Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Oznakowanie przejść dla pieszych - Kocie Oczka dla Białołęki - Nowodworska i Odkryta.

50
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Autor pomysłu MariuszN
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
36 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 689 głosów za tym projektem
Wmontowanie w nawierzchnię ulicy Nowodworska i Odkryta przed wybranymi przejściami dla pieszych aktywnych solarnych elementów odblaskowych tzw. kocich oczek.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.01.2018 13:25
Montaż aktywnych punktowych elementów odblaskowych przed przejściami dla pieszych w ciągu ul. Nowodworska - Odkryta
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Dróg i Infrastruktury dla Dzielnicy Białołęka

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wybrane przejścia dla pieszych na ulicy Nowodwory i Odkryta.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wmontowanie w nawierzchnię ulicy Nowodworska i Odkryta przed wybranymi przejściami dla pieszych aktywnych solarnych elementów odblaskowych tzw. kocich oczek.
Opis projektu
Montaż w nawierzchnię ulicy aktywnych solarnych elementów odblaskowych kocich oczek. Kocie oczka to urządzenia solarne, które poprawiają bezpieczeństwo poprzez zwiększoną widoczność. Nie wymagają zewnętrznego zasilania gdyż baterie ładują się przy pomocy panelu słonecznego niezależnie od pogody. Każde urządzenie posiada panel słoneczny. Czas ładowania w zależności od producenta to około 4 godziny a czas świecenia to około 240 godzin po naładowaniu baterii. Cykl życia baterii to w zależności od producenta 8-10 lat. W zależności od producenta kocie oczka włączają się w warunkach niepogody deszcz, mgła a w szczególności o zmierzchu w nocy. Ważna kwestią jest fakt, że kocie oczka nie przeszkadzają w odśnieżaniu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Z punktu widzenia kierowcy wybrane przejścia dla pieszych są mało widoczne szczególnie po zmroku i warunkach ograniczonej widoczności. Montaż kocich oczek poprawi bezpieczeństwo dla pieszych poruszających się na przejściach. Kierowca z daleka będzie wiedział, że zbliża się do przejścia dla pieszych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Szacunkowy koszt całkowitego wykonania wyniesie: 36.000 zł, w tym:
Koszt opracowania i zatwierdzenia jednego projektu stałej organizacji ruchu – 850 zł x 12 lokalizacji przejść dla pieszych = ok. 10.000 zł
Szacunkowy koszt wykonania oznakowania w terenie – ok.26.000 zł
Oznakowanie poziome w technologii APEO (aktywne punktowe elementy odblaskowe) – 1 szt. – 260 zł,
Szerokość ciągu ul. Nowodworska – Odkryta – 7 m. APEO instaluje się w odległości 1,0 m od siebie. Dla jednego przejścia dla pieszych należy zainstalować 6 APEO – 1560 zł. – 260zł /szt.
Dla 12 przejść dla pieszych to koszt zakupu 1560 zł x 12 = ok. 19.000 zł

Jednocześnie informuję, iż dla dwóch przejść dla pieszych zlokalizowanych w rejonie skrzyżowania przyjęto lokalizacje APEO wyłącznie od strony najazdu na przejście.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
36 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Przyjmuje się 26 szt. kocich oczek do wymiany w ciągu roku. Wymiana ze względu na zniszczenia lub awarię urządzenia.

26 szt x 360 zł. = 9 360 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
9 360,00 zł

Modyfikacje

25.04.2016 11:56
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy faktycznie jest udowodnione, że "kocie oczy" faktycznie poprawiają bezpieczeństwo na drogach w rejonie przejść ?
    Marcin Górecki  15.01.2016 18:00
  • Od kilku lat kocie oczka montuje się także w Polsce, głównie na drogach ekspresowych, autostradach, ale także w miastach przed przejściami dla pieszych. Na pewno przejście dla pieszych z wmontowanymi kocimi oczkami jest bardziej widoczne i bezpieczniejsze. Solarne kocie oczka są zdecydowanie lepsze od odblaskowych. Wszystko zależy jednak od tego jaki model i producent zostanie wybrany.
    https://www.youtube.com/watch?v=lyr6uGuCOO4

    Pozdrawiam
    MariuszN  15.01.2016 23:52 Autor projektu
  • Na Pradze Północ na ul. Grodzieńskiej i ul. Radzymińskiej są takie oczka (raczej na pewno są solarne).

    Przejścia na pewno są bardziej widoczne. Niemniej ja chodząc tam wielokrotnie nie odczułem, aby w żaden sposób poprawiły bezpieczeństwo, bo kierowcy w dalszym ciągu wymuszają pierwszeństwo i jeżdżą szybko.
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 10:23
    • Niestety, kocie oczka nie mają wpływu na myślenie. Poprawiają jedynie widoczność co wpływa na bezpieczeństwo. Na ulicy Odkrytej jakiś czas temu zamontowano garby spowalniające. Niestety, część kierowców omija je. To świadczy też o braku myślenia. Można mnożyć takie przykłady. Jednak nie można nic nie robić. Może kilku kierowców pomyśli widząc światełka przed przejściem dla pieszych. Czyli efekt będzie osiągnięty ;)
      MariuszN  16.01.2016 16:05 Autor projektu
    • Ten brak myślenia to raczej u montujących te progi ;) I poprawa tego miałaby większy wpływ na bezpieczeństwo niż kocie oczka
      RadekGozdek  27.01.2016 14:42
    • Progi zwalniające nie są montowane przy przejściach dla pieszych. Spełniają inną rolę pośrednią co ma wpływ także na bezpieczeństwo. ;)
      MariuszN  29.01.2016 08:42 Autor projektu
  • Jestem zainteresowana promocją tego projektu.Proszę o kontakt.
    Iwona Brejnak  18.03.2016 11:18
    • Ja również jestem zainteresowany. Dziękuję za kontakt.
      Myślę, że to ważne dla pieszych aby podwyższyć ich (także i moje jako pieszego) bezpieczeństwo.
      MariuszN  18.03.2016 11:34 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany