Zaprogramuj swoją przyszłość. Nauka programowania w SP247

1572
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Jacek Łukasik
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
94 700 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyraź opinię na temat tego pomysłu

Pobierz plakat promujący projekt

A5 A4 A3
a) Projektowanie i druk 3D, b) Programowanie oraz c) Grafika wektorowa. Tworzenie stron internetowych, gier, animacji. Nauka języka Python, AppInventor. Rozwiązywanie zadań algorytmicznych. Zajęcia od lutego do czerwca i od września do grudnia 2021r, raz w tygodniu. Sprzęt i oprogramowanie zapewnione przez firmę wyselekcjonowaną w drodze konkursu do realizacji projektu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wrzeciono 9
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka"
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
a) Projektowanie i druk 3D, b) Programowanie oraz c) Grafika wektorowa. Tworzenie stron internetowych, gier, animacji. Nauka języka Python, AppInventor. Rozwiązywanie zadań algorytmicznych. Zajęcia od lutego do czerwca i od września do grudnia 2021r, raz w tygodniu. Sprzęt i oprogramowanie zapewnione przez firmę wyselekcjonowaną w drodze konkursu do realizacji projektu.
Opis projektu
Trzy bloki zajęć:
1. Projektowanie i druk 3D. Dzieci uczą się programów do projektowania, samodzielnie tworzą modele, uczą się obsługiwać drukarkę 3D, po każdych warsztatach otrzymują wydruk 3D zaprojektowanego modelu. Klasy: 2-3 w semestrze letnim, 4-5 w semestrze zimowym. Dwie grupy do 12 dzieci.

2.Programowanie i hacking, np. w jezyku C#. Zasady kodowania, operatory matematyczne i logiczne, ćwiczenia z programowania, zagadnienia algorytmiki, tworzenie schematów blokowych. HTML- poznanie struktury budowania strony (head, body itd.), tworzenie menu, zarządzanie rozmieszczeniem elementów na stronie, projektowanie wizualne, wykorzystanie znaczników. Korzystanie z internetu i hacking. Debugowanie: jak sobie radzić z pojawiającymi się błędami i niedziałającymi poleceniami. Podstawy tworzenia gier trójwymiarowych oraz aplikacji mobilnych. Rozwiązywanie zadań konkursowych z olimpiad z informatyki (Logia) z poprzednich lat. Klasy: 4-5, 6-8, zajecia całoroczne. Cztery grupy do 12 dzieci.

3.Grafika komputerowa (tworzenie projektów graficznych): tworzenie logo, ulotki reklamowej, plakatu, zaproszenia, grafiki do udostępniania w internecie. Poznanie podstawowych pojęć, np. hex, rgb, grafika rastrowa i wektorowa, ćwiczenia na przykładach postaci z bajek. Grafika obiektowa: transformacja obiektów graficznych (ścieżki, warstwy, siatki, kolory, krawędzie, kształty, wielkość, filtry, itp.). Rozwiązywanie zadań konkursowych z olimpiad z informatyki (Logia) z poprzednich lat. Klasy: 4-5, 6-8, zajecia całoroczne. Dwie grupy do 12 dzieci.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój pasji w kierunku wymyślania rozwiązań przyszłości. Nabycie nowych umiejętności: nauka programowania, tworzenie stron internetowych, gier, animacji, nauka logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie zasad działania urządzeń, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys i zasady ogólnodostępności w załączeniu
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
94 700,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Rozwój pasji w kierunku wymyślania rozwiązań przyszłości. Nabycie nowych umiejętności: nauka programowania, tworzenie stron internetowych, gier, animacji, nauka logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie zasad działania urządzeń, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu.

Modyfikacje

30.01.2020 12:26
Koordynator w Dzielnicy Bielany
29.04.2020 15:16
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Bielany
13.05.2020 09:47
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany