Skończmy z przeszkodami dla pieszych na „Końcu Świata”

57
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu wandagrudzien
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
260 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań Targówka oraz budowę dodatkowego przejścia przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego na Pradze Północ i instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowanie Naczelnikowska/Radzymińska, Ulica Kijowska

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań Targówka oraz budowę dodatkowego przejścia przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego na Pradze Północ i instalację pasów akustycznych przed niebezpiecznym zakrętem na ul. Kijowskiej w okolicy Dworca Wschodniego.
Opis projektu
Projekt przewiduje wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Radzymińskiej i Naczelnikowskiej poprzez wybudowanie ok. 200 metrowego odcinka chodnika po północnej stronie ulicy Naczelnikowskiej i Radzymińskiej (od przejazdu przez tory do końca zatoki) w miejsce obecnego pasa do skrętu w prawo oraz wprowadzenie zakazu skrętu w lewo z ulicy Radzymińskiej w Naczelnikowską/Radzymińską. Ponadto projekt przewiduje przejście dla pieszych przez ul. Kijowską na wysokości parku Michałowskiego w miejscu, w którym piesi obecnie przechodzą „na dziko” oraz położenie pasów akustycznych na jezdni ul. Kijowskiej przed niebezpiecznym zakrętem. Zmiany zilustrowane są rysunkami poglądowymi.

Tytuł projektu nawiązuje do postrzegania tej części Targówka i Pragi Północ jako „końca świata”, za którym już nic nie ma.
Koszt realizacji to:
- przejście przez tory – 200 000 PLN
- przejście dla pieszych na wysokości parku – 10 000 PLN
- pasy akustyczne – 50 000 PLN
W ww. kosztach ujęte zostały projekty.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Na trudności z dotarciem na przystanek Piotra Skargi skarży się wielu mieszkańców Pragi i Targówka, szczególnie rodzice z małymi dziećmi, czy osoby poruszające się na wózkach. Oprócz tego, po budowie supermarketu Biedronka oraz pawilonów handlowych w okolicy przystanku ruch pieszy z Targówka Fabrycznego oraz Pragi Północ z pewnością wzrośnie, a jedyny legalny sposób na dojście w w/w miejsca to pokonanie dwóch kładek nad ul. Radzymińską, nieprzystosowanych do komunikacji osób z dysfunkcjami, rodziców z dziećmi, rowerzystów – przez co mieszkańcy wybierają dzikie przejście przez tory. Wytyczenie ciągu pieszego to ukłon w kierunku wszystkich mieszkańców.
Ponadto obecna organizacja ruchu na trójwlotowym skrzyżowaniu jest wyjątkowo niebezpieczna - każdego miesiąca dochodzi tam do stłuczek i wypadków, także ze skutkiem śmiertelnym, i to pomimo przeniesienia dużej części ruchu na Trasę Świętokrzyską.
Zmiany na Trasie Świętokrzyskiej są natomiast powodowane dużą liczbą mieszkańców nielegalnie przekraczających jezdnię na wysokości parku Michałowskiego – stan ten spowodowany jest dużym oddaleniem okolicznych posesji przy ul. Boruty i Kawęczyńskiej od przejścia dla pieszych – odpowiednio 250 i 380 metrów, co oznacza, że piesi muszą nadkładać odpowiednio pół kilometra i ponad kilometr drogi. Proponowane miejsce wytyczenia przejścia znajduje się na lekkim łuku z dobrą widocznością, co pozwala na stworzenie przejścia bez sygnalizacji świetlnej z azylem (istniejącym) pośrodku.
Natomiast pasy akustyczne przed przyszłym skrzyżowaniem z Al. Tysiąclecia mają za zadanie ostrzec kierowców przed niebezpiecznym zakrętem, na którym w ostatnich miesiącach doszło do wielu przypadków wypadnięcia z jezdni i uderzenia w latarnię, zakończonego zniszczeniem latarni i auta.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
260 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Część projektu dotycząca przebudowy ul. Radzymińskiej znajduje się na działkach w gestii PKP. ZDM nie dysponuje prawem do tych działek.
Negatywna opinia Biura Polityki Mobilności i Transportu.

Status weryfikacji projektu zostaje podtrzymany w związku z:
- negatywną opinia Biura Polityki Mobilności i Transportu,
- z uwagi na konieczność wykonania analiz ruchowych oraz uzgodnień projektu z PKP, projekt jest niemożliwy do realizacji w ciągu jednego roku,
-część projektu dotycząca przebudowy ul. Radzymińskiej znajduje się na działkach w gestii PKP. Zarząd Dróg Miejskich nie posiada prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Modyfikacje

21.01.2020 09:04
Autor projektu
21.01.2020 09:05
Autor projektu
21.01.2020 15:43
Autor projektu
21.01.2020 21:16
Autor projektu
21.01.2020 21:17
Autor projektu
21.01.2020 21:18
Autor projektu
21.01.2020 21:18
Autor projektu
21.01.2020 21:19
Autor projektu
21.01.2020 21:51
Autor projektu
21.01.2020 22:06
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany