Nowe drogi dla rowerów i stojaki rowerowe

449
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Łukasz Gawryś
Współautorzy patryk84b, Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
2 346 500 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Wyraź opinię na temat tego pomysłu

Pobierz plakat promujący projekt

A5 A4 A3
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Świderska, Grenadierów, Marszałkowska, Bluszczańska, Głębocka, lokalizacje stojaków zgodnie ze zgłoszeniami mieszkańców.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na następujących ulicach:
Świderska (strona zachodnia, odc. Trasa MP - Porajów, około 250 metrów)
Marszałkowska (strona wschodnia, odcinek Świętokrzyska-Królewska, około 300 metrów)
Bluszczańska od nr 68 do nr 76 (250 m)
Głębocka (od ronda przy Trasie Toruńskiej do CH Targówek - długość 265m) - na podstawie projektu https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/20699
Wyznaczenie pasa rowerowego na:
Grenadierów (odcinek, Aleja USA - Waszyngtona, około 380 metrów)

Ponadto projekt przewiduje zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój infrastruktury dla rowerów wspierający ekologiczne formy transportu. Tworzenie spójnej sieci po której można jeździć rowerem.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Świderska:
-droga dla rowerów: 250 mb x 2,5 m x 400 zł/m² = 250 000 zł;
-projekt: 25 000 zł
-suma: 275 000 zł

Marszałkowska:
-droga dla rowerów: 330mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 264 000 zł;
-chodnik: 330 x 2,5 m x 400 zł/m² = 330 000 zł;
-zmiana parkowania: 10 000 zł;
-projekt: 60 000 zł
suma: 664 000 zł

Bluszczańska:
Budowa drogi dla rowerów: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Przebudowa chodnika: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Budowa opaski pomiędzy jezdnią a drogą dla rowerów: 270 m x 1 m x 400 zł/m2 = 108 000 zł
Dokumentacja projektowa – 25 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
suma: 575 000 zł

Głębocka:
-droga dla rowerów: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-chodnik: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-przestawienie wiaty przystankowej: 30 000 zł;
-projekt: 46 000 zł
-suma: 500 000 zł

Grenadierów:
-wyznaczenie pasa rowerowego: 67 500 zł;
-zmiany w organizacji ruchu: 7 500 zł;
-projekt: 7 500 zł
-suma: 82 500 zł

Dostawa 1000 szt. stojaków rowerowych: 1000 x 250 zł = 250 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
2 346 500,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Budowa dróg dla rowerów i pasów rowerowych na wskazanych odcinkach, w miejscu istniejącego trawnika (Świderska), chodnika i częściowo miejsc postojowych (Marszałkowska) i zwężonego pasa ruchu na jezdni (Grenadierów).

Modyfikacje

20.01.2020 21:42
Autor projektu
20.01.2020 21:43
Autor projektu
21.01.2020 16:53
Autor projektu
18.06.2020 11:06
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
19.06.2020 10:46
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
22.06.2020 13:22
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
22.06.2020 13:23
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (23)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest zbędna. Ludzie nie potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość. Ścieżki rowerowe zwiększają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt miejsc parkingowych, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych miejsc postojowych a nie ścieżkę.
    bakarowanowy12  18.01.2020 18:24
    • Budowa dróg rowerowych w większości z tych lokalizacji jest niezbędna. Ludzie bardzo potrzebują dróg rowerowych na Domaniewskiej czy Alejach Jerozolimskich. Te ulice są bardzo zakorkowane, należy na nich dbać przede wszystkim o większa przepustowość, której zwiększenie osiągnie się jedynie poprzez stworzenie udogodnień dla ruchu rowerowego. Ścieżki rowerowe zmniejszają korki. Ponadto na tych ulicach występuje znaczny deficyt dróg dla rowerów, wobec tego konieczne jest wyznaczenie tam dodatkowych dróg dla rowerów.
      cyklopatopedoterrorysta  21.01.2020 08:21
    • Opowiadanie, że ścieżki rowerowe zwiększają korki to największa bzdura pod słońcem. Każdy nowy rowerzysta to potencjalnie jeden samochód mniej. Na jednym miejscu postojowym dla samochodu zmieści się ponad 8 rowerów!
      Lukasz33  26.01.2020 01:11
    • „Potencjalnie jeden samochód mniej” - szkoda, że tylko potencjalnie. Żaden kierowca nie zmieni przyzwyczajeń, natomiast rowerzyści, którzy jeżdżą rekreacyjnie będą mieć po prostu nowe trasy rowerowe. Absolutnie nie polepszy to komunikacji w mieście. Samochodami ludzie jeżdżą do pracy, rowerem na przejażdżki. Co do tych miejsc postojowych to rowerki można ustawić sobie wszędzie - samochodu nie.
      bakarowanowy12  26.01.2020 08:37
    • Gdyby Ci co mogli zrezygnowaliby z samochodu na rzecz poruszania komunikacją miejską/rowerem to byłoby mniej korków i zwolniłoby się więcej miejsc postojowych.

      Nie chce mi się wierzyć, że każdy kierowca mieszka 20 km od miejsca pracy i musi dojeżdzać samochodem, bo ma "słabe połączenie".

      Wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych będzie tylko zachętą do wprowadzenia jeszcze większej liczby samochodów do miasta i po ich wypełnieniu znowu będzie problem, bo będzie "za mało miejsc postojowych" tworząc błędne koło.
      sojatony  23.02.2020 07:46
    • A dlaczego ludzie maja jeździć komunikacja miejska? Jezeli chcą jeździć samochodem to powinni mieć taka możliwość
      bakarowanowy12  23.02.2020 08:18
    • Ludzie powinni jeździć komunikacją miejską, bo mieszkają w mieście, w którym przestrzeń jest ograniczona. Jeżeli ktoś tak bardzo chce jeździć samochodem, to niech przeprowadzi się na wieś. Miasto ma dbać o wszystkich mieszkańców i biorąc pod uwagę, że w wielu miejscach Warszawa jest wybitnie nieprzyjazna pieszym oraz rowerzystom, to zadbanie teraz o nich w postaci ścieżek rowerowych czy szerszych chodników jest obowiązkiem miasta. Każdy chce przemieścić się z punktu A do puntu B. Jeżeli tak bardzo chce ktoś jechać samochodem, to nie bronię mu, ale pierwszeństwo powinno być dla bardziej wydajnych przestrzennie i ekologicznie środków transportu. I tutaj samochód jest na szarym końcu.
      Adamkalin  11.05.2020 10:09
    • 1. Na tych ulicach występuje znaczny deficyt miejsc parkingowych, wobec tego konieczne jest PODNIESIENIE CEN za zajęcia miejsca parkingowego. Wyższa cena = niższy popyt. Proste i sprawdzone w wielu miejscach.

      2. Skąd teza, że rowerzyści jeżdżą rekreacyjnie?
      Proszę przeczytać raporty z pomiaru ruchu rowerowego, popatrzyć na wartości z liczników automatycznych:
      Warszawski Pomiar Ruchu Rowerowego 2019.pdf
      http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/Warszawski%20Pomiar%20Ruchu%20Rowerowego%202019.pdf
      Liczniki rowerów w Warszawie
      http://greenelephant.pl/shiny/rowery/

      Największy ruch rowerowy jest notowany w dni powszednie, w godzinach 8-9 oraz 17-18. Najpopularniejsze są drogi dla rowerów w centrum. Wniosek: większość użytkowników rowerów w Warszawie jeździ nimi do pracy.
      gerardinho  16.09.2020 00:33
    • Czy jeżeli w Afryce panuje głód to należy podnieść ceny chleba, żeby mógł leżeć na półkach a ludzie, żeby dalej chodzili głodni?
      bakarowanowy12  16.09.2020 08:21
    • Pan umrze z powodu braku miejsca do parkowania? Czy przez obowiązek zapłaty za to miejsce?
      gerardinho  16.09.2020 14:47
    • Ten przykład ma pokazać, że podwyższenie opłat nie powoduje rozwiązania problemu
      bakarowanowy12  16.09.2020 14:59
    • Owszem, podwyższenie opłat rozwiązuje problem braku miejsc parkingowych. W Poznaniu i Krakowie dostępność miejsc zwiększyła się po znaczących podwyżkach, i korki są mniejsze.

      Wszystkie parkingi w centrum Warszawy z opłatami wyższymi niż 5zł za godzinę mają zawsze wolne miejsca:
      - Złote Tarasy
      - Rondo1
      - Warsaw Financial Center
      - Parkingowa
      - CDT
      - Hotel Wiktoria
      - Metropolitan
      - Warsaw Spire
      - Hala Koszyki
      i wiele wiele więcej. Polecam: https://parkopedia.pl/parking/warszawa/

      Z resztą Warszawa to jest jakaś pro-samochodowa awangarda. Znam jedno duże miasto w Europie, gdzie parkowanie na ulicy jest tańsze: Bukareszt. Korki ma gorsze niż Warszawa, pomimo dużej sieci metra i kompletnej obwodnicy.
      gerardinho  16.09.2020 15:17
    • Jak możesz porównywać inne europejskie miasta skoro tam są inne zarobki? A poza tym w Warszawie parkowanie jest najdroższe w Polsce. Inne parkingi które Pan wymienił też są zazwyczaj tańsze niż SPPN. Pewnie to będzie dla Pana zbyt trudne więc policzę za Pana. Parkowanie gdy jedzie się do pracy w centrum trwa około 8h z kawałkiem dziennie x 21 dni roboczych w miesiącu to jest prawie 600zł miesięcznie. Nie ma możliwości wykupu abonamentów. Na większości z tych parkingów jest taka możliwość. Podwyższenie opłat nie spowoduje ze ilośc miesc parkingowych ulegnie zwiększeniu. Spowoduje, że więcej osób będzie parkować na zakazach albo nie płacić za parking lub bardziej kombinować
      bakarowanowy12  16.09.2020 16:27
    • W Polsce zdecydowanie droższe parkowanie jest, między innymi, w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu. Już nawet Lublin ma droższe parkowanie niż Warszawa!

      W małym czeskim Ołomuńcu, w słowackiej miejscowości Poprad czy litewskim Wilnie ceny są 2 razy wyższe niż w Warszawie, nie wspominając o Tallinie albo Rydze gdzie parkowanie na ulicy kosztuje 5-8 euro za godzinę. W każdym z tych miast zarobki są niższe niż w Warszawie.

      Miesięczny abonament za parkowanie w samym centrum Warszawy to 300-400zł (Miedziana, Pałac Kultury, 13 parkingów administrowanych przez Zarząd terenów publicznych ztp.waw.pl), miejsca parkingowe oferowane na OLX ją jeszcze tańsze.

      Podwyższenie opłat nie spowoduje że ilość miejsc parkingowych ulegnie zwiększeniu. Ale część kierowców zdecyduje się na przyjazd taksówką, uberem, komunikacją, rowerem, hulajnogą, ablo autem an minuty. I dlatego dostępność miejsc się zwiększy. A cwaniaków którzy parkują na zakazach, zieleni i przejściach dla pieszych trzeba po prostu holować codziennie, do skutku. Przy dzisiejszych śmiesznych cenach (niezmienionych od 12 lat!!) cwaniaków też jest pełno.
      gerardinho  16.09.2020 17:57
    • We wspomnianym Lublinie abonament na parkowanie kosztuje 150zł miesięcznie na najdroższa strefę. W Warszawie nie ma takiej możliwości i tak jak wspomniałem trzeba płacić około 600zł, więc nie jest drożej. Podobnie jest w innych miastach
      bakarowanowy12  17.09.2020 07:52
    • W innych miastach jest DROŻEJ:

      Kraków: 750zł miesięcznie za abonament na wszystkie strefy https://zdmk.krakow.pl/parkowanie/strefa-platnego-parkowania/informacje-ogolne-i-oplaty/
      Gdańsk: 800zł miesięcznie za abonament https://www.gdansk.pl/wiadomosci/srodmiejska-strefa-platnego-parkowania-od-29-czerwca-w-gdansku-radni-podjeli-decyzje-o-jej-wprowadzeniu,a,165479
      Poznań: 60zł za każdy dzień abonamentu w strefie 'centrum.' https://zdm.poznan.pl/pl/cennik-oplat-od-01-07-2020
      Wrocław nie wydaje abonamentów na centralną strefę parkowania.

      Nie mówiąc o innych miastach w Europie Wschodniej, gdzie zarobki są niższe a parkowanie dużo droższe.

      Ceny parkowania w Warszawie nie zmieniły się od ponad 12 lat. W międzyczasie Koleje Mazowieckie zrobiły 3 albo 4 podwyżki, bilet 20-minutowy ZTM zdrożał o 70%.

      Proszę się nie dziwić, że mamy wszędzie korki i brak miejsc do parkowania. Ceny parkowania są tak niskie, że TANIEJ jest jechać do centrum na kilka godzin swoim samochodem niż pociągiem Kolei Mazowieckich. A w wielu centralnych dzielnicach gdzie chronicznie brakuje miejsc parkingowych i tworzą się ogromne korki parkowanie kosztuje 0zł. ABSURD.
      gerardinho  17.09.2020 14:08
  • Po północnej stronie AJ jest DDR od Bitwy do Dworca Zachodniego. Natomiast na Zachodnim się urywa i nie wiadomo co dalej.
    agnusagnus  25.01.2020 10:08
  • SUPER pomysl, wzdluz woloskiej jest dobra sciezka z ktorej korzystaja tysiace ludzi dziennie ale juz potem dojechac do biura na ulicach odchodzacych od woloskiej to slalom miedzy pieszymi albo samochodami
    michal64  06.02.2020 13:40
  • Kolejne zwężenie pod przykrywką ścieżki rowerowej. Ciekawa jest koncepcja zwłaszcza na Grenadierów. Ulica jednokierunkowa z wyjazdem karetek ze szpitala.
    kubakuba76  01.09.2020 19:29
    • Grenadierów ma tam 9 metrów szerokości, pas dla rowerów zmieści się bez problemu.
      gerardinho  16.09.2020 00:38
  • Dzień dobry, czy na ulicy Bluszczańskiej, zamiast szerokiej na metr opaski nie mógłby powstać pas trawnika, tak jak to ma miejsce na wschodniej części tej ulicy? Ułatwiłoby to np. wyprowadzenie psów i uniemożliwiło wjazd pojazdów na DDR i chodnik.
    WiktorSiekierki  01.09.2020 21:41
  • Komentarz został usunięty przez autora

    gerardinho  16.09.2020 14:46
  • Komentarz został usunięty przez autora

    gerardinho  16.09.2020 17:53
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany