Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Nowe drogi dla rowerów

449
Trwa ocena
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Łukasz Gawryś
Współautorzy patryk84b
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 980 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Budowa dróg dla rowerów na ulicach: Domaniewska, Marynarska, Aleje Jerozolimskie, Poleczki, Wawelska, Niepodległości, Woronicza, Szczęśliwicka, Świderska, Fieldorfa, Popularna, Zadumana, Siarczana, Kijowska, Grenadierów, Marszałkowska.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Domaniewska, Marynarska, Aleje Jerozolimskie, Poleczki, Wawelska, Niepodległości, Woronicza, Szczęśliwicka, Świderska, Fieldorfa, Popularna, Zadumana, Siarczana, Kijowska, Grenadierów, Marszałkowska.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa dróg dla rowerów na ulicach: Domaniewska, Marynarska, Aleje Jerozolimskie, Poleczki, Wawelska, Niepodległości, Woronicza, Szczęśliwicka, Świderska, Fieldorfa, Popularna, Zadumana, Siarczana, Kijowska, Grenadierów, Marszałkowska.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na następujących ulicach:
Domaniewska (strona północna, odc. Samochodowa-Wołoska, odcinek 330 metrów)
Marynarska (strona południowa, odc Postępu -Obrzeżna, około 300 metrów) + przejazd na skrzyżowaniu Marynarska/Wołoska.
Aleje Jerozolimskie (strona północna, odcinek Dworzec Zachodni -Bitwy Warszawskiej, około 800 metrów)
Poleczki (strona południowa, odcinek Taneczna-Tango, około 290 metrów)
Niepodległości (strona zachodnia, odcinek Wawelska-Kładka przy Bibliotece Narodowej, około 450 metrów)
Woronicza (strona północna, odcinek Marynarska - Etiudy, około 800 metrów)
Szczęśliwicka (strona zachodnia, odc. Bitwy Warszawskiej - Grzymały Sokołowskiego, około 600 metrów)
Świderska (strona zachodnia, odc. Trasa MP - Porajów, około 250 metrów)
Fieldorfa (po obu stronach, odc. Umińskiego-Jana Nowaka, dwa razy około 500 metrów)
Popularna (strona północna, odc. Aleje Jerozolimskie - Czereśniowa, około 470 metrów)
Zadumana (Drawska - Aleje Jerozolimskie, około 550 metrów)
Siarczana (skrzyżowanie Zabranieckiej/Trasa Świętokrzyska - skrzyżowanie Chemiczna/Rybińska, około 300 metrów, na terenie działki miejskiej)
Kijowska (strona północna, odcinek Markowska - Aleja Tysiąclecia, około 670 metrów)
Marszałkowska (strona wschodnia, odcinek Świętokrzyska-Królewska, około 300 metrów)

Wyznaczenie pasów rowerowych na:
Grenadierów (odcinek, Aleja USA - Waszyngtona, około 380 metrów)

Oznaczenie jako Ciąg pieszo-rowerowy lub oddzieloną drogę dla rowerów i chodnik na:
Wawelska (strona południowa, odcinek Żwirki i Wigury - Niepodległości, około 950 metrów)
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój infrastruktury dla rowerów wspierający ekologiczne formy transportu. Tworzenie spójnej sieci po której można jeździć rowerem.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 980 000,00 zł

Modyfikacje

20.01.2020 21:42
Autor projektu
20.01.2020 21:43
Autor projektu
21.01.2020 16:53
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest zbędna. Ludzie nie potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość. Ścieżki rowerowe zwiększają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt miejsc parkingowych, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych miejsc postojowych a nie ścieżkę.
    bakarowanowy12  18.01.2020 18:24
    • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest niezbędna. Ludzie bardzo potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość, której zwiększenie osiągnie się jedynie poprzez stworzenie udogodnień dla ruchu rowerowego. Ścieżki rowerowe zmniejszają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt dróg dla rowerów, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych dróg dla rowerów.
      cyklopatopedoterrorysta  21.01.2020 08:21
    • Opowiadanie, że ścieżki rowerowe zwiększają korki to największa bzdura pod słońcem. Każdy nowy rowerzysta to potencjalnie jeden samochód mniej. Na jednym miejscu postojowym dla samochodu zmieści się ponad 8 rowerów!
      Lukasz33  26.01.2020 01:11
    • „Potencjalnie jeden samochód mniej” - szkoda, że tylko potencjalnie. Żaden kierowca nie zmieni przyzwyczajeń, natomiast rowerzyści, którzy jeżdżą rekreacyjnie będą mieć po prostu nowe trasy rowerowe. Absolutnie nie polepszy to komunikacji w mieście. Samochodami ludzie jeżdżą do pracy, rowerem na przejażdżki. Co do tych miejsc postojowych to rowerki można ustawić sobie wszędzie - samochodu nie.
      bakarowanowy12  26.01.2020 08:37
    • Gdyby Ci co mogli zrezygnowaliby z samochodu na rzecz poruszania komunikacją miejską/rowerem to byłoby mniej korków i zwolniłoby się więcej miejsc postojowych.

      Nie chce mi się wierzyć, że każdy kierowca mieszka 20 km od miejsca pracy i musi dojeżdzać samochodem, bo ma "słabe połączenie".

      Wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych będzie tylko zachętą do wprowadzenia jeszcze większej liczby samochodów do miasta i po ich wypełnieniu znowu będzie problem, bo będzie "za mało miejsc postojowych" tworząc błędne koło.
      sojatony  23.02.2020 07:46
    • A dlaczego ludzie maja jeździć komunikacja miejska? Jezeli chcą jeździć samochodem to powinni mieć taka możliwość
      bakarowanowy12  23.02.2020 08:18
    • Ludzie powinni jeździć komunikacją miejską, bo mieszkają w mieście, w którym przestrzeń jest ograniczona. Jeżeli ktoś tak bardzo chce jeździć samochodem, to niech przeprowadzi się na wieś. Miasto ma dbać o wszystkich mieszkańców i biorąc pod uwagę, że w wielu miejscach Warszawa jest wybitnie nieprzyjazna pieszym oraz rowerzystom, to zadbanie teraz o nich w postaci ścieżek rowerowych czy szerszych chodników jest obowiązkiem miasta. Każdy chce przemieścić się z punktu A do puntu B. Jeżeli tak bardzo chce ktoś jechać samochodem, to nie bronię mu, ale pierwszeństwo powinno być dla bardziej wydajnych przestrzennie i ekologicznie środków transportu. I tutaj samochód jest na szarym końcu.
      Adamkalin  11.05.2020 10:09
  • Po północnej stronie AJ jest DDR od Bitwy do Dworca Zachodniego. Natomiast na Zachodnim się urywa i nie wiadomo co dalej.
    agnusagnus  25.01.2020 10:08
  • SUPER pomysl, wzdluz woloskiej jest dobra sciezka z ktorej korzystaja tysiace ludzi dziennie ale juz potem dojechac do biura na ulicach odchodzacych od woloskiej to slalom miedzy pieszymi albo samochodami
    michal64  06.02.2020 13:40
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany