Oznakowanie wjazdów do strefy Tempo 30 na Odolanach

299
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Tomasz Jantczak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
10 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Miejsca graniczne strefy ograniczonej prędkości na Odolanach, tuż za/przed istniejącymi znakami pionowymi B-43:
1) ul. Studzienna,
2) ul. Hubalczyków,
3) ul. J. Sowińskiego,
4) ul. Goleszowska,
5) ul. J. Ordona,
6) ul. Gniewkowska.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Malowanie znaków poziomych B-43 na wjazdach do strefy ograniczonej prędkości (Tempo 30) istniejącej na Odolanach. Celem jest poprawienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości Tempo 30 na Odolanach miało spowodować zmniejszenie prędkości samochodów poruszających się na drogach tego gęsto zaludnionego osiedla i w konsekwencji zwiększyć bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów. Mieszkańcy jednak obserwują nagminne przekraczanie prędkości dozwolonej na tym obszarze. Sytuację poprawi lepsze oznaczenie strefy poprzez malowanie znaków na jezdniach ulic, na których rozpoczyna się ten obszar z prędkością ograniczoną do 30 km/h. W innym projekcie budżetu obywatelskiego jest pomysł utworzenia dodatkowych przejść dla pieszych, które dodatkowo wpłyną na uspokojenie ruchu w strefie Tempo 30 na Odolanach. Wszystkie te działania mają na celu realne uspokojenie ruchu na Odolanach gdzie występuje ponadprzeciętny ruch pojazdów ciężkich powyżej 12 ton (betoniarki, wywrotki, ciągniki z naczepami) oraz ruch tranzytowy z zachodniej części miasta do centrum. Projekt dostępny bez ograniczeń całodobowo.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
10 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Zgodnie z opinią Biura Polityki Mobilności i Transportu oznakowanie to byłoby niezgodne z zapisami rozporządzenia (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - Dz.U.2019.2311). W załączniku nr 2 określającym zasady stosowania oznakowania poziomego, w pkt. 5.2.10 wskazano, że powtórzenie znaku pionowego w postaci znaku poziomego na jezdni jest możliwe w przypadku znaków ostrzegawczych trójkątnych i zakazu/nakazu w kształcie elipsy. Znaki określające granice strefy Tempo 30 są kwadratowe.

Modyfikacje

19.01.2020 19:02
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany