Wygodniej i bezpieczniej dla pieszych na Żytniej

1973
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
80 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 865 głosów za tym projektem

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
17.07.2020 13:52

Projekt organizacji ruchu dla odcinka w gestii ZDM został zatwierdzony. Zrealizowano prace w zakresie odcinka w rejonie skweru Wyszyńskiego.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich / Urząd Dzielnicy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Żytnia na całej długości
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt polega na poprawieniu niewygód, jakie spotykają pieszych, którzy chodzą wzdłuż ul. Żytniej. W szczegółach chodzi o:
1. Likwidacji fragmentów zatok znajdujących się mniej niż 10 metrów przed przejściem dla pieszych przy skrzyżowaniu ze Skwerem Wyszyńskiego (likwidacji ulegną 3 miejsca postojowe) i ustawieniu w ich miejsce donic z kwiatami
2. Uniemożliwieniu nielegalnego parkowania na chodniku przy przystanku tramwajowym przy ul. Okopowej po północnej stronie ul. Żytniej
3. Wyznaczeniu przejścia dla pieszych po zachodniej pomiędzy wlotami skrzyżowania z ul. Syreny
4. Wyznaczeniu przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Sokołowską wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem w jego sąsiedztwie
Uzasadnienie realizacji projektu
Na Woli mieszka dużo starszych osób, dla których poruszanie się pieszo jest jedyną możliwą formą aktywności fizycznej. Niestety ich możliwości poruszania się po okolicy własnego zamieszkania są ograniczone, gdyż nie mogą przejść po chodnikach ani bezpiecznie na drugą stronę jezdni ul. Żytniej. Poruszanie się na wózku inwalidzkim czy z wózkiem dziecięcym po chodnikach wzdłuż ul. Żytniej graniczy z niemożliwością. Co chwila można napotkać na utrudniającą poruszanie się pieszo przeszkodę w postaci nielegalnie zaparkowanych na chodnikach samochodów. Projekt ma na celu poprawienie warunków ruchu pieszego dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami i rodziców z małymi dziećmi.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Likwidacja fragmentów zatok znajdujących się mniej niż 10 metrów przed przejściem dla pieszych przy skrzyżowaniu ze Skwerem Wyszyńskiego oraz zakup donic z kwiatami - 35 000 zł
2. Uniemożliwienie nielegalnego parkowania na chodniku przy przystanku tramwajowym przy ul. Okopowej po północnej stronie ul. Żytniej - 6 000 zł
3. Wyznaczenie przejścia dla pieszych po zachodniej pomiędzy wlotami skrzyżowania z ul. Syreny - 12 000 zł
4. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Sokołowską wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem w jego sąsiedztwie - 20 000 zł
5. Dokumentacja projektowa - 7 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
80 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Likwidacja kilku miejsc postojowych zlokalizowanych zbyt blisko przejścia dla pieszych, ograniczenie możliwości nielegalnego parkowania.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Kolejny hurtowy projekt, w którym propozycje sensowne chyba są specjalnie wymieszane z nonsensownymi, żeby na te drugie łatwiej było wyrzucić publiczne pieniądze w błoto. Po kolei:

    Punkt 1. Przepisy nie zabraniają wyznaczenia zatoki postojowej w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych. Jest to rozwiązanie nie tylko legalne, ale dla każdego obytego z geometrią na poziomie szkoły podstawowej również oczywiste, że zaparkowany w ten sposób samochód nie utrudnia widoczności pieszym oraz kierującym zbliżającym się do przejścia pojazdem. Co więcej, jest to zatoka postojowa przeznaczona wyłącznie dla pojazdów KRRIT, więc postój innych pojazdów jest tam zabroniony, co widać na znakach w Google Street View. Ale nawet tego autorowi sprawdzić się nie chciało!

    Punkt 2. Zmiana organizacji parkowania z prostopadłego na równoległe jest w tym miejscu nieuzasadniona. Chodnik ma tam co najmniej 1,5 m szerokości, czyli tyle, ile wymagają przepisy co doskonale widać również na Google Street View. Zamiast zmieniać zasady postoju, które nie maja w tej sytuacji sensu, lepiej tam przeprowadzić remont chodnika!

    Punkt 3. Słupki, słupki, słupki - ale w tym miejscu przyznaję autorowi rację, ma to sens.

    Punkt 4. To kolejne kuriozum, ponieważ praktycznie na całym tym odcinku ul. Żytniej postój na chodniku jest dozwolony na zasadach ogólnych lub w sposób określony przez znaki drogowe, więc jest ono legalne. Czego więc chce autor, który domaga się w tym miejscu "uniemożliwienia nielegalnego parkowania na chodnikach", doprawdy nie wiadomo. Może więcej patroli SM lub policjantów z komisariatu na Żytniej, żeby walczyli z tym "nielegalnym parkowaniem"? Ale to nie mieści się w zakresie Budżetu Obywatelskiego.

    Punkt 5 Przy wlocie w ul. Syreny jest już dobrze oznaczone przejście dla pieszych, więc kolejne w tym miejscu, nie ma tam żadnego sensu.

    Punkt 6 Przejście przy Sokołowskiej - ma sens.

    Reasumując: Na sześć propozycji zmian postulowanych przez autora jedynie dwie mają uzasadnienie. A całość kosztów, łącznie z dokumentacją powinna się zamknąć w kwocie 20-25 tys. zł. Jednak dopóki autor nie przemyśli swojego projektu i nie ograniczy jego zakresu tylko do tych punktów nie należy na ten projekt w ogóle głosować!
    SamuelBor  13.06.2019 17:07
    • Popieram. Projekt do dużej poprawy.
      Bishop85  21.01.2020 18:04
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany