramowania zapewnionego przez firmę wyselekcjonowana w drodze konkursu do realizacji projektu.

Trzy bloki zajęć:
1. Projektowanie i druk 3D. Dzieci uczą się programów do projektowania, samodzielnie tworzą modele, uczą się obsługiwać drukarkę 3D, po każdych warsztatach otrzymują wydruk 3D zaprojektowanego modelu. Klasy: 2-3 w semestrze letnim, 4-5 w semestrze zimowym. Dwie grupy do 12 dzieci.

2.Programowanie i hacking, np. w jezyku C#. Zasady kodowania, operatory matematyczne i logiczne, ćwiczenia z programowania, zagadnienia algorytmiki, tworzenie schematów blokowych. HTML- poznanie struktury budowania strony (head, body itd.), tworzenie menu, zarządzanie rozmieszczeniem elementów na stronie, projektowanie wizualne, wykorzystanie znaczników. Korzystanie z internetu i hacking. Debugowanie: jak sobie radzić z pojawiającymi się błędami i niedziałającymi poleceniami. Podstawy tworzenia gier trójwymiarowych oraz aplikacji mobilnych. Rozwiązywanie zadań konkursowych z olimpiad z informatyki (Logia) z poprzednich lat. Klasy: 4-5, 6-8, zajecia całoroczne. Cztery grupy do 12 dzieci.

3.Grafika komputerowa (tworzenie projektów graficznych): tworzenie logo, ulotki reklamowej, plakatu, zaproszenia, grafiki do udostępniania w internecie. Poznanie podstawowych pojęć, np. hex, rgb, grafika rastrowa i wektorowa, ćwiczenia na przykładach postaci z bajek. Grafika obiektowa: transformacja obiektów graficznych (ścieżki, warstwy, siatki, kolory, krawędzie, kształty, wielkość, filtry, itp.). Rozwiązywanie zadań konkursowych z olimpiad z informatyki (Logia) z poprzednich lat. Klasy: 4-5, 6-8, zajecia całoroczne. Dwie grupy do 12 dzieci.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój pasji w kierunku wymyślania rozwiązań przyszłości. Nabycie nowych umiejętności: nauka programowania, tworzenie stron internetowych, gier, animacji, nauka logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie zasad działania urządzeń, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zaktualizowany kosztorys załączeniu.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
98 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Nabycie nowych umiejętności przez dzieci: nauka programowania, tworzenie stron internetowych, gier, animacji, nauka logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań.

Modyfikacje

10.06.2019 23:57
Autor projektu
05.08.2019 10:05
Koordynator w Dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany