Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Remont placu zabaw dla dzieci młodszych przy SP 330 ul. Mandarynki 1 w Warszawie

808
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Szkoła330
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
626 620 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 330 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie na Ursynowie przy ul. Mandarynki 1, w okolicach ulic Lanciego i Lasek Brzozowy, blisko stacji Metra Natolin
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła jest usytuowana na dużym osiedlu domów wielopiętrowych. W okolicy szkoły mieszka wiele rodzin z małymi dziećmi.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt dotyczy placu zabaw przy Szkole Podstawowej przy ul .Mandarynki 1 na Ursynowie, terenu ogrodzonego, potocznie nazywanego przez wszystkich kolorowym placem zabaw.
Wciąż jeszcze duża część tego terenu jest niezagospodarowana. Z tej części korzystają uczniowie, głównie chłopcy, grając w piłkę nożną, jest tam pełno piachu, kurzu, a dzieci przychodzą brudne, trudno się im oddycha. członkowie „najlepszej drużyny w mieście” nie mają dobrych warunków do rozwoju swoich umiejętności. W pobliżu tego klepiska nie ma żadnych ławek dla widzów oraz zmęczonych graczy. Na pozostałym terenie również jest zdecydowanie za mało miejsca do siedzenia, plac jest nasłoneczniony, nie ma możliwości, by skryć się przed lejącym się z nieba żarem. Potrzebne są miejsca, gdzie można odpocząć, zrelaksować się lub zjeść lekki posiłek.
Mając na uwadze to, że głównymi elementami prawidłowego rozwoju dziecka w wieku szkolnym jest ruch i pobyt na świeżym powietrzu, widzimy konieczność przystosowania fragmentu niezagospodarowanego terenu, dla uczniów, jak również młodszych mieszkańców osiedla. Stworzenia tam przestrzeni dla małych sportowców, poprzez:
Stworzenie dwóch boisk z nawierzchnią ze sztucznej trawy i ławkami i częściowym ogrodzeniem wychwytującym dłuższe piłki. Jednocześnie po latach intensywnego korzystania z placu zabaw przez dzieci widzimy potrzebę rewitalizacji infrastruktury istniejącej już na placu. Proponujemy wymianę nawierzchni oraz zużytych elementów na pająka i ścianki do wspinania na nowe huśtawki typu bocianie gniazdo, bo chętnie z niej korzystają nasi uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, a tez pozostałe dzieci je lubią, zestaw zabawowy typu domek ze zwodzonym mostem, linarium i karuzelę. Proponujemy także zaaranżowanie przestrzeni wokół kolorowego placu do możliwości organizowania zabaw ruchowych, głównie gier zespołowych, doposażenie terenu we wiaty do siedzenia ze stolikami i zadaszeniem, stoliki do grania w warcaby, szachy i inne gry planszowe, ławki do siedzenia w miejscach zacienionych przez drzewa oraz w rogu piaskownicę przykrywaną na noc, bo dzieciom wciąż brakuje możliwości wspólnej zabawy w piasku. Postawienie piaskownicy niejako wymusza remont wewnętrznego ogrodzenia w celu zrobienia bramy, by łatwo było wymieniać piasek.
Mur podtrzymujący ogród przedszkolny też wymaga remontu, po którym chcielibyśmy zawiesić tu nowe wieszaki na odzież i plecaki dzieci.
Tak przygotowany plac zabaw będzie zachęcał dzieci do aktywnego wykorzystania czasu na świeżym powietrzu.
Zagospodarowanie terenu wokół istniejącego placu zabaw, to realizacja kilku zasadniczych celów:
• stworzenie dzieciom bezpiecznego miejsca do aktywnego spędzania czasu, zarówno w szkole, jak i po godzinach jej działania,
• wsparcie rodziców dzieci młodszych w ich obowiązkach opiekuńczo-wychowawczych,
• stworzenie okolicznym mieszkańcom z małymi dziećmi atrakcyjnego miejsca do zabawy ich pociech popołudniami i weekendy,
• urozmaicenie form spędzania czasu wolnego,
• integracja lokalnej społeczności,
• wspomaganie rozwoju dzieci, poprawa ich kondycji fizycznej,
• walka z otyłością wśród dzieci,
• urozmaicenie szkolnych zajęć świetlicowych,
• integracja z osobami z niepełnosprawnością,
• wychowanie w duchu tolerancji i wrażliwości na potrzeby innych.

Uzasadnienie realizacji projektu
Ursynów to dzielnica zamieszkała przez rodziny z małymi dziećmi. Wiele z nich mieszka na osiedlu obok SP 330. Badania pokazują, że już małe dzieci bardzo dużo czasu korzystają z gier komputerowych. Jednocześnie dużo czasu spędzają w szkole, poza lekcjami uczestniczą w zajęciach świetlicowych i w tym czasie w pogodne dni przebywają na placu zabaw. Dla wielu z nich jest jedyna w ciągu dnia szansa na aktywności na świeżym powietrzu w gronie rówieśników. Ta aktywność jest niezbędna dzieciom do prawidłowego rozwoju. Jednak do dobrej zabawy na placu potrzebują różnych przyrządów wspomagających ich wyobraźnię i wspierających ich atrakcyjną i bezpieczna aktywność. Rodzice dzieci korzystających z działań świetlicy często pracują w odległych częściach miasta i poza nim, aktywność ich dzieci wspiera rodziców i całą rodzinę w jej funkcjonowaniu. Rodzicom zmniejsza stres związany z zapewnieniem opieki ich pociechom i pozwala dużo lepiej realizować się w aktywności zawodowej. Plac zabaw w godzinach 7.00-17.30 służy uczniom nauczania początkowego z klas ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych. Integruje dzieci przy wspólnej zabawie.
Natomiast w dni powszednie od godziny 17.30 jest udostępniony również innym dzieciom przychodzących tu w ramach spacerów z rodzicami, dziadkami lub starszym rodzeństwem. Podobnie w soboty i niedziele jest otwarty dla mieszkańców okolicznych bloków tego wielkiego osiedla. „przyjazne miejsca to jeden z trzech wymiarów definiujących Warszawę 2030 roku”. Projekt wpisuje się w dokumenty systemowe:
Strategia # Warszawa 2030, ponieważ „wszystkie cele postawione przed Warszawą w perspektywie 2030 roku skupiają się na człowieku.”
Jednym z wyzwań wymienionych w Strategii jest „zróżnicowana dostępność infrastruktury technicznej, usług społecznych i oferty spędzania wolnego czasu w dzielnicach.” Ten plac zarówno w godzinach pracy szkoły, jak i później to miejsce spędzania czasu blisko domu.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby określone przez cele strategiczne Strategii :
1. Odpowiedzialna wspólnota, cel operacyjny 1.1 dbamy o siebie nawzajem,
2. Wygodna lokalność, cel operacyjny 2.2 aktywnie spędzamy czas blisko domu,
3. Funkcjonalna przestrzeń cel operacyjny 3.1 korzystamy z atrakcyjnej przestrzeni publicznej,
4. Twórcze środowisko, cel operacyjny 4.1. rozwijamy nasz twórczy potencjał.
Projekt wpisuje sie w realizacje zadań własnych gminy z zakresu sport i wypoczynek poprzez:
• upowszechnienie form aktywnego spędzania czasu,
• tworzenie warunków do aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością,
• udostępnienie mieszkańcom bazy rekreacyjnej.
Projekt wpisuje się również w „Program Młoda Warszawa, miasto z klimatem dla młodych rodziców”, przez cały czas plac będzie służył rodzicom poprzez zajęcia dla ich pociech w godzinach pracy dorosłych i przez możliwość spędzania wspólnego czasu w weekendy i po powrocie z pracy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Dokumentacja projektowa 1sztuka 20000 20 000
2. piaskownica z laminatu 1 sztuka 7100 7 100
3. wiata z ławostołem 2 sztuki 6000 12 000
4. tablica informacyjna 1 sztuka 1000 1 000
5. regulamin 1 sztuka 1000 1 000
6. stolik do gier 1 sztuka 7000 7 000
7. ławki i kosze 10 sztuk 2000 20 000
8. boiska ze sztuczna trawą 2 sztuki 120000 240 000
9. piłkochwyty (8mx4) 6sztuk 4900 19 600
10. remont muru 1 remont 10000 10 000
11. wieszaki na ubrania i plecaki 6 sztuk 120 720
12. brama przesuwana i ogrodzenie 1 sztuka 18000 18 000
13. huśtawka bocianie gniazdo 2 sztuki 6000 12 000
14. zestaw zabawowy 1 sztuka 40000 40 000
15. linarium 1 sztuka 22000 22 000
16. karuzela 1 sztuka 7000 7 000
17. nawierzchnia poliuretanowa (20mx17m) 140000 140 000
18. bramki 4 sztuki 700 2 800
19. ogrodzenie z piłkochwytem 20m 1400 1 400
20. rekultywacja trawników 1sztuka 5000 5 000
21. Demontaż zabawek 1sztuka 5000 5 000
22. Utylizacja istniejącej nawierzchni 1sztuka 5000 5 000
23. Roboty przygotowawcze i porządkowe1sztuka 5000 5 000
24. Roboty nieplanowane 20 000
25. Promocja projektu 5 000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
626 620,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Dzieci będą mogły korzystać z odnowionego placu zabaw.

Modyfikacje

10.06.2019 01:30
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany