Nowa Trojdena - ulica godna Księcia! Budowa brakujących chodników, pasy rowerowe i więcej miejsc parkingowych.

226
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Rakowiec
Autor pomysłu Szymon Lachowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
190 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Wykorzystując proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Trojdena aby wyznaczyć dodatkowe miejsca parkingowe, obustronne pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki. Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom WUM. Pasy zwiększą bezpieczeństwo pieszych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Rakowiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica księcia Trojdena
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wykorzystując proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Trojdena aby wyznaczyć dodatkowe miejsca parkingowe, obustronne pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki. Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom WUM. Pasy zwiększą bezpieczeństwo pieszych.
Opis projektu
Projekt przewiduje:
-obustronne pasy rowerowe powiązane z budowaną drogą rowerową na Żwirki i Wigury
-przejście dla pieszych na wysokości posesji Trojdena 3-5
-200 m brakującego chodnika między Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnym a Pawińskiego
-obustronne parkowanie równoległe - liczba miejsc w zależności od przyjętego wariantu - od 120 jak obecnie do nawet 160
-zwężenie pasa ruchu do 2,5m jako środek uspokojenia ruchu i w celu odzyskania przestrzeni
-zapewnienie minimum 2m szerokości chodnika na całej długości ulicy
-kontraruch na Sanockiej i poprawa geometrii skrzyżowania tej ulicy z Trojdena
-uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z ulicą Pawińskiego młodymi drzewami w tym samym gatunku
-nasadzenia drzew i krzewów obustronnie od Żwirki i Wigury do Centrum Dydaktycznego
-w miejscach, gdzie PoRD zabrania postoju - fizyczne uniemożliwienie nieprawidłowego parkowania poprzez np słupki lub wyniesione azyle szerokości 2m od krawężnika
-osobno prawo i lewoskręt z Trojdena w Żwirki i Wigury
-20 stojaków typu U w najważniejszych miejscach ulicy (przy kawiarniach, sklepach, obiektach użyteczności publicznej)
-oczyszczenie chodnika przed posesją Trojdena 3 ze zbędnych słupków

Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki oraz sierżantami na Pawińskiego (projekt "Przyjazna Pawińskiego"). Zwiększą bezpieczeństwo i wygodę rowerzystów których liczba rośnie w ostatnich latach. Obecnie, po otwarciu Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnego, wzrost natężenia ruchu rowerowego będzie jeszcze bardziej znaczący i zauważalny.

Razem z projektami "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha", "Rowerem z Ochoty na Mokotów" (Mokotów, rejon B) oraz "Przyjazna Pawińskiego" projekt "Nowa Trojdena - ulica godna Księcia!" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:
- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów
- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura
Uzasadnienie realizacji projektu
Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Nowa Trojdena" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Wymalowanie oznakowania poziomego 2x 600m - 87 tys złotych
2. Budowa chodnika 400m 150zł/mb - 60 tys złotych
3. Wyznaczenie nowego bezpiecznego przejścia - 2 tys złotych
4. Zabezpieczenie przed nieprawidłowym parkowaniem - 20 tys złotych
5. Stojaki rowerowe - 4 tys złotych
6. Uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z Pawińskiego drzewkami tego samego gatunku 2x 1000zł
7. Uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z Żwirki i Wigury, głównie po stronie uniwersyteckiej, około 10 drzew po 1000 zł, w miarę możliwości dopisanie do projektu kolejnych nasadzeń drzew i krzewów po obu stronach ulicy aż do Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnego
8. Projekt organizacji ruchu 5 tys złotych
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
190 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 500,00 zł

Modyfikacje

12.01.2016 20:56
Autor projektu
13.01.2016 00:52
Autor projektu
14.01.2016 00:32
Autor projektu
14.01.2016 13:28
Autor projektu
14.01.2016 16:23
Autor projektu
15.01.2016 21:01
Autor projektu
22.01.2016 10:00
Koordynator w dzielnicy Ochota
11.04.2016 14:43
Koordynator w dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Na prawdę super projekt, trzymam kciuki!
    bartek321  12.01.2016 14:39
    • Projekt jest nieprzemyslany- komentarz ponizej :)
      zaszkazaszka  20.06.2016 08:56
  • No no no :)
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 18:35
  • Słupków koło sklepu Trojdena 3 nie uważam za zbędne. Są konieczne - bez nich kierowcy nie umieli odróżnić jezdni od chodnika... (na chodniku i tak są miejsca parkingowe, ale przynajmniej dojazd do nich jest jakoś zorganizowany, a nie jak komu wola)
    AnnaHaman  28.02.2016 17:45
    • Szanowna Pani, ma Pani absolutną rację, słupki są tam niezbędne! Niestety przez lata kolejni zarządcy dostawali swoje słupki, w efekcie teraz jest tam tam gąszcz od dwóch do trzech rzędów słupków patriotów w kilku różnych wariantach średnicy i wysokości. Przez uporządkowanie miałem na myśli ogarnięcie tego chaosu słupkowego.
      SzLachowski  28.02.2016 18:38 Autor projektu
  • Szanowny Panie.
    Pierwsze co rzuca się w oczy przy lekturze tego projektu to to, że pisała go osoba nie mieszkająca na Rakowcu, a bywająca tu w ciągu dnia. Gdyby doszło do jego realizacji to:
    1. Wyeliminowałoby to ul. Trojdena jako potencjalną trasę dla autobusów (stałą lub awaryjną)
    2. wymusiłoby zmianę obecnie istniejących miejsc parkingowych z Prostopadłych do osi jezdni na równoległe. Czyli zniknęłoby ok 40% miejsc na całej długości ulicy. Nie ma szans na zwiększenie ich liczby. I znacznie wydłużyłaby się droga mieszkańców od miejsca zaparkowania samochodu do domu. W tej chwili zaparkowanie pod domem graniczy z cudem, a Pana projekt spowodowałby prawdziwą katastrofę.
    3. ścieżki rowerowe po obu stronach ulicy i kontra-ruch na Sanockiej. Na ulicy Trojdena, gdzie natężenie ruchu jest małe (w porównaniu do n.p. Żwirki i Wigury) wystarczyłoby wymalowanie sierżantów rowerowych. Jako osoba będąca zarówno rowerzystą, pieszym jak i kierowcą jestem przeciwnikiem jakiegokolwiek ruchu "pod prąd" A Sanocka jako ulica na której obu stronach parkują samochody nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa na wprowadzenie takiego rozwiązania.

    Pana projekt ma na celu poprawienie życia tylko jednej grupie osób - zdrowych i pełnosprawnych studentów UM, którzy poruszają się rowerami oraz tych zmotoryzowanych, którzy po zamknięciu dla studentów parkingów na terenie UM nie mają gdzie zaparkować. Bo ani starsi mieszkańcy, którzy na Rakowcu przeważają, ani osoby korzystające z centrum rehabilitacji na rowerze raczej nie jeżdżą. Ich sytuacje najlepiej poprawiłby autobus
    JaZRakowca  10.03.2016 21:12
  • Szanowny Panie,
    czy Pan mieszka przy Trojdena? Ja tak, dlatego pozwolę sobie na uwagi:
    1.parkowanie równolegle jest mniej efektywne "miejscowkowo" niż prostopadle. Poza tym, parkingi powstały w ostatnich 8 latach, wiec nie ma sensu ponownie wydawać pieniędzy. Dodatkowo jest mało wykorzystany parking od ulicy Pawinskiego- proszę korzystać z niego. Centrum sportowe tez ma swóje parkingi.
    2. przejście dla pieszych na wysokości wejścia na campus WUM, to ułatwienie dla Pana i studentów - z uwagi na sklep, nie dla mieszkańców- my korzystamy z przejścia ze światłami 150 m dalej.
    3. Dwie ścieżki rowerowe - a miejsce na nie? Po obu stronach rosną drzewa. Co do zamiany sposobu parkowania, ktore mialo poszerzyc ulice już pisałam - nie jest efektywne.
    4 Sanocka nie nadaje się dla kontrruchu rowerowego
    5. chodnik wzdłuż płotu IBIB ?- rosną tam drzewa, jest tam prawdopodobnie pociągnięty światłowód
    6 jedyny sensowny punkt , to porządek ze słupkami przy posesji Trojdena 3 i nasadzenie drzew.
    Projekt Pana jest nieekologiczny i nieekonomiczny.Jest mało spójny i nieperzemyślany. Doprowadzi do zakłocenia harmonii urabanistycznej na Rakowcu. NIszczy spokój tej pieknej dzielniy
    Z poważaniem, zz
    PS w pełni zgadzam się z Ja z Rakowca
    zaszkazaszka  20.06.2016 08:55
  • Witam wszystkich serdecznie,
    do bardzo trafnych uwag Pana JaZRakowca i Zaszkazaszka dodam własne dotyczące liczby miejsc parkingowych.
    Dziś 20.06.2016:
    - od strony osiedla jest około 132 miejsc prostopadłych (obliczenia projektodawcy są w tym punkcie zaniżone),
    - od strony WUM i CSR parkuje około 36 samochodów,
    - a więc w chwili obecnej około 168 samochodów może zaparkować na ul. Trojdena, po jej obydwu stronach.
    1. Projekt przewiduje max 160 miejsc parkingowych, czyli faktyczne zmniejszenie liczby miejsc. Nie ma szczegółowego planu przebudowy ulicy, dlatego trudno ocenić ile naprawdę miejsc parkingowych powstanie, liczba 160 jest mocno wątpliwa.
    2. Pod budynkiem CSR przy ulicy zostały zbudowane nowe prostopadłe miejsca parkingowe, chodnik i trawnik. Projekt nie uwzględnia tych zmian.
    3. Często jeździłem rowerem ulicą Trojdena i Pawińskiego, są na tyle szerokie że nigdy nie miałem problemów z ruchem samochodowym, a więc dlaczego mamy wydawać pieniądze na malowanie pasów rowerowych.
    4. Po wprowadzeniu kontrruchu na Sanockiej, będzie "jazda po lusterkach" i może nawet ich składanie nie pomoże.
    5. Dziś rano około 7 rowerów parkuje pod WUM. Czy dla tych kilkunastu rowerów (w słoneczny ciepły dzień, a w zimie kilku) warto robić pasy rowerowe, stawiać słupki i zabierać miejsca parkingowe mieszańcom osiedla i płacić za to aż 190 000 zł?
    michalhk  20.06.2016 10:41
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany