13 - Podpórki rowerowe na ścieżkach przy światłach

05.01.2016 09:33 Zrealizowano
awatar Maksym Ławrow
autor projektu

Stan realizacji projektu

Projekt zrealizowany. Zainstalowano podpórki rowerowe ułatwiające oczekiwanie na zielone światło.

Oddane głosy

480
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 22.01.2018 20:44

Podpórki rowerowe przy światłach drogowych to wygodne rozwiązanie dla rowerzystów czekających na zielone światło.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

21 000,00 zł

Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny, Szczęśliwice


Lokalizacja projektu

Skrzyżowania przy Bitwy Warszawskiej, Al. Jerozolimskich, Grójeckiej (patrz załącznik).


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Podpórki są ogólnodostępne 24/7 beż żadnych ograniczeń dla wszystkich rowerzystów

Pełny opis projektu

Podpórka rowerowa oraz poręcz ustawia się na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną przy ścieżce rowerowej. Pozwala ona rowerzystom czekającym na zielone światło nie schodzić z roweru, stawiając nogę na podpórkę i trzymając poręcz (patrz załącznik). Robi to oczekiwanie na zielone światło przyjemniejszym i wygodniejszym dla rowerzystów. Podobne podpórki stoją już w wielu miejscach w Warszawie i Europie. Dobrze aby nasza dzielnica też wyposażyła w ten sposób swoje skrzyżowania. Projekt przewiduje postawienie łącznie 21 podpórek na skrzyżowaniach w całych Szczęśliwicach:
Żwirki i Wigury/Banacha: 1 szt.
Grójecka/Dickensa: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Szczęśliwicka: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Orzeszkowej: 2 szt.
Bitwy Warszawskiej/Białobrzeska: 2 szt.
Al. Jerozolimskie/Grzymały-Sokołowskiego: 5 szt.
Rondo Zesłańców Syberyjskich: 5 szt.
Szczęśliwicka/Opaczewska: 2 szt.
Dokładne miejsca instalacji podpórek są zaznaczone na mapach w załącznikach. W przypadku braku możliwości ustawienia podpórki w danym miejscu, zostanie ona umieszczona w innej pobliskiej lokalizacji.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Usprawnienie ruchu rowerowego na Ochocie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszt jednej podpórki z instalacją to 1000 zł

Całkowity koszt projektu: 21 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (15)

  • norah garber  09.01.2016 22:06
    Współczuję niepełnosprawnym w szeroko pojętym znaczeniu. Mam nadzieję, że wnioskodawca wie co to znaczy.
    • makslawr  12.01.2016 10:39 Autor projektu
      Niestety nie wiem co ma Pan na myśli. Ale zgadzam się z komentarzem poniżej i uważam że podpórki mogą też służyć niepelnosprawnym albo starszym ludziom jako poręcz podczas czekania na światło.
  • tomek przygoda  09.01.2016 22:34
    Z całego serca życzę żeby Pan nigdy się tego nie dowiedział . . .
  • Wspólnota Mieszkaniowa  11.01.2016 13:44
    Popieram. Podpórki stają na ścieżce rowerowej, nie zajmują miejsca dla pieszych. Nie widzę związku z osobami na wózkach inwalidzkich, a jeśli chodzi o osoby które maja trudności w poruszaniu to na własne oczy widziałam jak takie podpórki wykorzystywały. Pomysł jak najbardziej godny poparcia.
  • Michał Harasimowicz  16.01.2016 10:43
    Bardzo fajny projekt.

    We Wrocławiu i Łodzi podpórki są standardowo montowane przy ścieżkach. Nie wiedzieć dlaczego w Warszawie nie.

    Pozdrawiam
  • Abrakadabra  21.01.2016 00:23
    Popieram: podpórki stoją już w kilku miejscach w Wawie i są przydatne.
    Mam tylko zastrzeżenia co do ich długości, stanie jeden rower i koniec. Uważam, że w miejscach, gdzie się zmieszczą należy ustawiać dłuższe podpórki lub ze dwie.
    • Monika Więcek  23.01.2016 12:31
      Popieram, słuszna uwaga. Podpórki rowerowe, zwłaszcza w miejscach gdzie jest duże natężenie ruchu rowerowego usprawniają przejazd. Przyśpieszają go.
  • Mikołaj_  23.01.2016 15:11
    To nie takie proste. Podpórka musi stać w takim miejscu, by w żaden sposób nie kolidowała z ruchem pieszym. Dlatego praktycznie odpada stosowanie ich pomiędzy drogą dla rowerów i chodnikiem w obrębie skrzyżowań - zbyt duże ryzyko, że ktoś niedowidzący na nią wpadnie.
    • makslawr  29.01.2016 11:37 Autor projektu
      Oczywiście że podpórki powinny być postawione tak, aby nie przeszkadzać pieszym i mam nadzieję że właśnie tak zostaną postawione.
  • Monika Więcek  24.01.2016 14:07
    W obrębie Dworca Zachodniego było by to możliwe. Ścieżki rowerowe mają po swojej lewej stronie zieleń. Wydaje się że montaż podpórek byłby możliwy. Wprowadziłyby też porządek w tym miejscu.
    • Mikołaj_  25.01.2016 18:35
      Ruch mamy prawostronny - więc podpórka musi stać po prawej, nie po lewej stronie.
  • Monika Więcek  25.01.2016 19:24
    Ale zanim się wystartuje na środek jezdni to ten ruch prawostronny w naturalny sposób się układa. Temat do przemyślenia i oczywiście musi być zgodny z zasadami. Jak widzę że na Ochocie maluje się pasy rowerowe prowadzące z Grójeckiej pod prąd w Barską, wprost na postój taksówek, to podpórki rowerowe pod prąd to pryszcz.
  • Vicina68  24.02.2016 00:42
    To będzie nastepna przeszkoda architektoniczna dla pieszych i na pewno dla niepełnosprawnych
    • makslawr  24.02.2016 11:12 Autor projektu
      Podpórki mogą być postawione tylko w miejscach w których nie przeszkadzają pieszym.
  • Maestrofull  05.03.2016 13:20
    Bardzo dobry pomysł
    Pozdrawiam

Zaloguj się, aby komentować.