Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Przeniesienie pętli Osiedle Kabaty

2039
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Wygra Warszawa - Ursynów
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 986 682 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Metro Kabaty

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Przeniesienie w bezpośrednie sąsiedztwo ul. Wąwozowej, na teren pomiędzy ulicami Wąwozową, aleją KEN i działką obecnie zajmowaną przy parking przy supermarkecie TESCO.

Budowa zadaszonych platform dla oczekujących pasażerów, wraz z w pełni zadaszonym przejściem pomiędzy stacją metra z platformami.

Ewentualna modyfikacja przebiegu linii tak, aby wyeliminować potrzebę stałej pętli na tym etapie przebiegu linii (np. 179) w celu zmniejszenia zapotrzebowania na liczbę przystanków i wiat
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecna lokalizacji wydłuża trasy i zajmuje miejsce, które mogłoby być przeznaczone na parkin P&R. Pasażerowie mogliby wsiadać do autobusów oczekujących na pętli od razu przy wyjściu z metra.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 986 681,80 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Niezgodność z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Ursynów Południe – Kabaty.
Dodatkowo: Potencjalna możliwość niespełnienia parametrów pętli z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz.U.2016.0.124 z późn. zm.) – w przypadku zawężenia obszaru pętli w nowej lokalizacji do działek miejskich
Liczne kolizje z infrastrukturą podziemną, w szczególności CO 2x500, woda 250, 200, kanalizacja 400, 300, gaz – potencjalny brak miejsca na działkach miejskich na przełożenie infrastruktury.
Konieczne byłoby rozbicie inwestycji co najmniej na 2 lata budżetowe:
 1 rok prace przygotowawcze, projektowe, uzyskanie pozwolenia na budowę
 2 rok prace budowlane

Więcej szczegółów w załączonej karcie oceny.

Modyfikacje

29.01.2020 13:16
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
29.01.2020 13:17
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany