Skatepark i Pumptrack Sadyba

407
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Sebastian Sawczuk
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 171 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Skatepark i pumptrack - miejsce do jazdy na rowerach, deskorolkach, rolkach i hulajnogach. Miejsce spędzania czasu na świeżym powietrzu i rozwoju fizycznego dla dzieci i młodzieży.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Działka 16, obręb 10516 stare korty przy ulicach Spalska/Sobieskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Skatepark i pumptrack - miejsce do jazdy na rowerach, deskorolkach, rolkach i hulajnogach. Miejsce spędzania czasu na świeżym powietrzu i rozwoju fizycznego dla dzieci i młodzieży.
Opis projektu
Skatepark to betonowy plac lub niecka z przeszkodami do wykonywania ewolucji na deskorolce, rolkach, hulajnodze lub rowerze. Pumptrack najprościej mówiąc to rowerowy plac zabaw. Pomysł zakłada budowę dwóch obiektów łącznie, zapętlonego ziemno-asfaltowego toru rowerowego typu pumptrack o łącznej długości około 170 m/b zajmującego powierzchnię ok. 1000-1200 m² oraz skateparku o powierzchni około 400-500m². Powierzchnia skateparku pokryta jest betonem, powierzchnia pumptracku przeznaczona do jazdy pokryta jest asfaltem, część ziemna zostanie obsiana trawą. Skateprak służy do jazdy i wykonywania ewolucji na deskach, rolkach, hulajnogach i rowerach, natomiast pumptrack służy do płynnej jazdy po łagodnych muldach (górkach i dołkach) bez konieczności pedałowania oraz do skakania na rowerach. Tor jest dostosowany zarówno do dużych jak i mniejszych dziecięcych rowerów. Z toru mogą korzystać również osoby na deskorolkach, rolkach lub hulajnogach. Nowoczesna nawierzchnia zapewnia cichą i bezpieczną jazdę. Tor bezpiecznie można pokonywać zarówno z małą, jak i bardzo dużą prędkością, na co pozwala jego konstrukcja i ukształtowanie. Idealne miejsce do doskonalenia techniki jazdy i spożytkowania nadmiaru energii, a nawet organizowania zawodów sportowych. Tor pod gołym niebem, nieogrodzony, dostępny od świtu do zmierzchu. Projekt obejmuje ławki do odpoczynku wkomponowane w istniejące zadrzewienie oraz stojak na rowery. Projekt zakłada utrzymanie i wkomponowanie w obiekt istniejących drzew lub krzewów.
Koszt wybudowania poszczególnych obiektów to ok 400 tys. zł pumptrack i ok. 300 tys. zł skatepark.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W dzisiejszych czasach, kiedy zabudowuje się każdy wolny skrawek blokami i biurowcami coraz trudniej o miejsca rekreacji dla młodzieży w mieście. Tym bardziej, że coraz trudniej nam się oderwać od ekranów telefonów i komputerów, powinno nam zależeć na tworzeniu miejsc do spędzania czasu na powietrzu, sprzyjających rozwojowi fizycznemu. Niektóre dzielnice już postawiły na tego typu obiekty, ale jest ich zdecydowanie za mało, a dla mieszkańców sąsiednich dzielnic korzystanie z tych obiektów stanowi nie lada wyzwanie logistyczne, zwłaszcza jeśli chcemy wybierać się tam z naszymi dziećmi. I tak jak każda dzielnica powinna mieć bieżnie do biegania, boiska do koszykówki czy piłki nożnej, tak samo powinniśmy stawiać na miejsca do jazdy na rowerach i innych miejskich "pojazdach", gdzie młodzież i dzieci mogą podnosić swoje umiejętności i sprawność fizyczną. Obiekty typu pumptrack i skatepark stanową miejsce sportu i rekreacji oraz spotkań dla całych rodzin. Dzięki swobodnemu dostępowi może służyć nie tylko lokalnej społeczności, ale być atrakcją dla całej dzielnicy i południowej części Warszawy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
opracowanie dokumentacji projektowej - 30000,00
przygotowanie terenu budowy - 250000,00
zagospodarowanie terenu - 798000,00
obiekty pomocnicze - 93000,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 171 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Realizacja projektu skierowana do dzieci i młodzieży sprzyjająca podnoszeniu ich sprawność fizycznej. Obiekty, tego typu stanowią miejsce sportu i rekreacji dla całych rodzin. Dzięki swobodnemu dostępowi zrealizowany projekt może służyć nie tylko lokalnej społeczności, ale być atrakcją dla całej dzielnicy i południowej części Warszawy.

Modyfikacje

07.05.2020 10:58
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów
24.06.2020 09:35
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • fajny projekt
    takich miejsc brakuje.
    kacper.d  21.01.2020 15:46
  • Nie popieram!
    Wybierzcie inna lokalizację. Park nie jest dobrym do tego miejscem. Przysporzy to hałasu.
    społecznik  27.01.2020 14:48
  • Super ponysl bardzo potrzebny bo na sadybie i mokotowie brak takich miejsc a mlodziez lubi aktywnie spedzac czas ostatnio szczegolnie na hulajnogach
    Ania1977  29.01.2020 18:02
  • Jestem bardzo na tak! Mamy fajny park i okolice, a takie miejsca jeszcze bardziej go uatrakcyjnią. Najlepszym przykładem są Stegny, po wybudowaniu tam dwóch boisk, dwóch placyków zabaw i psiego wybiegu okolica jakby odżyła i odmłodniała. Niech dzieciaki (i nie tylko) mają gdzie się wyszaleć, plus nie ukrywam, że jak będą szaleć na pump tracku to mniej na alejkach samego parku, co mój pies odbierze z ulgą. Przy okazji zachęcam do zajrzenia na drugi projekt na Sadybie który został dopuszczony do głosowania - zaproponowany przeze mnie wybieg dla psów. Uważam, że oba projekty się super uzupełniają i sprawią, że nasze okolice będą jeszcze bardziej atrakcyjne zarówno dla rowerzystów, "hulajnogarzy", rolkarzy, psów i ich właścicieli jak i rodziców z małymi dziećmi, seniorów czy wszystkich innych spacerowiczów, którzy chcą się cieszyć wolnym czasem w parku. Hałas to nie jest zasadny argument - co jak co, ale żyjemy w mieście. Cisza absolutna, błogi spokój i wsłuchiwanie się w świerszcze... to trochę nie tutaj. Poza tym z tego co widzę w założeniach projektu, profesjonalna nawierzchnia będzie hałas absorbować w pewnym stopniu, na pewno bardziej niż asfaltowe alejki i chodniki powybijane od korzeni. Tak czy inaczej wybaczcie przydługi komentarz, ale mocno trzymam kciuki za realizację.
    Anna Drygiel  22.08.2020 20:55
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany