15 - Rozbudowa pętli autobusowej przy ul. Wiertniczej

12.12.2015 17:17 Niewybrany w głosowaniu

Rozbudowa przystanku autobusowego „Wilanów 08” i "Wilanów 12" przy ul. Wiertniczej poprzez wydłużenie pasa postojowego zatoki.

Oddane głosy

230

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

110 946,00 zł

Dzielnica

Wilanów


Charakter projektu

Lokalny, Obszar I


Lokalizacja projektu

ul. Wiertnicza

Istotne informacje o lokalizacji

Przystanek autobusowy „Wilanów 06”


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Rozbudowa pętli autobusowej przy ul. Wiertniczej umożliwi ZTM przedłużenie linii 131 do krańca WILANÓW. Z przystanku oraz autobusów tych korzystać będą mieszkańcy udający się w kierunku/do centrum Warszawy w godzinach ich kursowania.

Pełny opis projektu

Rozbudowa pętli autobusowej przy ul. Wiertniczej polegać będzie na wydłużeniu obecnego pasa postojowego zatoki, przebudowie oświetlenia ulicznego i dostosowaniu chodnika do obowiązujących standardów obsługi pasażerów. Rozbudowa przystanków WILANÓW 08 i WILANÓW 12 pozwoli na skierowanie na nowy przystanek małych autobusów linii 163 i 725, dzięki czemu zwolni się miejsce na przystanku „Wilanów 04”, co z kolei umożliwi przedłużenie linii 131 do krańca WILANÓW. Szacunkowa powierzchnia wydłużonego pasa postojowego zatoki wynosi 75 metrów kwadratowych (szer. 3 m x dł. 25 m).

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Ulicą Wiertniczą z/do Wilanowa kursuje tylko jeden autobus linii 180. Jest to linia turystyczna, niezapewniająca wygodnego dojazdu z/do centrum Warszawy. Powtarzające się wnioski mieszkańców o przedłużenie linii 131 do krańca WILANÓW były odrzucane przez ZTM ze względu na zbyt małą pojemność pętli. Jej rozbudowa umożliwi poprawę obsługi komunikacyjnej ciągu ul. Wiertniczej.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Szacunkowe koszty, związane z wydłużeniem o 20 zatoki przystankowej, w której zlokalizowane są przystanki WILANÓW 08 i WILANÓW 12, kształtują się następująco:
- chodniki, perony, 60 m2, ok. 15 000 zł
- przystanek, przeniesienie peronu (systemowy), 25 mb, 20 000 zł,
- zatoka przystankowa, 62 m2, 30 000 zł,
- instalacja elektryczna, 40 mb, 7 000 zł,
- projekt i wdrożenie czasowej organizacji ruchu, 10 000 zł,
- dokumentacja projektowa z SOR, 8 200 zł.

Razem netto: 90 200 zł.
Razem brutto: 110 946 zł.

Całkowity koszt projektu: 110 946,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Sprzątanie mechaniczne (52 x 210 zł x 0,025 km) – 273 zł
Odśnieżanie mechaniczne (10 x 60 zł x 0,025 km) - 15 zł
Posypywanie solą mechaniczne (10 x 200 zł x 0,025 km) – 50 zł
Remonty bieżące (100 zł x 1 metr kwadratowy) – 100 zł


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 438,00 zł

Karty weryfikacji



Komentarze (12)

  • kemot404  12.12.2015 19:17
    Można podejrzewać, że autorka projektu wcale nie policzyła ile tak naprawdę może wynieść jego realny koszt i wpisała 100 tys. dla zasady.
  • Joanna Szubińska-Piszczek  13.12.2015 11:08 Autor projektu
    Już rozwiewam podejrzenia. Kwota została skalkulowana przez ZTM i przekazana mi pismem z dnia 2.12 br. Co więcej, ZTM "widzi zasadność" rozbudowy tej pętli.
  • alulindas  15.12.2015 17:36
    to może ZDM by rozbudowało pętlę autobusową, a nie z kwoty 1 % przeznaczonej na BP. Normalnie draństwo. a co się dzieje z pozostałymi 99% podatku, co miasto z nimi robi?
  • Joanna Szubińska-Piszczek  15.12.2015 21:17 Autor projektu
    Zgadzam się z przedmówcą, ale nie mamy wyjścia. Jak nie wybudujemy w Wilanowie chodników, wiat przystankowych, oświetlenia, miejsc parkingowych, nie posadzimy drzew, nie postawimy ławek, itp. z Budżetu Partycypacyjnego, to możemy tak czekać i czekać.
  • paulina_f  28.12.2015 22:09
    Jaka jest gwarancja, że po przebudowie pętli trasa linii 131 zostanie faktycznie wydłużona? Czy dysponuje Pani jakąś pisemną deklaracją ZTM w tej sprawie? Przy tak sformułowanym zakresie projektu możemy mieć do czynienia z sytuacją, że pomimo realizacji projektu cel, jaki mu przyświecał (polepszenie komunikacji na tym terenie), nie zostanie osiągnięty :(
  • Joanna Szubińska-Piszczek  29.12.2015 09:18 Autor projektu
    W piśmie ZTM z dn. 2.12. br. czytamy: "Odnosząc się do postulatu wydłużenia wybranych kursów linii 131 do pętli WILANÓW uprzejmie informujemy, iż w odpowiedzi na powtarzające się wnioski mieszkańców, podejmujemy starania na rzecz poprawy dojazdu z ciągu Wiertniczej do ścisłego centrum Warszawy. Zaznaczamy jednak, że działania te są ściśle uzależnione od modernizacji wybranych przestanków na pętli". Potwierdził to też przedstawiciel ZTM na posiedzeniu połączonych komisji Rady Dzielnicy Wilanów dn. 17.12 br.
    • Miasto-Ogród  09.01.2016 23:56
      Jak podał w grudniu portal Sadyba24.pl, ZTM zadeklarował, że nie planuje wydłużenia wszystkich kursów 131 do pętli Wilanów, a jedynie jednego na trzy. Jednocześnie cytowany przedstawiciel ZTM stwierdził, że jest w trakcie dogadywania się w tej sprawie z innymi miejskimi spółkami i urzędem dzielnicy Wilanów. Wnioskuję z tego, że jednak prowadzone są jakieś prace wśród jednostek miejskich w tej sprawie i że budżet partycypacyjny nie jest jedynym rozwiązaniem na pozyskanie środków.
    • Joanna Szubińska-Piszczek  10.01.2016 22:26 Autor projektu
      Cieszy mnie takie zainteresowanie tym projektem. To prawda, co Pan/Pani pisze. Nie ma uzasadnienia dla przedłużania wszystkich kursów linii 131 (kursuje co 7-8 min). Jeśli chodzi o rozmowy między ZTM, ZDM i Urzędem Dzielnicy, oczywiście są one prowadzone, ponieważ jest to poważny projekt wymagający nie tylko nakładów finansowych, ale również zmiany rozkładu jazdy autobusów, prawdopodobnie zwiększenia taboru. Przedstawiciel ZTM na posiedzeniu połączonych Komisji Rady Dzielnicy Wilanów dn. 17.12 br. poinformował radnych o przewidywanym terminie rozbudowy pętli - 2017 rok. Jeśli mieszkańcy zagłosują na ten projekt w ramach Budżetu Partycypacyjnego, będzie on zrealizowany na pewno. Jeśli nie, spółki miejskie będą zmuszone wygospodarować środki ze swoich budżetów. I to już takie pewne nie jest.
  • Piotr Gąsowski  12.01.2016 23:09
    ZTM planuje wybudowanie dużej pętli w pobliżu nowej trasy która wyjdzie z tunelu spod Ursynowa na przedłużeniu Al. Rzeczpospolitej, mało tego ZTM chce wtedy zlikwidować pętle Wilanów przy cmentarzu. Jest to firma która lubi remontować za duże pieniądze następnie burzyć i wybudować od nowa np. P+R Stokłosy. Dwa lata po generalnym remoncie stwierdzono, że trzeba wybudować nowy parking. Jak ZTM by chciał zrobić coś dobrego to wydłużył by linię 725 do pętli Sadyba, 131 do Wilanowa, 163 przeniósł by na przystanek po drugiej stronie przy poczcie tam gdzie zatrzymuje się 742 jadąc z Góry Kalwarii. Problem rozwiązany tylko trzeba chcieć. Wydłużenie o 25 m zatoki niewiele zmieni i może zostać zakwestionowane przez inż. Galasa dlatego, że za blisko będzie wyjazd z pętli i dodatkowo jezdnia jest w łuku. Proponuje podnieść roczny koszt eksploatacji bo jest bardzo niski. Wątpię aby znalazła się firma która będzie za 438 zł przez cały rok sprzątała, odśnieżała i posypywała. Mimo wszystko życzę powodzenia w sprawie projektu.
    • Joanna Szubińska-Piszczek  13.01.2016 13:51 Autor projektu
      Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie czyli przeniesienie przystanków małych autobusów do rozbudowanej zatoki wzdłuż przy ul. Wiertniczej nie zostało zakwestionowane w piśmie ZTM, ani przez przedstawiciela ZTM na posiedzeniu połączonych Komisji Rady Dzielnicy Wilanów. Jeśli chodzi o koszt eksploatacji, przypominam, że mówimy o powierzchni 75 metrów kwadratowych odśnieżanych/sprzątanych przy okazji odśnieżania/sprzątania ulicy Wiertniczej. Takie dane uzyskałam w Wydziale Infrastruktury. Poza tym, będą one jeszcze weryfikowane przez Urząd.
  • Aleksandra Van Lierop  16.06.2016 14:00
    Kto powiedział, że nie ma uzasadnienia dla przedłużenia wszystkich kursów linii 131 do pętli Wilanów? Czy zakładacie Państwo, że wszyscy mieszkańcy starego Wilanowa poruszają się samochodami? Codziennnie ok 16.00 odbieram dzieci ze szkoły na Sadybie. Proponuję wybrać się na przystanek "Goraszewska"przy CH Sadyba) i postać tam 20-30 minut z dziećmi i zakupami, za każdym razem przepuszczając 2-3 autobusy 131 zanim dojedzie (najczęściej spóźnione) 180. Poza godzinami szczytu i w weekendy jest jeszcze gorzej. A jeszcze kilka lat temu do Wilanowa kursowała pospieszna linia 522. Czy ztm zależy na utrzymaniu miejsca dla linii 131 na pętli Sadyba?

    Chciałam zagłosować na Pani projekt, ale nie na takich zasadach.
    • Joanna Szubińska-Piszczek  16.06.2016 18:42 Autor projektu
      To ZTM stwierdził, że nie ma uzasadnienia dla przedłużenia wszystkich kursów linii 131 do pętli Wilanów. Ogromnym naszym wspólnym (mieszkańców, Rady Dzielnicy Wilanów, Zarządu Dzielnicy Wilanów) sukcesem jest zgoda ZTM na przedłużenie co trzeciego (jeśli dobrze pamiętam) kursu. W takich realiach się poruszamy.

Zaloguj się, aby komentować.