Wiaty rowerowe przy szkołach

1449
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
3 600 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 18561 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wszystkie dzielnice m.st. Warszawy. Szkoły i przedszkola publiczne zlokalizowane w Warszawie, na terenie których znajdują się stojaki rowerowe.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Konkretne placówki zostaną wybrane na etapie realizacji projektu.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Projekt polega na postawieniu przed wejściami do szkół i przedszkoli w Warszawie łącznie 90 wiat rowerowych. Każda wiata mieści 10 stojaków. Wiaty staną przed placówkami edukacyjnymi wybranymi na etapie realizacji, po konsultacji z dzielnicami lub dyrektorami szkół i przedszkoli. Dodatkowym kryterium wyłonienia szkół będą mogły być dane dotyczące zaangażowania placówek w akcję Rowerowy Maj. Aktualnie na terenie Warszawy jest ponad 200 placówek, które mają stojaki rowerowe na swoim terenie. W każdej dzielnicy m.st. Warszawy znajduje się taka placówka.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu dalsze zachęcanie dzieci do poruszania się rowerami do szkół i przedszkoli. Często barierą jest ewentualny możliwy deszcz i mokre siodełko. Postawienie wiat ma na celu zabezpieczenie rowerów przed zamoczeniem, czyli też uszkodzeniami elementów mechanicznych rowerów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt postawienia wiaty wraz z ewentualnym dostawieniem lub przestawieniem stojaków wynosi maksymalnie 40 tys. zł. Projekt zakłada postawienie 90 wiat.
90 wiat x 40.000zł = 3.600.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 600 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa warunków przechowywania rowerów, którymi dzieci i młodzież dojeżdża do szkół i przedszkoli.

Modyfikacje

22.08.2019 11:50
Koordynator w Biurze Edukacji
Oddano 18561 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Wiaty rowerowe z Budżetu Obywatelskiego tylko dla szkół, które brały udział w akcjach promocyjnych miasta?
    To skandal!
    Kierowcy nie mogą się doprosić parkingów od dziesięcioleci, ale wiaty na rowery muszą być postawione już, zaraz.
    Wg autora projektu na spotkaniu w PKIN, w okolicy też też za mało lumpeksów.
    Nano Chanceur  11.06.2019 09:31
    • Nie Pamiętam polityki UE w zakresie promocji parkingów samochodowych bo jej szczęśliwie nie ma. Pamiętam że koszt miejsca parkingowego w Amsterdamie dla mieszkańca to 100 000 euro, więc możesz sobie kupić takowe. Zrównoważona mobilność wg polityki UE to parkingi dla rowerów. I tylko dla rowerów.
      Marcin Czajkowski  12.06.2019 21:59
  • Autorowi najwyraźniej pomylił się Budżet Obywatelski z akcja Rowerowy Maj, a projekt składany do Budżetu z nagrodami przyznawanymi przez jej organizatorów. Widać również, że nie zna on w ogóle zasad uczestnictwa w tej akcji, w której brać mogli uczniowie i przedszkolaki dojeżdżający nie tylko na rowerach, ale również na hulajnogach, wrotkach, deskorolkach. Wiata i stojaki rowerowe to projekt preferujący tylko jednych uczestników tej akcji, a dyskryminujący pozostałych i w związku z takim charakterem jest on do odrzucenia!
    SamuelBor  11.06.2019 15:17
    • Nie widzę przeszkód, żeby pod wiatą stanęły również hulajnogi. Dane z Rowerowego Maja są cenne przy typowaniu szkół, bo wiemy gdzie już stoją stojaki rowerowe (przekazywane szkołom w ramach akcji) oraz w których placówkach dojazdy rowerem są popularne (na podst. wyników akcji). Gdyby projekt zakładał "100 wiat" i nie odnosił się w opisie do Rowerowego Maja, to wzięcie wyników akcji pod uwagę wciąż byłoby jak najbardziej zasadne.
      Marcin Górecki  24.07.2019 15:33
  • Projekt ciekawy, ale ma kilka poważnych wad. Po pierwsze, oszałamiająca kwota 4 milionów złotych sprawi, że prawdopodobnie przepadnie w głosowaniu - nie zmieści się w budżecie. Po drugie, nie wskazuje lokalizacji wiat, nie wskazuje przy których szkołach zostaną zbudowane, pokazuje tylko z sufitu wziętą liczbę "100". Ponadto - jeśli wiaty zostaną zbudowane na terenie szkół - nie spełnia kryterium dostępności. Polecam autorowi zgłaszać projekty w sposób bardziej przemyślany. Promocja ruchu rowerowego wśród uczniów to postulat słuszny, sam w przyszłości zagłosuję na wiaty przy szkołach jeśli będzie wiadomo których szkół będzie to dotyczyć a projekt zostanie podzielony na mniejsze, oddolne inicjatywy. W zaproponowanej formie projekt nie ma racji bytu.
    Jakub Dobromilski  11.06.2019 15:26
  • Doskonały pomysł. Wg wrocławskiego modelu najbardziej znanego i pezepracowanego przy koszcie ok. 30000 i 9 stojakach pewno uda się zejść jeszcze niżej. Wskazany PKIN od lat cierpi na brak stojaków. Wszędzie czułam wyrwikołka. Reszta też dobra - głosujcie ! Koniecznie!
    Marcin Czajkowski  12.06.2019 21:54
  • Dobry pomysł na wiatę rowerową pod PKiN!
    Mateusz Kaczmarczyk  18.06.2019 10:59
    • Autor, Rowert Buciak będzie miał daszek na rower pod robotą.
      Nano Chanceur  23.09.2019 09:10
  • Należy zadbać, aby stojaki pod wiatami miały niższą poprzeczkę, oprócz tej górnej. Dziecięce rowery nie sięgają ramą do górnej poprzeczki zwykłego, U-kształtnego stojaka i trzeba je przypinać "do słupka", co z kolei powoduje, że stoją niestabilnie. Taki techniczny szczegół.
    Marcin75  06.09.2019 22:02
    • Proszę się nie bać. Projekt będzie realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich. Mają tam na tyle dużo doświadczenia, że wiedzą, że stojaki pod szkołami muszą mieć niżej poprzeczkę.
      robert.buciak  06.09.2019 22:15 Autor projektu
  • Nie wiem, dla jakiego klimatu projektowano te wiaty, ale nie dla warszawskiego. W Warszawie zdarza się deszcz jednoczesny z wiatrem, a na to taka wiata pomoże mniej niż owinięcie siodełka plastikową torbą. I to właściwie wystarczający argument, żeby projektu nie poprzeć, niezależnie od sympatii ideologicznych.
    Użyszkodnik  17.09.2019 01:49
    • Widział Pan w praktyce wiaty widoczne na zdjęciu załączonym do projektu? Zaręczam, że bardzo dobrze spełniają swoją funkcję.
      Marcin Górecki  17.09.2019 11:07
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany