Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Asfaltowe drogi dla rowerów

454
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Łukasz Gawryś
Współautorzy patryk84b, jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 783 300 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada modernizację dróg dla rowerów poprzez wymianę starej i nierównej kostki bauma na asfalt a także remont chodników na ulicach: Grójecka, Racławicka, Wybrzeże Szczecińskie, Solidarności, Broniewskiego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Grójecka, Racławicka, Wybrzeże Szczecińskie, Solidarności, Broniewskiego.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada modernizację dróg dla rowerów poprzez wymianę starej i nierównej kostki bauma na asfalt a także remont chodników na ulicach: Grójecka, Racławicka, Wybrzeże Szczecińskie, Solidarności, Broniewskiego.
Opis projektu
Projekt zakłada wymianę kostki bauma na ścieżkach rowerowych wraz z remontem chodników na następujących ulicach:
Grójecka (Opaczewska (południowa) – Korotyńskiego (bez skrzyżowania))
Racławicka (Żwirki i Wigury-Miłobędzka oraz Płatowcowa – Balonowa)
Wybrzeże Szczecińskie (ul. Sokola – Przystanek MOST ŚWIĘTOKRZYSKI 01 i ul. Zamoście do Mostu nad wlotem do Portu Praskiego)
Solidarności (wzdłuż posesji Wileńska 16, 79 m)
Broniewskiego (Elbląska-Krasińskiego)

Tam gdzie do drogi dla rowerów przylega chodnik, będzie on również wyremontowany. Nowa nawierzchnia chodnika zostanie wykonana z płyt betonowych.

Szczegółowe zakresy prac dla poszczególnych odcinków zostały opisane w kosztorysie projektu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Poprawa komfortu jazdy i bezpieczeństwa rowerzystów jak również pieszych.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. al. Solidarności w rejonie Wileńskiej 16
Kosztorys:
- remont nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego: 80 m x 4 m x 400 zł/m² = 128 000 zł
- ustawienie słupków: ok. 45 sztuk x 400 = 18 000
- koszt organizacji ruchu na czas robót wraz z kosztami jej wdrożenia: 7 300 zł
-suma: 153 300 zł
2. Ul. Wybrzeże Szczecińskie (Okrzei-Sokola, 900 metrów) - ograniczenie zakresu do Portu Praskiego (ze względu na realizowaną inwestycje ZMID pn. „Wybrzeże Helskie - rozbudowa ulicy wraz z budową zabezpieczenia przeciwpowodziowego”)
Kosztorys:
- koszt organizacji ruchu na czas robót wraz z kosztami jej wdrożenia: 30 000 zł
UWAGA: roboty nawierzchniowe rozbite na dwa odcinki za względu na nowa nawierzchnię ścieżki rowerowej od Przystanku MOST ŚWIĘTOKRZYSKI 01 do miejsca 80 m za ul. Zamoście
I odcinek ul. Sokola – Przystanek MOST ŚWIĘTOKRZYSKI 01
- remont nawierzchni ciągu rowerowego oraz pieszego: 200 m x 5,00 m x 400 zł/m² = 400 000 zł
II odcinek od miejsca 80 m na ul. Zamoście do Mostu nad wlotem do Portu Praskiego
- remont nawierzchni ciągu rowerowego oraz pieszego: 530 m x 5,50 m x 400 zł/m² = 1 166 000 zł
-suma: 1 596 000 zł
3. Grójecka (Opaczewska (południowa) – Korotyńskiego (bez skrzyżowania))
ograniczenie zakresu do odcinka Opaczewska (południowa) – Korotyńskiego (bez skrzyżowania) ze względu na konieczność korekty geometrii na skrzyżowaniu z Korotyńskiego.
Przebudowa/remont drogi dla rowerów: 700 m x 2 m x 400 zł/m2 = 560 000 zł
Remont chodnika: 700 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 700 000 zł
Remont przystanków autobusowych wraz z dostosowaniem do standardów dostępności m.st. Warszawy – 2 x 50 000 zł = 100 000 zł
Dokumentacja projektowa – 10 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
- suma: 1 380 000 zł
4. Racławicka (Żwirki i Wigury-Miłobędzka oraz Płatowcowa – Balonowa)
ograniczenie zakresu do odcinka Żwirki i Wigury-Miłobędzka oraz Płatowcowa – Balonowa ze względu na konieczność korekty geometrii przy Miłobędzkiej
Przebudowa/remont drogi dla rowerów: 900 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 900 000 zł
Remont chodnika: 80 m x 2 m x 400 zł/m2 = 64 000 zł
Remont przystanków autobusowych wraz z dostosowaniem do standardów dostępności m.st. Warszawy – 1 x 50 000 zł = 50 000 zł
Dokumentacja projektowa – 10 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
- suma: 1 034 000 zł
5. Broniewskiego (Elbląska-Krasińskiego)
ograniczenie zakresu do odcinka: Elbląska-Krasińskiego, ze względu na konieczne korekty geometrii na pozostałym odcinku wymagające opracowania projektu wielobranżowego.
Przebudowa/remont drogi dla rowerów: 600 m x 2 m x 400 zł/m2 = 480 000 zł
Remont chodnika: 60 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 60 000 zł
Rozbiórka fundamentów słupów – 50 000 zł
Dokumentacja projektowa – 20 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
-suma: 620 000 zł
SUMA OGÓŁEM za w/w pięć lokalizacji to = 4 783 300 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 783 300,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa komfortu jazdy i bezpieczeństwa rowerzystów oraz pieszych.

Modyfikacje

20.01.2020 17:25
Autor projektu
05.06.2020 18:38
Wydział Utrzymania i Remontów Dróg w Zarządzie Dróg Miejskich
12.06.2020 09:57
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Genialny pomysł! Proponuję jeszcze Prymasa Tysiąclecia.
    JacekMigdal  19.01.2020 11:41
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany