Podpórki rowerowe na ścieżkach przy światłach

13
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Szczęśliwice
Autor pomysłu Maksym Ławrow
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
21 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 480 głosów za tym projektem
Podpórki rowerowe przy światłach drogowych to wygodne rozwiązanie dla rowerzystów czekających na zielone światło.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.10.2018 15:57

Projekt zrealizowany. Zainstalowano podpórki rowerowe ułatwiające oczekiwanie na zielone światło.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Szczęśliwice
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowania przy Bitwy Warszawskiej, Al. Jerozolimskich, Grójeckiej (patrz załącznik).
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Podpórki rowerowe przy światłach drogowych to wygodne rozwiązanie dla rowerzystów czekających na zielone światło.
Opis projektu
Podpórka rowerowa oraz poręcz ustawia się na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną przy ścieżce rowerowej. Pozwala ona rowerzystom czekającym na zielone światło nie schodzić z roweru, stawiając nogę na podpórkę i trzymając poręcz (patrz załącznik). Robi to oczekiwanie na zielone światło przyjemniejszym i wygodniejszym dla rowerzystów. Podobne podpórki stoją już w wielu miejscach w Warszawie i Europie. Dobrze aby nasza dzielnica też wyposażyła w ten sposób swoje skrzyżowania. Projekt przewiduje postawienie łącznie 21 podpórek na skrzyżowaniach w całych Szczęśliwicach:
Żwirki i Wigury/Banacha: 1 szt.
Grójecka/Dickensa: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Szczęśliwicka: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Orzeszkowej: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Białobrzeska: 2 szt.
Al. Jerozolimskie/Grzymały-Sokołowskiego: 5 szt.
Rondo Zesłańców Syberyjskich: 5 szt.
Szczęśliwicka/Opaczewska: 2 szt.
Dokładne miejsca instalacji podpórek są zaznaczone na mapach w załącznikach. W przypadku braku możliwości ustawienia podpórki w danym miejscu, zostanie ona umieszczona w innej pobliskiej lokalizacji.
Uzasadnienie realizacji projektu
Usprawnienie ruchu rowerowego na Ochocie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt jednej podpórki z instalacją to 1000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
21 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

09.12.2015 11:47
Autor projektu
05.01.2016 09:33
Autor projektu
22.01.2016 12:51
Koordynator w dzielnicy Ochota
01.04.2016 15:09
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 480 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (15)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Współczuję niepełnosprawnym w szeroko pojętym znaczeniu. Mam nadzieję, że wnioskodawca wie co to znaczy.
    norah garber  09.01.2016 22:06
    • Niestety nie wiem co ma Pan na myśli. Ale zgadzam się z komentarzem poniżej i uważam że podpórki mogą też służyć niepelnosprawnym albo starszym ludziom jako poręcz podczas czekania na światło.
      makslawr  12.01.2016 10:39 Autor projektu
  • Z całego serca życzę żeby Pan nigdy się tego nie dowiedział . . .
    tomek przygoda  09.01.2016 22:34
  • Popieram. Podpórki stają na ścieżce rowerowej, nie zajmują miejsca dla pieszych. Nie widzę związku z osobami na wózkach inwalidzkich, a jeśli chodzi o osoby które maja trudności w poruszaniu to na własne oczy widziałam jak takie podpórki wykorzystywały. Pomysł jak najbardziej godny poparcia.
    Wspólnota Mieszkaniowa  11.01.2016 13:44
  • Bardzo fajny projekt.

    We Wrocławiu i Łodzi podpórki są standardowo montowane przy ścieżkach. Nie wiedzieć dlaczego w Warszawie nie.

    Pozdrawiam
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 10:43
  • Popieram: podpórki stoją już w kilku miejscach w Wawie i są przydatne.
    Mam tylko zastrzeżenia co do ich długości, stanie jeden rower i koniec. Uważam, że w miejscach, gdzie się zmieszczą należy ustawiać dłuższe podpórki lub ze dwie.
    Abrakadabra  21.01.2016 00:23
    • Popieram, słuszna uwaga. Podpórki rowerowe, zwłaszcza w miejscach gdzie jest duże natężenie ruchu rowerowego usprawniają przejazd. Przyśpieszają go.
      Monika Więcek  23.01.2016 12:31
  • To nie takie proste. Podpórka musi stać w takim miejscu, by w żaden sposób nie kolidowała z ruchem pieszym. Dlatego praktycznie odpada stosowanie ich pomiędzy drogą dla rowerów i chodnikiem w obrębie skrzyżowań - zbyt duże ryzyko, że ktoś niedowidzący na nią wpadnie.
    Mikołaj_  23.01.2016 15:11
    • Oczywiście że podpórki powinny być postawione tak, aby nie przeszkadzać pieszym i mam nadzieję że właśnie tak zostaną postawione.
      makslawr  29.01.2016 11:37 Autor projektu
  • W obrębie Dworca Zachodniego było by to możliwe. Ścieżki rowerowe mają po swojej lewej stronie zieleń. Wydaje się że montaż podpórek byłby możliwy. Wprowadziłyby też porządek w tym miejscu.
    Monika Więcek  24.01.2016 14:07
    • Ruch mamy prawostronny - więc podpórka musi stać po prawej, nie po lewej stronie.
      Mikołaj_  25.01.2016 18:35
  • Ale zanim się wystartuje na środek jezdni to ten ruch prawostronny w naturalny sposób się układa. Temat do przemyślenia i oczywiście musi być zgodny z zasadami. Jak widzę że na Ochocie maluje się pasy rowerowe prowadzące z Grójeckiej pod prąd w Barską, wprost na postój taksówek, to podpórki rowerowe pod prąd to pryszcz.
    Monika Więcek  25.01.2016 19:24
  • To będzie nastepna przeszkoda architektoniczna dla pieszych i na pewno dla niepełnosprawnych
    Vicina68  24.02.2016 00:42
    • Podpórki mogą być postawione tylko w miejscach w których nie przeszkadzają pieszym.
      makslawr  24.02.2016 11:12 Autor projektu
  • Bardzo dobry pomysł
    Pozdrawiam
    Maestrofull  05.03.2016 13:20
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany