Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Nowe drogi dla rowerów i stojaki rowerowe

449
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Łukasz Gawryś
Współautorzy patryk84b, Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
2 346 500 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Świderska, Grenadierów, Marszałkowska, Bluszczańska, Głębocka, lokalizacje stojaków zgodnie ze zgłoszeniami mieszkańców.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na następujących ulicach:
Świderska (strona zachodnia, odc. Trasa MP - Porajów, około 250 metrów)
Marszałkowska (strona wschodnia, odcinek Świętokrzyska-Królewska, około 300 metrów)
Bluszczańska od nr 68 do nr 76 (250 m)
Głębocka (od ronda przy Trasie Toruńskiej do CH Targówek - długość 265m) - na podstawie projektu https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/20699
Wyznaczenie pasa rowerowego na:
Grenadierów (odcinek, Aleja USA - Waszyngtona, około 380 metrów)

Ponadto projekt przewiduje zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój infrastruktury dla rowerów wspierający ekologiczne formy transportu. Tworzenie spójnej sieci po której można jeździć rowerem.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Świderska:
-droga dla rowerów: 250 mb x 2,5 m x 400 zł/m² = 250 000 zł;
-projekt: 25 000 zł
-suma: 275 000 zł

Marszałkowska:
-droga dla rowerów: 330mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 264 000 zł;
-chodnik: 330 x 2,5 m x 400 zł/m² = 330 000 zł;
-zmiana parkowania: 10 000 zł;
-projekt: 60 000 zł
suma: 664 000 zł

Bluszczańska:
Budowa drogi dla rowerów: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Przebudowa chodnika: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Budowa opaski pomiędzy jezdnią a drogą dla rowerów: 270 m x 1 m x 400 zł/m2 = 108 000 zł
Dokumentacja projektowa – 25 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
suma: 575 000 zł

Głębocka:
-droga dla rowerów: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-chodnik: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-przestawienie wiaty przystankowej: 30 000 zł;
-projekt: 46 000 zł
-suma: 500 000 zł

Grenadierów:
-wyznaczenie pasa rowerowego: 67 500 zł;
-zmiany w organizacji ruchu: 7 500 zł;
-projekt: 7 500 zł
-suma: 82 500 zł

Dostawa 1000 szt. stojaków rowerowych: 1000 x 250 zł = 250 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
2 346 500,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa dróg dla rowerów i pasów rowerowych na wskazanych odcinkach, w miejscu istniejącego trawnika (Świderska), chodnika i częściowo miejsc postojowych (Marszałkowska) i zwężonego pasa ruchu na jezdni (Grenadierów).

Modyfikacje

20.01.2020 21:42
Autor projektu
20.01.2020 21:43
Autor projektu
21.01.2020 16:53
Autor projektu
18.06.2020 11:06
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
19.06.2020 10:46
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
22.06.2020 13:22
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
22.06.2020 13:23
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest zbędna. Ludzie nie potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość. Ścieżki rowerowe zwiększają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt miejsc parkingowych, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych miejsc postojowych a nie ścieżkę.
    bakarowanowy12  18.01.2020 18:24
    • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest niezbędna. Ludzie bardzo potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość, której zwiększenie osiągnie się jedynie poprzez stworzenie udogodnień dla ruchu rowerowego. Ścieżki rowerowe zmniejszają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt dróg dla rowerów, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych dróg dla rowerów.
      cyklopatopedoterrorysta  21.01.2020 08:21
    • Opowiadanie, że ścieżki rowerowe zwiększają korki to największa bzdura pod słońcem. Każdy nowy rowerzysta to potencjalnie jeden samochód mniej. Na jednym miejscu postojowym dla samochodu zmieści się ponad 8 rowerów!
      Lukasz33  26.01.2020 01:11
    • „Potencjalnie jeden samochód mniej” - szkoda, że tylko potencjalnie. Żaden kierowca nie zmieni przyzwyczajeń, natomiast rowerzyści, którzy jeżdżą rekreacyjnie będą mieć po prostu nowe trasy rowerowe. Absolutnie nie polepszy to komunikacji w mieście. Samochodami ludzie jeżdżą do pracy, rowerem na przejażdżki. Co do tych miejsc postojowych to rowerki można ustawić sobie wszędzie - samochodu nie.
      bakarowanowy12  26.01.2020 08:37
    • Gdyby Ci co mogli zrezygnowaliby z samochodu na rzecz poruszania komunikacją miejską/rowerem to byłoby mniej korków i zwolniłoby się więcej miejsc postojowych.

      Nie chce mi się wierzyć, że każdy kierowca mieszka 20 km od miejsca pracy i musi dojeżdzać samochodem, bo ma "słabe połączenie".

      Wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych będzie tylko zachętą do wprowadzenia jeszcze większej liczby samochodów do miasta i po ich wypełnieniu znowu będzie problem, bo będzie "za mało miejsc postojowych" tworząc błędne koło.
      sojatony  23.02.2020 07:46
    • A dlaczego ludzie maja jeździć komunikacja miejska? Jezeli chcą jeździć samochodem to powinni mieć taka możliwość
      bakarowanowy12  23.02.2020 08:18
    • Ludzie powinni jeździć komunikacją miejską, bo mieszkają w mieście, w którym przestrzeń jest ograniczona. Jeżeli ktoś tak bardzo chce jeździć samochodem, to niech przeprowadzi się na wieś. Miasto ma dbać o wszystkich mieszkańców i biorąc pod uwagę, że w wielu miejscach Warszawa jest wybitnie nieprzyjazna pieszym oraz rowerzystom, to zadbanie teraz o nich w postaci ścieżek rowerowych czy szerszych chodników jest obowiązkiem miasta. Każdy chce przemieścić się z punktu A do puntu B. Jeżeli tak bardzo chce ktoś jechać samochodem, to nie bronię mu, ale pierwszeństwo powinno być dla bardziej wydajnych przestrzennie i ekologicznie środków transportu. I tutaj samochód jest na szarym końcu.
      Adamkalin  11.05.2020 10:09
  • Po północnej stronie AJ jest DDR od Bitwy do Dworca Zachodniego. Natomiast na Zachodnim się urywa i nie wiadomo co dalej.
    agnusagnus  25.01.2020 10:08
  • SUPER pomysl, wzdluz woloskiej jest dobra sciezka z ktorej korzystaja tysiace ludzi dziennie ale juz potem dojechac do biura na ulicach odchodzacych od woloskiej to slalom miedzy pieszymi albo samochodami
    michal64  06.02.2020 13:40
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany