Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Scrabble na Ursynowie

1194
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Rafał Wesołowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
29 700 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • kultura
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1) Filie Biblioteki Publicznej im. J.U. Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy (URSYNOTEKI) - spotkania/warsztaty
2) Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów (DOK Ursynów) - turnieje
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Konkretne 3-4 placówki biblioteczne zostaną wskazane w uzgodnieniu z Dyrektorem Ursynoteki - w początkowym etapie realizacji zwycięskiego projektu
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt składa się z dwóch części:
1. organizacja spotkań/warsztatów scrabble (każdorazowo dla 20-30 uczestników, ponadto ewent. obserwatorzy, udział nieodpłatny)
- 24 spotkania (co ok. 2 tygodnie, 4 godzinne)
- każde spotkanie składa się z dwóch części:
= instruktor/doświadczony gracz prowadzi szkolenia na temat wybranego aspektu gry
= rozgrywany jest mini-turniej
2. organizacja trzech otwartych turniejów scrabble - każdy adresowany do maksimum 100 uczestników, ponadto ewent. obserwatorzy-kibice (dwudniowe turnieje rozgrywane w weekend, udział nieodpłatny)

Pierwsza część projektu zakłada organizację spotkań scrabble'owych dostępnych zarówno dla początkujących jak i osób mających już styczność z grą, bez limitu wiekowego. Z uwagi na uwarunkowania lokalowo-organizacyjne obowiązywać będą wcześniejsze zapisy (zasada pierwszeństwa). Przewiduje się możliwość obecności na zajęciach ograniczonej liczby dodatkowych osób w charakterze obserwatorów.
Każde spotkanie będzie się składało z dwóch części.
Pierwsza część zostanie przeznaczone na omówienie przez instruktora / doświadczonego gracza wybranej techniki scrabblowej (przykładowe tematy: liczenia punktów, prowadzenia zapisu, gospodarka literkami na stojaku, wymiana liter, słowa dwuliterowe, słowa trzyliterowe, "drogie" litery, anagramowanie, jak położyć scrabbla, dziwne słowa, tajemnicze końcówki, blokowanie i otwieranie planszy, przedłużki, gra z zegarem, Oficjalny Słownik Polskiego Scrabblisty, wykreślanka, gra w "dwójki", gra "w trójki", belgijka (scrabble porównawcze), Scrabble w Polsce i na świecie, historia scrabble, scrabble w innych językach)
Druga część to rozgrywka - instruktor doradza, objaśnia i pomaga grającym. Dla osób mających wcześniej styczność z grą, możliwość rozegrania mini-turnieju.
Po zakończeniu projektu zakupione na jego potrzeby materiały programowe (komplety scrabble, akcesoria itp.) pozostaną w dyspozycji Ursynoteki w celu dalszego ich wykorzystania w prowadzeniu bieżącej działalności statutowej tej instytucji kultury.

Druga część projektu zakłada organizację otwartych turniejów.
Turnieje rozgrywane będą zgodnie z zasadami wynikającymi z regulaminów Polskiej Federacji Scrabble. Turniej składa się z kilkunastu (12-15) rund w których specjalny program paruje graczy o zbliżonym poziomie gry. Gracze grają na czas z zegarami (każdy z graczy ma 20 minut na rozegranie partii). Dla uczestników przewidziano m.in. dyplomy, puchary i upominki oraz drobny poczęstunek (napoje, ciasteczka).

Informacje o zajęciach i turniejach będą rozpowszechniane z wykorzystaniem ulotek, afiszów, stron internetowych, prasy lokalnej.

Na potrzeby realizacji projektu przewidziano zaprojektowanie i wykonanie roll-upu z tytułem projektu i logotypem Budżetu obywatelskiego 2020.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt pozwoli mieszkańcom Ursynowa zapoznać się z grą w scrabble, a tym którzy już w nią grają rozwinąć swoje umiejętności.
Spotkania pozwolą na integrację mieszkańców z różnych grup wiekowych.
W grze w scrabble nie ma kategorii wiekowych - wszyscy grają razem - jedynym ograniczeniem jest umiejętność czytania i pisania.
Scrabble to najpopularniejsza gra słowna na świecie; zabawa, jaką dają gry planszowe połączona jest tutaj z doskonałą rozrywką intelektualną poszerzającą słownictwo i zakres wiedzy oraz rywalizacją sportową, podobną do szachów czy brydża.
Gra w scrabble rozwija zarówno umiejętności językowe jak i matematyczne (analiza i podjęcie odpowiedniej decyzji są równie ważne jak znajomość słów).
Reasumując, oczekiwane rezultaty realizacji projektu można określić następująco:
• nabycie, bądź doskonalenie umiejętności oraz popularyzacja gry w scrabble,
• sprzyjanie rozwojowi intelektualnemu i integracji mieszkańców
• możliwość wykorzystywania w kolejnych latach, przez Bibliotekę Publiczną, materiałów programowych zakupionych w ramach projektu


Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1) zakup materiałów programowych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć (komplety scrabble-15, stoły do gry-4, zegary-15, podręcznik-1) - łącznie 3 500 zł
2) koszty przeprowadzenia 24 zajęć 4godzinnych (instruktor, udostępnienie lokali) - łącznie 9 600 zł
3) przeprowadzenie 3 turniejów 2dniowych 14 400 zł, w tym:
a) wypożyczenie sprzętu turniejowego 600 zł
b) honoraria sędziów 1 500 zł
c) dyplomy, puchary i upominki dla uczestników 7 500 zł
d) udostępnienie sali na 1 turniej 2dniowy 3 000 zł
e) drobny poczęstunek dla 3 x 100 uczestników (napoje, ciasteczka) 1 200 zł
f) przygotowanie i obsługa organizacyjno-techniczna 3 turniejów 600 zł
4) rozpowszechnianie informacji o zajęciach i turniejach (afisze, ulotki, obsługa strony internetowej, publikacje w prasie lokalnej, dokumentacja foto i relacje z turniejów, projekt i wykonanie roll-up z logotypem Budżetu Obywatelskiego 2020) 2 200 zł

Koszty łącznie: 29 700 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
29 700,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
• nabycie, bądź doskonalenie umiejętności oraz popularyzacja gry w scrabble,
• sprzyjanie rozwojowi intelektualnemu i integracji mieszkańców
• możliwość wykorzystywania w kolejnych latach, przez Bibliotekę Publiczną, materiałów programowych zakupionych w ramach projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany