Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych

534
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Bielany
Autor pomysłu Joanna Zienkiewicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
87 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Poprawa bezpieczeństwa pieszych w rejonie skrzyżowania Wrzeciono-Lindego. Projekt zakłada budowę wysepek w okolicy przejść dla pieszych, dodatkowych progów zwalniających na ul. Lindego od strony skrzyżowania z ul. Kasprowicza oraz na ul. Wrzeciono. Plan zakłada również budowę przejścia dla pieszych przy budynku Wrzeciono 2.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Okolice skrzyżowania ulic Wrzeciono i Lindego od strony skrzyżowania z ulicą Kasprowicza.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Poprawa bezpieczeństwa pieszych w rejonie skrzyżowania Wrzeciono-Lindego. Projekt zakłada budowę wysepek w okolicy przejść dla pieszych, dodatkowych progów zwalniających na ul. Lindego od strony skrzyżowania z ul. Kasprowicza oraz na ul. Wrzeciono. Plan zakłada również budowę przejścia dla pieszych przy budynku Wrzeciono 2.
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę:
- wysepek drogowych, ze słupkami, umieszczonych na obszarach wyłączonych z ruchu lub na długości przepisowych 10 metrów od przejść dla pieszych, jeśli taki obszar nie istnieje, na ulicy Wrzeciono,
- dodatkowego przejścia dla pieszych na wysokości budynku Wrzeciono 2 wraz z fragmentami chodnika w miejscu istniejącego progu zwalniającego,
- dwóch nowych progów zwalniających na ul. Wrzeciono między pierwszym a drugim oraz drugim i nowo wybudowanym trzecim przejściem, licząc od strony skrzyżowania z Lindego,
- próg zwalniający między skrzyżowaniami Kasprowicza-Lindego i Wrzeciono-Lindego.
Konspekt projektu: patrz załącznik.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ciąg komunikacyjny od strony stacji metra Wawrzyszew do kompleksu CSR Lindego oraz osiedli przy ul. Szegedyńskiej jest używany przez bardzo wiele osób, szczególnie w godzinach szczytu. Przejścia dla pieszych na ul. Wrzeciono, będące częścią tego ciągu są nagminnie zastawiane przez nieprzepisowo zaparkowane samochody, które znacząco ograniczają widoczność kierowcom jadącym ul. Wrzeciono. Przejście dla pieszych na ul. Lindego od strony skrzyżowania z ul. Kasprowicza jest uczęszczane przez spacerowiczów i jest jedynym przejściem na ulicy Lindego, które po remoncie nie jest chronione przez podwyższoną wyspę z kostki brukowej ani próg zwalniający od strony ul. Kasprowicza. Samochody jadące od strony skrzyżowania z ul. Kasprowicza często zbliżają się do tego przejścia z wysoką prędkością, stwarzając duże zagrożenie dla pieszych.
Montaż wysp na ul. Wrzeciono w obszarach, gdzie prawnie zabronione jest parkowanie, zapobiegnie ograniczaniu widoczności w okolicy przejść dla pieszych. Dodatkowe progi zwalniające w okolicy skrzyżowania z ul. Lindego zmusi kierowców do stosowania się do strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h rozpoczynającej się za zjazdem ze skrzyżowania z ul. Kasprowicza. Dodatkowe przejście na wysokości budynku przy ul. Wrzeciono 2 zwiększy bezpieczeństwo osób chcących przedostać się do ciągu znajdujących się tam lokali usługowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Opracowanie i zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu – 2 000,00 zł
2. Budowa powierzchni wyłączonej z ruchu – 55 000,00 zł
3. Słupki wygrodzeniowe U-12c typ „Syrenka współczesna” – 28 000,00zł
4. Dostosowanie oznakowania poziomego, malowanie linii – 2 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
87 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa pieszych na 3 przejściach dla pieszych

Modyfikacje

18.06.2020 09:38
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W pełni popieram dążenia do poprawy bezpieczeństwa i trzymam kciuki za ich realizację
    Niestety, kierowcy w tym miejscu potrafią zarówno jechać dość szybko jak i parkować zbyt blisko przejść dla pieszych ograniczając widoczność

    Natomiast bardziej zasadne jest rozważenie poprawy infrastruktury już istniejących przejść niż wyznaczanie nowego i to w bardzo bliskiej odległości od pozostałych. Prędzej na wysepkach przy przejściach należy uwzględnić słupki blokujące (mimo dodatkowych kosztów), bo same płyty z prefabrykatów stają się miejscami parkingowymi jak obecne malowanie pasami powierzchni wyłączonej z ruchu P-21

    Jest to zgodne z obecną polityką miasta, która zakłada, że słupki U-12c mają być stosowane tylko w sytuacjach wyjątkowych - w miejscach bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. np. przed przejściami dla pieszych

    Trzeba pamiętać, że wyznaczenie nowego przejścia spowoduje także dodatkowe efekty uboczne - znikną nie tylko miejsca postojowe wzdłuż pasów ale także 10 m od nich, bo nie można parkować w takiej odległości od przejścia dla pieszych. Dodatkowo przejście należałoby również doświetlić, co podwyższy już i tak znaczne koszty oraz może uniemożliwić realizację projektu w wymaganym terminie.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia, choć w trochę bardziej zmodyfikowanym zakresie ;)
    Windflower  20.01.2020 17:52
    • Dziękujemy bardzo za konstruktywną krytykę. W projekcie przewidziane są wyspy ze słupkami, tak jak jest napisane w opisie: "wysepek drogowych, ze słupkami". Zgadzamy się, że bez słupków wysepki mogłyby być przez kierowców ignorowane. Zastanawialiśmy się nad dodatkowym przejściem, powstało ono po doświadczeniach z kierowcami, którzy widząc pieszych przechodzących w tym miejscu przyspieszają zamiast zwalniać. Mamy nadzieję, że Urząd podejdzie kreatywnie do projektu i zmodyfikuje go tak, żeby było optymalnie pod kątem bezpieczeństwa. Pozdrawiamy serdecznie!
      Asia i Kuba  20.01.2020 21:42 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany