Więcej miejsc parkingowych i szersze chodniki na Pawińskiego

2031
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Jakub Fichna
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
139 200 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Zachodnia strona ulicy Pawińskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt ma na celu poprawienie wygody i bezpieczeństwa ruchu pieszego poprzez przeniesienie parkowania z chodników na szeroką jezdnię. Przy okazji zwiększy się liczba miejsc parkingowych.

Projekt zakłada:
1. Utworzenie pasa postojowego o długości ok. 60m i szerokości 2,5m na istniejącej jezdni. W rejonie budynków od Pawińskiego 28 do Siemieńskiego 17. Wybrukowanie kilku chodników łączących istniejącą opaskę z głównym ciągiem pieszym. Usunięcie istniejących barierki – urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
2. Wybudowanie antyzatoki na przystanku Wiślicka 02. (zawężenie jezdni)
3. Utworzenie pasa postojowego na istniejącej jezdni celem przeniesienia parkowania z chodnika na ulicę na poniższych odcinkach:
a) O długości ok. 60 metrów od nowopowstałej antyzatoki do skrzyżowania z Księdza Trojdena (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).
b) O długości ok. 80 w rejonie budynków Od Pawińskiego 14 do Pawińskiego 12 (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).
c) O długości ok. 80 m w rejonie budynków Pawińskiego 10 oraz Pawińskiego 8 (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).
d) O długości ok. 50 metrów pomiędzy ulicami Hankiewicza a Archiwalną,
e) O długości ok. 50 metrów za ulicą Hankiewicza w kierunku przejścia dla pieszych, (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).
Uzasadnienie realizacji projektu
Jezdnia ulicy Pawińskiego ma 9 metrów szerokości, a każdy pas ruchu ma ponadnormatywną szerokość 4,5 metra.
Tymczasem chodniki na Pawińskiego, choć niby mają w wielu miejscach 3,5 metra, ale są w ponad połowie szerokości pozajmowane przez parkujące samochody. Pieszym zostaje zazwyczaj jedynie 1,5 metra szerokości chodnika. Dodatkowo na długim odcinku ulicy taki chodnik jest tylko po jednej stronie ulicy i musi wystarczyć większej liczbie pieszych. Przeniesienie parkowania na jezdnię poprawi wygodę poruszania się pieszo. Ci z mieszkańców którzy potrzebują miejsc parkingowych nie zostaną ich pozbawieni. Już samo przeniesienie parkowania na jezdnię zwiększy liczbę miejsc parkingowych, bo w parkowaniu przestaną przeszkadzać znaki drogowe. Liczba miejsc parkingowych zwiększy się znacznie od strony Korotyńskiego, gdzie parkowanie na chodniku jest niemożliwe ze względu na pas zieleni, a projekt zakłada utworzenie tam nowych pasów postojowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Projekt Budowlany, Projekt Stałej Organizacji Ruchu – 25 000 zł
2. Roboty budowlane:
a) Wybrukowanie około 12 m2 chodnika – 3 200 zł
b) Usunięcie istniejących barierek – 5 000 zł
c) Wybudowanie antyzatoki (frezowanie, zmiana konstrukcji) 50 000 zł
d) Wdrożenie stałej organizacji ruchu 20 000 zł

3. Czasowa organizacja ruchu – projekt i wdrożenie – 30 000 zł
4. Dokumentacja powykonawcza – 5 000 zł
5. Tabliczka informacyjna - 1 000 zł
Łącznie : 139 200 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
139 200,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zwiększenie przestrzeni dla pieszych, uporządkowanie parkowania, zwężenie pasów jezdni do ok. 3,5 m.

Modyfikacje

21.08.2019 15:44
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
27.08.2019 12:47
Koordynator w Dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ciekawe, czy wzięto pod uwagę, że ulicą jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej.
    Antyzatoka na przystanku autobusowym spowoduje dodatkowe korki, które już istnieją. Spowolni to przejazd autobusów. W godzinach szczytu autobusy będą po prostu stały w korku, a ten będzie narastał z powodu antyzatoki.
    Czy po zwężeniu ulicy na miejsca parkingowe i antyztokę przystanku, autobusy będą się mogły minąć?
    Plan zwężenia ulicy bez myślenia o komunikacji miejskiej. Ochota jest coraz gorzej skomunikowaną dzielnicą Warszawy - tracimy kolejne linie autobusowe. Teraz utrudnimy przejazdy. Niedługo nie będzie możliwości poruszania się po Ochocie. Z ul. Pruszkowskiej czy wielu odcinków ul. Korotyńskiego do tramwaju na Grójeckiej jest daleko.
    Joanna Michalik  30.08.2019 15:45
    • Oczywiście, że wzięto pod uwagę komunikację autobusową. Antyzatoka przyśpieszy wymianę pasażerów (autobus nie musi wjeżdżać do zatoki), a przy wprowadzeniu parkowania na jezdni antyzatoka umożliwi poprowadzenie pasa parkingowego dalej. Antyzatoka nie spowoduje korków, a tym bardziej nie pogorszy czasu przejazdu autobusów. Wręcz przeciwnie, autobus gdy ruszy z przystanku będzie miał te kilka samochodów mniej przed sobą i przejedzie szybciej.
      Jakub F.  07.09.2019 09:38 Autor projektu
    • Na ulicy Pawińskiego nie ma zatok autobusowych, zatem już obecnie autobus nie musi do nich wjeżdżać. Nie rozumiem, co autor ma na myśli zatem i co tłumaczy - na pewno nie ten projekt.
      Antyzatoka natomiast to trwałe zwężenie ulicy. W projekcie nie podano jej wymiarów.
      Podano wymiar tylko 1 pasa postojowego - ma wynosić 2,5 metra.
      Nieprawidłowo podane są skutki realizacji projektu, ponieważ jest tam pomyłka matematyczna i to w zakresie obliczeń od 0 do 9, co jest żenujące.
      Obecne skutki realizacji to:
      ""Zwiększenie przestrzeni dla pieszych, uporządkowanie parkowania, zwężenie pasów jezdni do ok. 3,5 m.""

      Tymczasem 9m odjąć 2,5m i podzielić na 2 daje pas jezdni 3,25 metra. Zatem pasy jezdni wynosić będą jedynie 3,25.
      Do tego, domyślam się, będzie tego samego rozmiaru antyzatoka (niestety nikt w projekcie NIE podał jej wymiarów). Oznacza to trwałe zwężenie ulicy w tym miejscu powodujące trwałe zwężenie pasów jezdni do 3,25 i UTRUDNIENIA W MIJANIU SIĘ AUTOBUSÓW.
      Joanna Michalik  07.09.2019 17:11
    • W sytuacji gdy parkowanie zostaje przeniesione na jezdnię, to bez antyzatoki autobus musi wjechać w zatokę utworzoną przez miejsce bez zaparkowanych samochodów. Stąd konieczność wybudowania antyzatoki która będzie wystawać na szerokość pasa postojowego.
      Typowe pasy parkingowe mają szerokość 2 metrów (takie np. wprowadzono na Białobrzeskiej oddając niektóre chodniki pieszym), wtedy zostanie 3,5 metra dla pasów ruchu (i takie było moje założenie). Pasy ruchu po których jeżdżą autobusy mają różną szerokość, od 2,75 metra do 3,50 metra (np. wspomniana Białobrzeska i to także na odcinku Kopińska - Bitwy Warszawskiej).

      Warto też zauważyć, że już teraz na niektórych fragmentach ulicy Korotyńskiego pasy ruchu mają tylko 3 metry szerokości. Tak jest wszędzie tam gdzie istnieją lewoskręty: przy Korotyńskiego i przy Dickensa. Autobusy bez problemu mieszczą się tam na takich węższych pasach ruchu.

      Jak zapewne ekspertka od Budżetu Partycypacyjnego/Obywatelskiego wie, autor projektu nie ma możliwości jego korygowania po jego zgłoszeniu, nie mogłem więc zareagować na wpisanie przez ZDM 2,5 metrowej szerokości pasów postojowych. Możliwość edycji projektu mają tylko odpowiedzialni za to użytkownicy. Natomiast jako projektodawca będę mógł sprawdzać realizację projektu. ZDM zapewniał mnie że w wyniku realizacji projektu autobusy na Pawińskiego będą kursować bez utrudnień. Skoro mi również na tym zależy to proponuję skończyć to bicie piany.

      Podsumowując:
      Projekt dodaje kilkanaście miejsc parkingowych, zwiększa komfort i bezpieczeństwo pieszych przez oddanie im całej szerokości chodnika, umożliwia w (oby niedalekiej) przyszłości wprowadzenie dodatkowej zieleni, a na jezdni pozostawia tyle samo pasów ruchu i to wystarczającej szerokości także dla autobusów.
      Jeśli taka zmiana za niecałe 140 tysięcy złotych się komuś nie podoba, może na nią zagłosować.
      Jakub F.  09.09.2019 14:43 Autor projektu
    • Autor projektu wypowiada się agresywnie i lekceważąco o oponentce. Tymczasem sam przyznał się do faktu telefonicznego konsultowania projektu z ZDM. Zatem był czas i sposobność na dokonanie korekty ewidentnego błędu kalkulacyjnego, który spowodował zagubienie 0,5 metra ulicy w wyliczeniach. Nie da się rozciągnąć ulicy, a dobudowanie 0,5-metrowego pasa ulicy to ogromne koszty.
      Ten błąd czyni skutki realizacji fałszywymi.
      Trudno mieć nadzieję, że wadliwie napisany projekt będzie prawidłowo nadzorowany przez autora, skoro nie udało się odnaleźć 0,5 metra ulicy w obliczeniach, które nie są oszacowaniem, a prostym obliczeniem na liczbach w zakresie od 0 do 9.
      Zagubienie 0,5 metra jest nie do przyjęcia w takich projektach i budzi uzasadnione wątpliwości co do projektu, jako całości.
      Joanna Michalik  09.09.2019 15:47
  • W karcie opinii merytorycznej projektu znajduje się negatywna opinia Biura Polityki Mobilności i Transportu o tym projekcie, ze względu na komunikację miejską oraz planowaną budowę azyli na przejściach dla pieszych.
    ZTM negatywnie wypowiedział się o projekcie - powstanie zbyt wąska ulica i nie będą się mogły mijać autobusy.
    Dlaczego nie załączono opinii ZTM.
    Dlaczego zatem ten projekt jest głosowany?
    Joanna Michalik  05.09.2019 14:26
    • Negatywna opinia BPMiT była spowodowana miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, który zakładał wprowadzenie pasów rowerowych. To zostało mi przekazane jako problem w formie telefonicznej, to zostało podkreślone w opinii. BPMiT nie zajmuje się komunikacją miejską, wskazało tylko że trzeba ją wziąć pod uwagę (tak samo jak budowę azyli).
      Nie dotarła do mnie żadna negatywna opinia ZTM. Zarządcą drogi jest ZDM, co jest spowodowane właśnie tym, że po ulicy jeżdżą autobusy. Zakładam, że weryfikujące pozytywnie projekt ZDM zna wymagania ZTM, skoro zarządza wszystkimi ulicami z komunikacja miejską.
      W skutkach realizacji projektu, wypełnionych właśnie przez ZDM, jest mowa o pasach ruchu szerokości 3,5 metra na których spokojnie wymijają się autobusy.
      Podobna zmiana miała miejsce na ulicy Białobrzeskiej od strony Dickensa. Piesi mają do dyspozycji szerszy chodnik, samochody parkują na jezdni, a autobusy mijają się bez problemu.
      Jakub F.  07.09.2019 10:00 Autor projektu
    • Autor powołuje się na opinię ZDM. Trudno orzec, kto zrobił zatem błąd w obliczeniach matematycznych w zakresie od 0 do 9. Opisałam to w komentarzu powyżej, ale powtórzę:
      Obecnie ulica ma 9m - tak podaje w opisie autor projektu, a ZDM tego nie koryguje.
      W projekcie opisany jest jeden pas postojowy 2,5m, autor zapomniał wpisać rozmiarów pozostałych pasów oraz antyzatoki.
      9m odjąć 2,5m i podzielić na 2 daje pas jezdni 3,25 metra. Zatem pasy jezdni wynosić będą jedynie 3,25.
      Skutki realizacji projektu są zatem fałszywe.

      Opinia merytoryczna projektu jest negatywna. Natomiast, jak opisuje autor, negocjacje były prowadzone telefonicznie. Nie ma zatem śladu kto, co sugerował i na czym miały polegać zmiany i poprawki projektu. Jest to niesprawdzalne.
      Ale po takich działaniach NAGLE w karcie oceny formalnej jest ocena pozytywna.
      Głosujący mają oprzeć się na oświadczeniu autora na temat projektu, w którym ani autor, ani profesjonalista z ZDM nie zauważyli pomyłki o 0,5m szerokości ulicy, czy też 0,25cm szerokości każdego pasa ruchu.
      Projekt jest błędny, ma fałszywe wnioski w zakresie skutków realizacji i nie powinien być głosowany.
      Joanna Michalik  07.09.2019 17:22
    • Karta ponownej oceny merytorycznej zmienia weryfikację na pozytywną i dopuszcza projekt do głosowania. Jeśli komuś tak bardzo zależy by projekt nie mógł być wybrany, proszę zgłosić się do osób odpowiedzialnych za organizację Budżetu Obywatelskiego.
      Jakub F.  09.09.2019 14:53 Autor projektu
  • Małe porównanie:

    Projekt dodaje kilkanaście miejsc parkingowych (przynajmniej 12), zwiększa komfort i bezpieczeństwo pieszych przez oddanie im całej szerokości chodnika, umożliwia w (oby niedalekiej) przyszłości wprowadzenie dodatkowej zieleni, a na jezdni pozostawia tyle samo pasów ruchu i to wystarczającej szerokości także dla autobusów. Projekt kosztuje 140 tysięcy złotych.

    Niedawno ZDM wybudował parking na Pawińskiego na 19 miejsc, który tylko zabrał kawał trawnika. Koszt budowy tego zwykłego naziemnego parkingu to 332 tysiące złotych.
    Jakub F.  09.09.2019 15:11 Autor projektu
    • Projekt napisany jest wadliwie, a wyliczenia są niedokładne.
      Jego realizacja spowoduje utratę możliwości wybudowania pasów dla rowerzystów, co uczyni ulicę Pawińskiego skrajnie niebezpieczną dla tych użytkowników drogi. Takie pasy były planowane.
      Z projektu wynika zatem, że chęć zwężenia ulicy proponowana przez autora przesłania jakiekolwiek inne cele ważne dla mieszkańców, jak bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, sprawność przejazdu komunikacją miejską, zmniejszenie hałasu i emisji CO2 oraz szkodliwych pyłów. Smog jest szkodliwy dla wszystkich, także dla pieszych idących szerokimi chodnikami...
      Przy obliczaniu długości pasów postojowych nie wzięto pod uwagę konieczności zapewnienia wyjazdu z poszczególnych ulic, już istniejących słupków, budowy azyli, które powodują zmianę organizacji ruchu, a wtedy nie może tam być pasa postojowego - ulica Pawińskiego ma tylko 9m. Autor niby to opisał, ale tylko sobie oszacował, zapewne tak dokładnie, jak liczono szerokość pasa jezdnego. Ciągle będzie kilku, kilkunastu metrów brakować.
      Parkujący kierowcy będą blokować przejazd, co nasili korki. Obecnie jest możliwość wyprzedzenia parkującego samochodu.
      Zatem te dodatkowe miejsca, których będzie kilka - bo autor wcale nie policzył tego dokładnie i nie wiadomo skąd jest liczba 12, zostaną okupione nasileniem problemów związanych z komunikacją miejską, nasilą się korki, hałas, emisja C02 oraz groźnych pyłów wytwarzanych w trakcie hamowania.
      Zatem przemawia do mnie prostszy argument - po co wydawać pieniądze podatników na coś, co jest złe po prostu.
      Joanna Michalik  09.09.2019 15:42
  • Telefoniczna konsultacja odbywała się PRZED zmianami wprowadzonymi przez ZDM (czyli wpisaniem 2,5 metra).
    Wydawało mi się, że nie mam oponentów, ale w sumie to dobre określenie na kogoś, kto najpierw narzeka, że autobusy będą blokować samochody, by później insynuować próbę likwidacji komunikacji autobusowej. Kogoś kto raz wskazuje na potrzebę wprowadzenia pasów rowerowych, raz nie chce miejsc parkingowych, a raz straszy ich likwidacją. Jak widać kij zawsze się znajdzie.
    Doceniam aktywność internetową w różnych miejscach: tutaj, na facebooku, nawet na niszowych stronach. Proponuję jednak spożytkować ją bardziej pozytywnie.
    Jakub F.  11.09.2019 13:25 Autor projektu
    • Odpowiedź autora ewidentnie wskazuje, że nie panuje on nad projektem i nie jest w stanie lub po prostu nie chce zauważyć błędów i zagrożeń.
      Powtórzę zatem po raz kolejny:
      1. Projekt jest zły i zawiera ewidentne błędy kalkulacyjne
      2. Skutki realizacji są fałszywe - pasy jezdne będą dużo węższe
      3. Nie przedstawiono wszystkich skutków, jak na przykład likwidacja pasów dla rowerzystów
      4. Realizacja projektu spowoduje utrudnienia dla komunikacji miejskiej, czego skutkiem może być jej likwidacja na ul. Pawińskiego. ZTM wycofa autobusy, jeżeli nie będą mogły się mijać.
      5. Budzi również uzasadnioną wątpliwość tryb oceny projektu

      Mieszkańcy Ochoty poniosą ogromne straty na skutek realizacji tego projektu, co w jasny i klarowny sposób wykazałam w kolejnych komentarzach.
      Autor nie chce rozumieć argumentów, ponieważ widzi tylko jeden cel - zwęzić pasy jezdne za wszelką cenę - bez względu na opinie mieszkańców.
      Obrona mieszkańców przed realizacją fałszywych, błędnych projektów to jest właśnie działanie pozytywne.
      Joanna Michalik  11.09.2019 15:16
  • Durny pomysł! W Polsce parkuje sie na chodniku i nikomu to nie przeszkadza! Dużo starszych jeździ samochodami bo ich "aktywiści" nie zmuszą do jazdy rowerkiem i ci nadal bedą z przyzwyczajenia parkować na chodniku! Jak sie zwęzi ulice to będą z tego same problemy np będzie trudniej wyprzedzić kogoś kto jedzie wolno czy autobus który sie zatrzymuje na przystanku! Nie głosujcie na ten projekt!!
    KryspinKZ  12.09.2019 08:51
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany