Aleja Krasińskiego - więcej drzew i miejsca dla spaceowiczów. Przywrócenie Starego Żoliborza wszystkim mieszkańcom Warszawy.

99
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu Jakub Wysoczański
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 900 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Przekształcenie ulicy Krasińskiego od Wisłostrady do placu Wilsona w aleję przyjazną dla ludzi, na wzór ul. Świętokrzyskiej. W tym celu należałoby dokonać zwężenia Krasińskiego - do postaci takiej jak na odcinku pl. Wilsona-Popiełuszki. Uzyskane miejsce można przeznaczyć na drzewa, niską zieleń, ławki, równoległe miejsca postojowe.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Krasińskiego na odcinku Wisłostrada-pl. Wilsona

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Przekształcenie ulicy Krasińskiego od Wisłostrady do placu Wilsona w aleję przyjazną dla ludzi, na wzór ul. Świętokrzyskiej. W tym celu należałoby dokonać zwężenia Krasińskiego - do postaci takiej jak na odcinku pl. Wilsona-Popiełuszki. Uzyskane miejsce można przeznaczyć na drzewa, niską zieleń, ławki, równoległe miejsca postojowe.
Opis projektu
Projekt polegać będzie na przebudowie ulicy, w celu utworzenia z niej alei. Znacząco poprawi to bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Zmnieszy natężenie smogu i hałasu. Przywróci charakter temu fragmentowi Żoliborza oraz zmniejszy natężenie ruchu i korki na placu Wilsona.

Zwiększy to dostępność mieszkańcow Warszawy do parku Żeromskiego i kameralnych uliczek dzielnicy. Przywróci spójną koncepcję Starego Żoliborza, jako miejsca wypoczynku i relaksu wszystkich Warszawiaków.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie Żoliborz jest coraz częściej wybierany jako miejsce spacerów i relaksu dla sporej części warszawiaków - nie tylko mieszkańcow dzielnicy. Niestety obszar najbardziej uczęszczany jest także obszarem z najbardziej uciążliwym ruchem samochodowym - z powodu tranzytowego charakteru ul. Krasińskiego na odcinku Wisłostrada-pl. Wilsona. Uniemożliwia to funkcjonalne zespolenie parku Żeromskiego z częścią dzielnicy po drugiej stronie Krasińskiego. Chcemy przywrócić spójność Staremu Żoliborzowi, tak by jako całość stanowił stałe miejsce odwiedzin warszawiaków.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 900 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Zgodnie z opinia BPMiT i ZDM projekt nie jest możliwy do wykonania w ciągu jednego roku budżetowego.
Opinia BPMiT:
„Podjęcie decyzji o likwidacji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku na al. Krasińskiego wymaga wykonania obszarowej analizy ruchu. W oparciu o nią należy wykonać symulację ruchu oraz rozważyć możliwość realizacji zadania również pod kątem podziemnych urządzeń technicznych. Zasadnym jest również przeprowadzenie konsultacji społecznych. W opisie brak informacji o konieczności przebudowy skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na pl. Wilsona. Z uwagi na rozmiar inwestycji oraz przygotowania jakie trzeba poczynić do jej wstępnej oceny, realizacja zadania w przyszłym roku kalendarzowym nie jest możliwa.”
Opinia ZDM:
„Opiniujemy projekt negatywnie. Projekt związany ze zmianą przekroju ul. Krasińskiego na odcinku od Wisłostrady do pl. Wilsona jest niemożliwy do wykonania w ciągu 12 miesięcy, a tym samym niezgodny z regulaminem Budżetu Obywatelskiego w m. st. Warszawie. Przedmiotowy projekt wymagałby pełnego projektu budowlanego wraz z projektami branży odwodnieniowej, elektrycznej, teletechnicznej, a także przebudowy sygnalizacji świetlnej na pl. Wilsona.”

Dodatkowo przekroczono limit kosztów realizacji przewidzianych dla pojedynczego projektu.

Modyfikacje

09.01.2020 09:00
Autor projektu
29.01.2020 11:54
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
31.01.2020 09:06
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
22.06.2020 16:07
Dział Rejonu Ogrodniczego 2 w Zarządzie Zieleni
22.06.2020 16:08
Dział Rejonu Ogrodniczego 2 w Zarządzie Zieleni

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Kosmiczny pomysł...absolutnie bez sensu, wielka kasa i któż miałby się tam przechadzać...po drugiej stronie jest park a po Krasinskiego ludziska chodzą po sklepach i bankach etc. Nigdy nie był to teren spacerów a mieszkam od prawie 50 lat...dobra ścieżka rowerowa więc ten temat rowerzyści maja ogarnięty.. konkluzja, wielki szmal na kilkanaście pomniejszych i dobrze celowanych projektów, NIE!
    Krzysztof Z.  09.05.2020 12:11
    • Dzień dobry, cieszę się, że znalazł pan czas na przejrzenie projektu. Wyjaśniam, skąd ten pomysł. Żoliborz stał się dzielnicą tranzytową. Plac Wilsona, ul. Mickiewicza, Krasińskiego, są zapchane samochodami wlokącym się do centrum i dalej. Tymczasem jest to unikatowa dzielnica zaprojektowana w okresie międzywojennym. Na ogrodzeniu parku Żeromskiego widnieją fotosy przedstawiające, jak przywracano ludziom okolice Cytadeli. Dobrze, gdyby zachować jej charakter. Połączenie mieszkania, wypoczynku, rozrywki - zielona oaza spokoju. Tymczasem obecnie Stary Żoliborz jest "rozcięty" ruchem tranzytowym, podczas gdy mógłby stanowić spójną całość, służącą mieszkańcom. Można zobaczyć, jak wygląda Krasińskiego na odcinku pl. Wilsona-Popiełuszki. Zielono, spokojnie - po prostu przestrzeń zarówno dla ludzi jak i kierowców. Pozdrawiam!
      Jakub Wysoczański  09.05.2020 19:40 Autor projektu
  • Zgadzam się z innym komentującym. Absolutna strata ogromnych pieniędzy na przebudowę trasy, która już była przebudowana i ma bardzo dobrą infrastrukturę rowerową. Lepiej jest przeznaczyć te 1.900.000 złotych na mniejsze, bardziej rozproszone i bliższe mieszkańcom projekty usprawniające codzienne funkcjonowanie w przestrzeni miejskiej, tej na wyciągnięcie ręki.
    GregIrCitizen  24.05.2020 11:56
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany