Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczna Makowska

94
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu Maciej Melon
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
227 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych poprzez montaż spowalniaczy ruchu na ulicy Makowskiej (odcinek Garwolińska - Chłopickiego). Po remoncie w 2018 r. osiedlowa ulica stała się groźna dla zdrowia i życia mieszkańców. Jej prosty przebieg i nowa nawierzchnia prowokują do rozwijania znacznych prędkości. Montaż spowalniaczy ma do tego zniechęcić.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Makowska na odcinku od Garwolińskiej do Chłopickiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych poprzez montaż spowalniaczy ruchu na ulicy Makowskiej (odcinek Garwolińska - Chłopickiego). Po remoncie w 2018 r. osiedlowa ulica stała się groźna dla zdrowia i życia mieszkańców. Jej prosty przebieg i nowa nawierzchnia prowokują do rozwijania znacznych prędkości. Montaż spowalniaczy ma do tego zniechęcić.
Opis projektu
Projekt zakłada montaż na ulicy Makowskiej dwóch spowalniaczy ruchu na odcinku Garwolińska – Nasielska oraz wykonanie wyniesionej tarczy skrzyżowania Makowska – Serocka. Po tych zmianach ulica będzie dostępna dla wszystkich – pieszych, niepełnosprawnych czy kierowców poruszających się z przepisową prędkością.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W 2018 r. ulica Makowska na odcinku od Garwolińskiej do Chłopickiego została wyremontowana. Dotychczasowa gruntowa droga, pełna dziur i nierówności, uzyskała trwałą nawierzchnię betonową. Niestety, remont wykonano w skromnym standardzie, właściwym dla uliczek osiedlowych, o niewielkiej atrakcyjności dla ruchu samochodowego. Ulica nie ma chodników i oświetlenia a pobocza wysypano rozjeżdżanym przez samochody tłuczniem. Piesi zmuszeni są więc korzystać z jezdni, która ma prosty przebieg i nową nawierzchnię. Powoduje to, że Makowska bywa torem wyścigowym dla samochodów. Kierowcy lubią się tam rozpędzać, wielokrotnie wymuszając pierwszeństwo na skrzyżowaniach równorzędnych i stwarzając zagrożenie dla pieszych korzystających z ulicy - a jest ich całkiem sporo, bo obok mieszkańców są też osoby idące do pobliskiej stacji kolejowej Warszawa Olszynka Grochowska. Szczególnie niebezpiecznie jest tu w okresie jesienno – zimowym, o czym można się przekonać, oglądając ten film: https://www.youtube.com/watch?v=QHGR2NNFWnA
Realizacja projektu „Bezpieczna Makowska” nie zlikwiduje wszystkich problemów ulicy, ale zmusi kierowców do zdjęcia nogi z gazu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt stałej organizacji ruchu: 5000,00 zł

Realizacja w terenie: 222 000,00 zł

ŁĄCZNIE: 227 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
227 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi poprzez zmniejszenie prędkości poruszających się pojazdów samochodowych.

Modyfikacje

17.06.2020 13:25
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
19.06.2020 11:22
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
19.06.2020 11:25
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany