Poprawa bezpieczeństwa przejścia dla pieszych Narwik/Lazurowa

969
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu wielkipajak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
9 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 1636 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
29.11.2019 10:17

Trwa opracowanie dokumentacji projektowej.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przejście dla pieszych Narwik/Lazurowa w poprzek ul. Lazurowej na wysokości budynku Narwik 12
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt zakłada doraźne zabezpieczenie uczęszczanego, a wyjątkowo niebezpiecznego przejścia dla pieszych w poprzek ulicy Lazurowej na wysokości skrzyżowania z ulicą Narwik (przy budynku Narwik 12). Zabezpieczenie polegałoby na:
- odmalowaniu białych pasów ("zebry"), na przygotowanym wcześniej trwałym czerwonym tle (przejście szczególnie niebezpieczne/zagrożone)
- zamontowaniu tzw "Kocich Oczek" - wtopionych w asfalt błyskających światełek LED
- wymianie znaków pionowych na znaki z tłem fluorescencyjnym
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wspomniane przejście dla pieszych znajduje się w osi ul. Lazurowej. Aktualny układ skrzyżowania powoduje nagminne zatory, co utrudnia włączenie się do ruchu pojazdom wyjeżdżającym z obu odcinków ulicy Narwik, zwłaszcza przy skręcie w lewo. Powoduje to gwałtowne, i niespodziewne ruchy kierowców, którzy z dużym przyspieszeniem wjeżdżają na przejście, nie mając czasu, a często możliwości zobaczyć, czy znajduje się na nim pieszy. Położenie przejścia w znacznej odległości od najbliższych "świateł" powoduje też, że auta jadące wzdłuż Lazurowej osiągają na wysokości przejścia dla pieszych wysokie prędkości. Wszystko to jest przyczyną, że w/w przejście jest niebezpieczne, kolizyjne, a fakt położenia przy 2 przystankach autobusowych i filii Poczty Polskiej powoduje na nim duży ruch pieszych.
Nagminne kolizje i potrącenia w tym miejscu udowadniają potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa.
Jest to potrzebne zarówno kierowcom, jak i przede wszystkim pieszym.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wykonanie biało-czerwonego malowania przejść dla pieszych: 4 000 zł
Wymiana znaków pionowych na znaki z tłem fluorescencyjnym: 2 000 zł
Aktywne punktowe elementy odblaskowe w jezdni: 3 000 zł
Łącznie: 9 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
9 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Wprowadzone zostaną dodatkowe elementy organizacji ruchu poprawiające bezpieczeństwo.

Modyfikacje

17.06.2019 07:26
Koordynator w Dzielnicy Bemowo
25.07.2019 15:26
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 1636 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł jest jak najbardziej słuszny, jednakże trochę nie aktualny. Nawierzchnia została już wymieniona, została stworzona wyspa dla pieszych i pomalowane na nowo pasy (ale nie czerwono białe).
    W mojej ocenie aby naprawdę zwiększyć bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu, niezbędnym jest montaż sygnalizacji świetlnej bez tego nie ma mowy o poprawie bezpieczeństwa.
    Andrzej Kuciński  15.09.2019 09:25
    • Sygnalizacja będzie, kiedy poszerzą Górczewską do Lazurowej, a to jest odwlekane w czasie. Wyspa pomaga, tak, niemniej, jadący na wprost od S8 nie widzą pieszych będących już na jezdni a zasłoniętych przez oczekujących na lewoskręt w Narwik. Podobnie, walczący o wyjazd w prawo z Narwik, mając głowę w lewo szukając dla siebie miejsca, wpadają na przejście kompletnie nie patrząc przed siebie - jest ono za blisko skrzyżowania. Oba te powody udowadniają, że każde możliwe zabezpieczenie może komuś uratować życie, zdrowie bądź przynajmniej karoserię
      wielkipajak  15.09.2019 09:38 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany