Sygnalizacja świetlna przy pętli Nowe Bemowo

158
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu Katarzyna Wrotek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
300 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Postawienie sygnalizacji świetlnej na dwóch przejściach dla pieszych przy pętli autobusowo-tramwajowej Nowe Bemowo, wraz z projektem organizacji ruchu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Działka nr obrębu 60807, nr działki 1/19
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja obu przejść jest wskazana na załączonej mapce.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Postawienie sygnalizacji świetlnej na dwóch przejściach dla pieszych przy pętli autobusowo-tramwajowej Nowe Bemowo, wraz z projektem organizacji ruchu.
Opis projektu
Przy pętli Nowe Bemowo znajdują się dwa niebezpieczne przejścia dla pieszych, oba bez sygnalizacji świetlnej. Przez oba przejścia prowadzą tory tramwajowe i jezdnie, po których pojazdy poruszają się w obu kierunkach. Obok znajduje się szkoła podstawowa nr 341, skąd dzieci idą do autobusów i tramwajów. Jedno z przejść znajduje się na zakręcie i trudno jest zauważyć nadjeżdżający zza zakrętu tramwaj (zwłaszcza, że nie wszystkie skręcają na pętlę).
Z projektu będą korzystać mieszkańcy nie tylko Bemowa, ale także pobliskich Bielan, Woli czy Żoliborza.
Sygnalizacja powinna być ustawiona na światło zielone, a czerwone powinno być wzbudzane automatycznie wyłącznie nadjeżdżającym tramwajem lub autobusem, aby uniknąć sytuacji, kiedy włączone jest światło czerwone przy braku ruchu pojazdów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Sygnalizacja świetlna ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, przede wszystkim dzieci, przy przechodzeniu przez tory.

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
300 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Budowa sygnalizacji świetlnej wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2021 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2021 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popatrz w lewo, potem w prawo, znowu w lewo, ruszaj żwawo!
    Tego nas uczono w przedszkolu/zerówce/podstawówce.
    Tutaj mamy pętlę, z której tramy ruszają z prędkością pieszego (max. 10 km/h), a widoczność jest dobra (sam bywałem na NB).
    Autobus też za szybko nie jeździ na tym terenie.
    Światła są tutaj zbędne-mogłyby dostać się do absurdów drogowych :)
    Podobnie jest na skrzyżowaniach:
    -Gwiaździsta/Trasa AK (wysepka pomiędzy 2 pasami ruchu i znikomy ruch kołowy jak i pieszy);
    -Andersa 12 (lub 23),gdzie stary semafor (ma tyle lat co ja albo i więcej) blokuje tramy, auta i samych pieszych (a wystarczyłby azyl na jezdni);
    -Metro Ratusz 03 i 04 - na przejściu przez 2 proste tory, obok peronów, gdzie jeździ się wolno, światła jedynie blokują tramy (a nich się kiszą).
    -Potocka/Drohicka-wystarczyłoby wynieść tarczę skrzyżowania z PdP.
    Ogólnie powinno się dążyć do budowy rond, wyniesień i esowań, zamiast sygnalizacji (nie licząc główne trasy, po której ruch odbywa się szybko i gęsto).
    Pendolino  15.01.2020 20:42
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany