Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczne parkowanie – zadaszone parkingi rowerowe w dzielnicach Ursynów, Mokotów, Praga-Południe, Praga-Północ, Bielany, Białołęka, Wawer

120
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Dariusz Staciwa
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
301 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Wiaty mają ułatwić dojazd do węzłów komunikacyjnych rowerem, bezpieczne zostawienie rowerów i przesiadkę do komunikacji miejskiej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt przewiduje montaż 10 wiat rowerowych w następujących lokalizacjach:
1) rejon Urzędu Dzielnicy Białołęka
2) rejon stacji Metro Stadion i PKP Stadion
3) rejon stacji Metro Wawrzyszew
4) rejon stacji Metro Natolin
5) rejon stacji Metro Imielin
6) rejon stacji Metro Wilanowska
7) rejon stacji Metro Kabaty
8) rejon stacji PKP Międzylesie
9) rejon pętli autobusowej Witolin
10) rejon pętli tramwajowej Gocławek
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Wiaty mają ułatwić dojazd do węzłów komunikacyjnych rowerem, bezpieczne zostawienie rowerów i przesiadkę do komunikacji miejskiej.
Opis projektu
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Parkingi będą bezpłatne i ogólnodostępne. Wiaty rowerowe umożliwią zabezpieczenie rowerów przed warunkami atmosferycznymi i zapewnią możliwość bezpiecznego pozostawienia roweru. W projekcie zaproponowano lokalizacje umożliwiające łączenie podróży rower – komunikacja publiczna są to punkty położone przy wybranych stacjach metra, pętlach tramwajowej i autobusowej, stacjach PKP, dużych skrzyżowaniach. Projekt ma na celu zachęcenie do poruszania się rowerem w codziennych podróżach i zmniejszenia ilości samochodów na drogach.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu zachęcenie mieszkańców do poruszania się rowerami oraz ułatwienie dojazdu do środków komunikacji miejskiej. Wiaty zapewniają miejsce, gdzie można zostawić rower, przesiąść się do komunikacji i uniknąć np. jego zmoczenia przy niesprzyjających warunkach pogodowych czy wszelkich uszkodzeń.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Ustawienie wiaty rowerowej – 25 000 zł za 1 szt.
Projekt zagospodarowania, projekt wykonawczy – 5 000 zł za 1 szt.
Oznakowanie graficzne 10 wiat – 100 zł

Projekt przewiduje ustawienie 10 wiat rowerowych
Koszt projektu:
25 000 zł x 10 = 250 000 zł
5 000 zł x 10 = 50 000 zł
100 zł x 10 = 1 000 zł


Koszt projektu = 301 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
301 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Projekt wprowadza nowy element w przestrzeni publicznej w postaci zadaszonych parkingów rowerowych -- wiat. Parkingi będą bezpłatne i ogólnodostępne. Wiaty rowerowe umożliwią zabezpieczenie rowerów przed warunkami atmosferycznymi i zapewnia możliwość bezpiecznego pozostawiania roweru. W projekcie zaproponowano lokalizacje umożliwiające łączenie podróży rower -- komunikacja publiczna. Są to punkty położone przy wybranych stacjach metra, pętli tramwajowej i autobusowej, stacji PKP, dużych skrzyżowaniach. Projekt ma na celu zachęcenie do poruszania się rowerem w codziennych podróżach i zmniejszenia ilości samochodów na drogach.

Modyfikacje

20.01.2020 14:17
Autor projektu
21.01.2020 11:47
Autor projektu
22.06.2020 10:58
Wydział Strategii Transportowej i Mobilności w Biurze Polityki Mobilności i Transportu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł ekstra, rozważyłbym tylko, aby w ramach niego przygotować pewien ,,warszawski" model wiaty rowerowej. Ujednolicenie ich wyglądu ułatwiłoby znalezienie wiaty, gdyby w przyszłości były budowane częściej (na co bardzo liczę). Może nadać im podobny wygląd, co przystankom? Na pewno zagłosuję!
    Adamkalin  13.01.2020 14:25
  • Wiaty ze zdjęć 2, 3, i4 wyposażone sa w wyrwikółka. Pod wiatami powinny stać stojaki U-kształtne
    jola saratowicz  22.01.2020 14:24
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany