Zatoczka autobusowa na przystanku przy ulicy Lucjana Rudnickiego (przystanek Kochanowskiego 01 dla linii 103, 122, 180, 197, 409)

29
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Piaski
Autor pomysłu energyfreestyler
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
30 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 376 głosów za tym projektem
Projekt zakłada reorganizacje ruchu na ul. Lucjana Rudnickiego w celu wyznaczenia miejsca do zatrzymywania się autobusów. Projekt ma zminimalizować tworzące się tam korki. Miejsce reorganizacji przypada dla przystanku Kochanowskiego 01 - zatrzymują się tam autobusy linii 103, 122, 180, 197, 409.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.10.2018 12:14

Realizacja planowana w ramach przebudowy ulicy Rudnickiego. Ze względu na przeciągający się proces uzyskania opinii Urzędu Dzielnicy, projekt organizacji ruchu został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu w styczniu 2018 r., zaś w kolejnych miesiącach opracowane zostały projekty branżowe. Realizacja inwestycji jest uzależniona od przyznania dodatkowych środków na ten cel i jest planowana na 2019 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Piaski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Rudnickiego. Przystanek autobusowy Kochanowskiego 01
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przystanek przy ulicy Lucjana Rudnickiego. Przystanek Kochanowskiego 01 dla linii 103,122,180,197,409
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada reorganizacje ruchu na ul. Lucjana Rudnickiego w celu wyznaczenia miejsca do zatrzymywania się autobusów. Projekt ma zminimalizować tworzące się tam korki. Miejsce reorganizacji przypada dla przystanku Kochanowskiego 01 - zatrzymują się tam autobusy linii 103, 122, 180, 197, 409.
Opis projektu
Projekt zakłada skrócenie pasa do skrętu w lewo ( z ul. Lucjana Rudnickiego w Jana Kochanowskiego) i wydzielenie tam miejsca na postój autobusów oraz odpowiednią reorganizacje ruchu na ulicy Lucjana Rudnickiego w celu stworzenia miejsca do zatrzymywania się autobusów linii 103,122,180,197,409 przy przystanku Kochanowskiego 01. Pas do skrętu w lewo z ulicy Lucjana Rudnickiego w Jana Kochanowskiego zostanie skrócony. Będzie miał przynajmniej 15m długości. Namalowane zostaną odpowiednio pasy ruchu.Ułatwi to zatrzymywanie się autobusów bez konieczności wymijania ich przez innych uczestników ruchu. Ułatwi to zarówno wykonywanie manewrów przez autobusy jak i wsiadanie pasażerów. Ograniczy to tworzenie się korków na tym odcinku, rozładuje natężenie ruchu,a co za tym idzie, usprawni przejazd i skróci czas dojazdu do najbliższego skrzyżowania (Lucjana Rudnickiego/Gen. Stanisława Maczka).
Zgodnie z Dz.U. 2016 r. poz. 124 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie par 66 poz. 1, dodatkowy pas dla pojazdów skręcających w lewo na skrzyżowaniu powinien mieć minimum 15 metrów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Od kilku lat na odcinku od skrętu z ulicy Jana Kochanowskiego w Lucjana Rudnickiego przy przystanku Kochanowskiego 01 tworzą się korki. Jest to spowodowane istnieniem tylko jednego pasa ruchu w tym kierunku. Wyznaczenie takiego miejsca usprawniłoby ruch i ułatwiło przejazd pojazdom bez potrzeby wyprzedzania i narażaniem się na kolizję z jadącymi z naprzeciwka pojazdami. Lokalizacja przystanku pozwala na taką reorganizację ruchu i odpowiednie namalowanie pasów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
20-30 tysięcy złotych. W tej cenie zawarte jest wykonanie dokumentacji projektowej, namalowanie pasów, odpowiednią reorganizację ruchu. Kosztorys skonsultowany został z koordynatorem ZTM ds. budżetu partycypacyjnego.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
30 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

14.04.2016 16:10
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego
09.06.2016 11:19
Koordynator w dzielnicy Bielany
Oddano 376 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy nie prościej byłoby skrócić pas do lewoskrętu do 50m i wydzielić miejsce na postój autobusu z jezdni? Wtedy projekt byłby dziesięciokrotnie tańszy i bardziej estetyczny (brak potrzeby poszerzania jezdni do szerokości czterech pasów).
    Maciej S.  02.01.2016 17:29
    • witam,
      nie trzeba będzie poszerzać jezdni do szerokości 4 pasów. Poszerzony będzie pas skrętu z ulicy Kochanowskiego w Rudnickiego o 40metrową zatoczkę. Jest tam wystarczająco dużo miejsca (pas zieleni i chodnik). Skrócenie pasa wiązałoby się z niemniejszymi kosztami. Poza tym Bielany są jedną z dzielnic, którym został przeznaczony duży budżet. Zatoczka powinna była być zrobiona już lata temu. Dziękuję za propozycje. Może Pan zgłosić własny projekt. Nie mam nic przeciwko. Pozdrawiam serdecznie.
      energyfreestyler  02.01.2016 17:48 Autor projektu
    • Nie sądzę, by zmiana organizacji ruchu "wiązała się ze zbliżonymi kosztami". Jedyne koszty w takiej sytuacji to opracowanie projektu organizacji ruchu, usunięcie obecnego oznakowania poziomego i naniesienie nowego na odcinku kilkudziesięciu metrów. Łącznie ok. 15 (maks. 20) tys. zł, a efekt z punktu widzenia płynności ruchu ten sam.

      Budowa zatoki - niezależnie od kosztów- wiąże się z likwidacją części pasa zieleni, na którym można by np. uzupełnić szpaler drzew. Nie twierdzę, że się nie zmieści, tylko polecam rozwadze, czy korzystniejszym - i z punktu widzenia kosztów, i z punktu widzenia efektów - rozwiązaniem nie byłaby zmiana organizacji ruchu.
      Maciej S.  03.01.2016 18:42
    • Polecam złożenie projektu. Jakikolwiek pomysł na usprawnienie poruszania się tą drogą i zlikwidowanie korków tworzących się przez postój autobusów, będzie z korzyścią dla wszystkich. A jakby mieli posadzić drzewa to stały by już tam lata temu. Raz jeszcze dziękuję za zwrócenie uwagi na inne rozwiązanie.
      energyfreestyler  03.01.2016 20:21 Autor projektu
    • Popieram zdanie MACIEJ'a. Podobne rozwiązanie jest na Ryżowej przy skrzyżowaniu z Kleszczową i bardzo dobrze sie sprawdza.
      Niższy koszt to większa szansa na wybranie w głosowaniu. Nazwa projektu może być zachowana.
      Budowa jakiejkolwiek zatoki pogorszy przemieszczanie się komunikacją miejską. Autobus przepuszczając samochody zwiększa korek przed sobą wydłużając czas przejazdu.
      pzinek__  04.01.2016 14:56
  • Ja też popieram MACIEJa - zostawmy zieleń, tak dużo jej ginie w mieście.
    Abrakadabra  21.01.2016 01:12
    • Witam kolejnych zainteresowanych moim projektem. @ABRAKADABRA projekt został zmieniony i będzie tak jak życzył sobie Pan Maciej:) mam jedynie nadzieję, że teraz mogę liczyć na Państwa głosy:)
      Pozdrawiam serdecznie:)
      energyfreestyler  21.01.2016 18:34 Autor projektu
  • Projekt popieram, czy z zachowaniem zieleni czy bez. Od czasu kiedy zamknięto wyjazd z Kochanowskiego na trasę AK przy skrzyżowaniu z Rudnickiego korki osiągają jakiś rekord, dlatego też reorganizacja ruchu jest konieczna. Bardzo dziękuję @ENERGYFREESTYLER za zgłoszenie projektu.
    Mortenebra  30.01.2016 18:39
  • A co planem przywrócenia połączenia Literackiej/Kochanowskiego z Trasa AK?

    Przystanek można przenieść na Kochanowskiego, przed skrętem w prawo w Rudnickiego, tam gdzie teraz są miejsca parkingowe.
    A korki tworzą się nie z powodu przystanku, ale beznadziejnej synchronizacji świateł na skrzyżowaniu Maczka i Rudnickiego.

    miłego dnia
    Tomasz S.  16.06.2016 09:42
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany