Uspokojenie ruchu samochodowego na skrzyżowaniu ul. Karmelickiej i ul. Miłej (Muranów)

541
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Kiejstut Zagun
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
77 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyraź opinię na temat tego pomysłu

Pobierz plakat promujący projekt

A5 A4 A3
Uspokojenie ruchu (wyniesienie skrzyżowania albo progi spowalniające) celem spowolnienia ruchu skrzyżowania ul. Miłej i Karmelickiej. Obecnie samochody często tam "pędzą", a krzyżowanie jest zlokalizowane bezpośrednio przy szkołach, parku, przychodni lekarskiej, krzyżują się ścieżki rowerowe. Samochody jadące Karmelicką też często wymuszają pierszeńskto na kierujących jadących z ul Miłej (skrzyżowanie jest równorzędne)

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
skrzyżowanie ul Karmelickiej i ul Miłej (Muranów)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Uspokojenie ruchu (wyniesienie skrzyżowania albo progi spowalniające) celem spowolnienia ruchu skrzyżowania ul. Miłej i Karmelickiej. Obecnie samochody często tam "pędzą", a krzyżowanie jest zlokalizowane bezpośrednio przy szkołach, parku, przychodni lekarskiej, krzyżują się ścieżki rowerowe. Samochody jadące Karmelicką też często wymuszają pierszeńskto na kierujących jadących z ul Miłej (skrzyżowanie jest równorzędne)
Opis projektu
Projekt polega na spowolnieniu ruchu na skrzyzowaniu ul Karmelickiej i ul Miłej poprzez instalacje wyniesionego skrzyzowania lub instalacje progów spowalniających przed skrzyżowaniem. W roku 2019 w okolicy zostało poczynionych wiele działań uspokajających ruch (np. spowolnienie ruchu na ul Miłej, ustalenie kotrapasów rowerowych) ale sam odcinek ul Karmelickiej między ul Anielewicza a ul. Stawki pozostaje nie spowolniony. Samochody na tym skrzyżowaniu bardzo często przejeżdzają rozpędzone mimo istniejących pasów dla pieszych, krzyżujących się ścieżek rowerowych oraz faktu, iż skrzyżowanie to jest równorzędne (częste wymuszenia pierszeństwa na kierowcach jadących z ul Miłej).
Dodatkowo na ul. Milej został ostanie wytyczony kontrapas rowerowy i spowolnienie tego skrzyżowania przyczyni nie tez do bezpieczeństwa rowerzystów, gdyż skrzyżowanie jest równorzędne.
Skrzyżowanie to jest też inwenstywnie uczęszczane przez dzieci/młodzież (szkoły i przedszkola w pobliżu, parki oraz plac zabaw) oraz osoby starsze i chore (znak ostrzegający o obecności niewidomych).
Osobiście jako mieszkaniec ul Miłej oceniam to skrzyżownie jako niebezpieczne dla pieszych ze względu na fakt rozpędzania się tu samochodów (długa prosta bez świateł zachęca zapewnie kierowców do nadrabiania prędkością czasu "utraconego" wcześniej na światłach lub zakorkowanych okolicznych ulicach - al Jana Pawła i Stawki)

Korzyść dla mieszkanców to przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pieszych (dzieci, osoby stardze, osoby z psami etc) i rowerzystów.

Projekt ten wpisuje się w cel Miasta Warszawa zwiększenia bezpieczeństa pieszych i rowerzystów.

Koszt instalacji spowolnienia skrzyżowania (według cennika przykładowych dzialań na stronie https://twojbudzet.um.warszawa.pl/ile_kosztuje_miasto, gdzie 1 spowalniacz wyspowy to koszt 2500 zł + 1500zł na czasową zmianę organizacji ruchu) szacuję na około 10000 zł + koszty czasowej zmiany organizacji ruchu.

Przykładem uspokojenia ruchu poprzez wyniesienie skryzowanie jest skrzyzowanie ul Mokotowskiej z ul Fryderyka Chopina (zdjecie w zalaczeniu). Z obserwacji - tez jako kierohowcy samochodu - widzę że takie wyniesienie skutecznie ogranicza prędkość kierowców i samo wyniesienie ma też efekt wzmożenia uwagi kierowcy na to co się dzieje na skrzyżowaniu.
Takie spowolnienie może nie wiązać z koniecznością ograniczenia prędkości na tym odcinku do 30 km/h.



Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Spowolnie ruchu na sprzyżowaniu z przejściami dla pieszych które stanowi ciąg komunikacyjnych dzieci, młodzieży (pobliskie szkoły, przedszkola, parki) oraz osób starszych (przychodnia, apteki, parki) i rowerzystów, roznieś poruszających nie kontrabasem rowerowym na ul Milej.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego oraz projektu organizacji ruchu – 10 000 zł
Budowa wyniesionego skrzyżowania (wymiana nawierzchni 270 m²) – 54 000 zł
Zmiany w organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome) – 3 000 zł
Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu w trakcie budowy wyniesionego skrzyżowania – 10 000 zł
Koszt całkowity projektu – 77 000 zł brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
77 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Projekt poprawia bezpieczeństwo ruchu w obrębie skrzyżowania ul. Karmelickiej z ul. Miłą.

Modyfikacje

15.05.2020 09:49
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany