Rewitalizacja Al. Jerozolimskich i nowe miejsce spotkań dla mieszkańców (droga rowerowa, drzewa i poprawa bezpieczeństwa).

1510
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Stara Ochota
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
198 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na stworzeniu miejsca odpoczynku dla okolicznych pracowników. za dnia dla pracowników, wieczorami dla mieszkańców. Zostanie poprawione bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji przez Al. Jerozolimskie oraz wyprostowany przebieg drogi rowerowej. Dodatkowo zostaną utworzone miejsca parkingowe wzdłuż Al. Jerozolimskich. Ponadto będzie łącznik rowerowy do Barskiej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Stara Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Al. Jerozolimskie (po stronie linii kolejowej, parzysta) od Spiskiej do Białobrzeskiej oraz Grzymały Sokołowskiego i Barska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Al. Jerozolimskie (po stronie linii kolejowej, parzysta) od Spiskiej do Białobrzeskiej oraz Grzymały Sokołowskiego i Barska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na stworzeniu miejsca odpoczynku dla okolicznych pracowników. za dnia dla pracowników, wieczorami dla mieszkańców. Zostanie poprawione bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji przez Al. Jerozolimskie oraz wyprostowany przebieg drogi rowerowej. Dodatkowo zostaną utworzone miejsca parkingowe wzdłuż Al. Jerozolimskich. Ponadto będzie łącznik rowerowy do Barskiej.
Opis projektu
Projekt polega na stworzeniu miejsca odpoczynku dla okolicznych pracowników. za dnia dla pracowników, wieczorami dla mieszkańców. Zostanie poprawione bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji przez Al. Jerozolimskie oraz wyprostowany przebieg drogi rowerowej. Dodatkowo zostaną utworzone miejsca parkingowe wzdłuż Al. Jerozolimskich poprzez zamianę parkowania prostopadłego na jezdni serwisowej na parkowanie równoległe przy jezdni serwisowej i na skrajnym pasie jezdni głównej. W ten sposób poprawiona zostanie poprawiona skrajnia drogi rowerowej (samochody zderzakami parkują do połowy drogi rowerowej) oraz zwiększenie miejsca na lipy (tak aby korzenie były pod powierzchnią biologicznie czynną). Dodatkowo przewiduję posadzenie 4 drzew co 30 metrów pomiędzy Pl. Zawiszy a Spiską po północnej stronie oraz 6 drzew pomiędzy budynkiem Jerozolimskie 98 a 134.

Ponadto będzie łącznik rowerowy do Barskiej od skrzyżowania Grzymały/Jerozolimkskie wraz z przejazdem przez skrzyżowanie Szczęśliwicka/Grzymały.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie chodnik ma 1,5 i jest notorycznie zastawiony zderzakami samochodów, które parkują prostopadle. Ponadto droga rowerowa nie ma zachowanej skrajni, a drzewa mają raptem metr kwadratowy ziemi, bo wybrukowany jest fragment działki pasa drogowego pod parking (ostatnio lipy marnieją). Obok jest ulica 4-pasowa,, na której można zrekompensować bilans miejsc postojowych i zawęzić przekrój ulicy. Droga rowerowa będzie przebudowywana ze środków ZDM. Projekt ma wspomóc finansowo i skoordynować pracę, aby ulica służyła wszystkim. Łącznik rowerowy w Barską poprawi spójność (Barska jes tna całej długości dla rowerów dwukierunkowa już).

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
łącznik rowerowy w Barską - 180 m = 85000 zł
wyznaczenie miejsc parkingowych na pasie Al. Jerozolimskich 30 000 zł
zwiększenie przestrzeni dla drzew 10 000 zł
przebudowa chodnika przed budynkami i zamiana parkowania na równoległe na serwisówce - 30 000 zł
nowe drzewa przy niezabudowanej działce oraz 4 drzewa pomiędzy Spiską a Pl. Zawiszy - 2000 x 10 = 20 000 zł
2 ławki - 3000 zł
Projekt 20 000 zł
Łącznie: 198 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
198 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
podlewanie drzew 2000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 16:43
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Witam. Miejsce odpoczynku dla pracowników powinien tworzyć pracodawca. Projekt jest nastawiony na użycie budżetu partycypacyjnego do celów pracowniczych - miejsce odpoczynku dla pracowników, miejsca parkingowe dla pracowników Bramy Zachodniej i pozostałych budynków biurowych. Zupełnie nie widzę możliwości korzystania z tej części Alej dla celów mieszkańców. To miejsce jest ciągiem biurowców, a projekt ma na celu zawłaszczenie pasa jezdni dla stworzenia miejsc do parkowania dla przyjezdnych pracujących w wymienionych biurowcach. Zawłaszczenie pasa jezdni pod parking dla pracowników spowoduje jeszcze większe korki w tej części miasta.
    Sumując. Mieszkańcy, podkreślam - mieszkańcy Ochoty mają do dyspozycji pieniądze dzięki którym mogą polepszyć swoje miejsce do życia. Nie wyobrażam sobie by ktoś z Ochocian zagłosował świadomie na ten projekt. Pieniądze z budżetu przeznaczamy na nasze potrzeby nie na potrzeby ludzi którzy są u nas tylko gośćmi.
    Monika Więcek  16.01.2016 15:50
  • No właśnie celem projektu jest odebranie tego co zostało zabrane pod jezdnię serwisową i pod parkingi. Proszę zauważyć, że została jezdnia poszerzona z 2 do 4 pasów i zabrany cały trawnik, który tu wcześniej był, a okoliczni mieszkańcu tu wychodzili z psami. Teren jest w klinie napowietrzającym centrum Warszawy i tereny biologicznie czynne powinny stanowić 60% każdej działki geodeyzjnej (tak było w dokumentach z 1992 r. i 2001 r. i tak jest w obecnych). i zgodnie ze Studium (ostatni wyrok jest ze Studium musi być brane pod uwagę przy wydawaniu jakichkolwiek decyzji) musi być te 60 %. Chodnik został zawężony do 1,5 m - jest niezgodny z przepisami. Przy Bramie Zachodniej jest wszystkie niewymiarowe - nie ma nawet oznakowania drogi rowerowej, bo wszystko nie spełnia żadnych norm, chodnika w ogóle nie ma, bo ma 50 cm. Swoją drogą - już wiem co złożę w BP2018 - sprawdzenie czy budynki spełniają przepisy odnośnie odległości od toru i terenu kolejowego (pójdą do rozbiórki :D ?). Ci pracownicy to palą papierosy i rzucają odpadki pod lipy - one zaczęły marnieć. Nikt nie dba o nie. Musimy sami o nie zadbać. Teren ten wygląda jak jeden wielki developerski slams. Mi to przeszkadza i chcę to zmienić.
    patryk84b  16.01.2016 17:42 Autor projektu
  • Owszem ten teren był kiedyś oazą dla psiarzy, bardzo przyjemną okolicą do spacerowania. Zgadzam się że obecnie to biurowe, betonowe otoczenie, nieprzyjazne dla nikogo. Mieszkańcy przestali chodzić w ten rejon dzielnicy i wątpię by to się zmieniło przez poszerzenie parkingu. Jeśli są wątpliwości co do prawnej strony inwestycji to sprawa jest dla sądu. Owszem lipy marnieją, zgadzam się z tym że zakątek z przyjaznego stał się niedostępny, betonowy. Uważam że budżet powinien być skierowany na uliczki które są bliżej mieszkańców, dosłownie. Ochocianie odwrócili się od Alej i zaczęli skupiać się na tym co biegnie w najbliższym otoczeniu.
    Teren Bramy Zachodniej był terenem Kolei, został sprzedany i należy do dewelopera. Wątpię by coś się tu dało zrobić. Natomiast poszerzanie parkingu nie pomoże mieszkańcom ale pracownikom biurowców, którzy jeszcze liczniej będą przyjeżdżać samochodami do pracy. Uważam że dla mieszkańców ten teren jest stracony.
    Monika Więcek  16.01.2016 18:56
  • Co to jest "park biznesu" ?
    Marcin Górecki  04.02.2016 12:49
    • Trawnik z drzewami, na którym można się położyć z laptopem i pracować. Ewentualnie jakiś kontakt do podłączenia zasilania.

      Mogą być też ławki (dla tych w marynarkach), którzy obsługują klientów lub nadzorują innych, czy na trawniku rzeczywiście pracują :D

      Miejsca parkingowe przeniesione częsciowo na pas jezdni (bilansuje się).
      patryk84b  04.02.2016 22:44 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany