Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Rowerowy Lewandów

256
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Białołęka
Autor pomysłu Sebastian Gut
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
390 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • sport
  • zdrowie
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Budowa drogi dla rowerów w ciągu ulicy Kartograficznej (odcinek ok. 500m od skrzyż. z ul. Geometryczną do wschodniej granicy) oraz ulicy Geometrycznej (odcinek ok. 300m od skrzyż. z ul. Kartograficzną do ul. Siecznej) z włączeniem w powstającą drogę dla rowerów w ulicy Siecznej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Kartograficzna na odcinku od wschodniej granicy do skrzyż. z ul. Geometryczną oraz ul. Geometryczna od skrzyż. z Kartograficzną do ul. Siecznej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Inwestycja na działkach należących do m. st. Warszawa w ramach istn. rezerw terenu w pasach drogowych ulic Kartograficznej i Geometrycznej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa drogi dla rowerów w ciągu ulicy Kartograficznej (odcinek ok. 500m od skrzyż. z ul. Geometryczną do wschodniej granicy) oraz ulicy Geometrycznej (odcinek ok. 300m od skrzyż. z ul. Kartograficzną do ul. Siecznej) z włączeniem w powstającą drogę dla rowerów w ulicy Siecznej.
Opis projektu
Budowa asfaltowej drogi dla rowerów (DDR) długości ok. 800m i szerokości 2m w ciągu ulic:
- Kartograficznej (odcinek ok. 500m od wschodniej granicy do skrzyż. z ul. Geometryczną),
- Geometrycznej (odcinek ok. 300m od skrzyż. z ul. Kartograficzną do ul. Siecznej),
z włączeniem w powstającą drogę dla rowerów w ulicy Siecznej.
Inwestycja nie wymaga wykupu gruntów - będzie zrealizowana w rezerwie w istn. pasów drogowych.
Na odcinku w ulicy Kartograficznej konieczna budowa jednej (lub dwóch) studni chłonnych oraz przykrycie istn. rowów odparowalno-chłonnych o łącznej długości ok. 100m przy zastosowaniu rur rozsączająco-odprowadzających.
DDR ma zapewnić bezpieczny dojazd dzieciom do największej szkoły podstawowej w kraju (SP356 przy ul. Głębockiej 66) a mieszkańcom do komunikacji miejskiej oraz w inne rejony dzielnicy.
O dużym zainteresowaniu dojazdem rowerem do szkoły niech świadczą wyniki zeszłorocznej edycji akcji Rowerowy Maj, w której uczniowie SP356 zajęli pierwsze miejsce w kategorii szkół dużych, a drugie w ogólnej klasyfikacji.
W przeprowadzonej przez inicjatywę "Park Przy Szkole" ankiecie, w czerwcu 2018 roku, na pytanie czego najbardziej brakuje mieszkańcom w tej okolicy, 543 osoby (blisko 53% respondentów) wskazało ścieżki rowerowe.

Cele:
1. Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów.
2. Zachęcenie do zmiany środka transportu na bardziej ekologiczny.
3. Promowanie bezemisyjnej komunikacji w ramach walki ze smogiem.
4. Promowanie zdrowego stylu życia.
5. Zmniejszenie ruchu samochodowego zarówno na terenie szkoły, jak i w mieście.

Szacowane koszty:
- budowa drogi 800m: 320 000 zł
- projekt: 40 000 zł
- odwodnienie: 30 000 zł (dodatkowo)
SUMA: 390 000 zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Na ulicę Kartograficzną wyjazd ma kilkaset samochodów z dużych osiedli mieszkaniowych, w marcu 2020 roku deweloper JW Construction oddaje osiedle na 120 mieszkań, firma Jakon Nowa ma już prawomocne pozwolenie na 4 bloki, a kolejni deweloperzy wystąpili z takimi wnioskami (Budomatex, PV Projekt, Rogowski Development).
Wobec wykluczenia komunikacyjnego tej części dzielnicy (najbliższy przystanek to ok. 1km), dużego natężenia ruchu samochodowego na wąskiej 5,5m drodze z jednostronnym chodnikiem proponuję budowę drogi dla rowerów, która zapewni bezpieczny dojazd dzieciom do największej szkoły podstawowej w kraju (SP 356 przy ul. Głębockiej 66) a mieszkańcom do komunikacji miejskiej oraz w inne rejony dzielnicy.
O dużym zainteresowaniu dojazdem rowerem do szkoły niech świadczą wyniki zeszłorocznej edycji akcji Rowerowy Maj, w której uczniowie SP356 zajęli pierwsze miejsce w kategorii szkół dużych, a drugie w ogólnej klasyfikacji.
W przeprowadzonej przez inicjatywę "Park Przy Szkole" ankiecie, w czerwcu 2018 roku, na pytanie czego najbardziej brakuje mieszkańcom w tej okolicy, 543 osoby (blisko 53% respondentów) wskazało ścieżki rowerowe.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
390000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
390 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
1. Projekt jest niezgodny z Miejscowym Planem Ogólnym Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy dla fragmentów obszarów „O-51” i „X-71. Brak możliwości budowy
ścieżki rowerowej w obowiązujących liniach rozgraniczających ulic.
2. Miasto Stołeczne Warszawa nie posiada tytułu prawnego do dysponowania nieruchomościami, na których projekt musiałby być realizowany (poszerzenie pasa drogowego
możliwe jedynie w trybie ZRID), a znalezienie alternatywnej lokalizacji nie było możliwe.
3. Realizacja projektu w istniejących liniach rozgraniczających naruszałaby normy, standardy oraz przepisy techniczne.
4. Realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji naruszy gwarancje udzielone Miastu przez wykonawców na budowę ul. Kartograficznej,
ul. Geometrycznej oraz ul. Siecznej.
5. Projekt nie jest możliwy do zrealizowania w trakcie jednego roku budżetowego, ponieważ brak jest możliwości wykonania w ciągu jednego roku dokumentacji budowlanej
zgodnie z procedurą ZRID, uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, wydania nieruchomości, pozyskania wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego na
realizację inwestycji, wykonania robót budowlanych w terenie, a następnie dokumentacji podwykonawczej.
(szczegółowe wyjaśnienia poszczególnych punktów znajdują się w karcie oceny)

Modyfikacje

15.01.2020 08:25
Autor projektu
16.01.2020 20:36
Autor projektu
20.01.2020 21:33
Autor projektu
19.06.2020 15:10
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany